СЕРЕДНЯ ГРУПА “КАПІТОШКА”

П’ятниця  3.06.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Марина – домівка кораблів »

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Розширити та систематизувати уявлення про види морського транспорту. Познайомити з домівками для кораблів: причалом, портом, мариною. Ознайомлювати з професіями людей, які пов’язані з морем. Підтримувати і розвивати стійкий інтерес до явищ та об’єктів моря.

Хід заняття:

  1. Розгляньте ілюстрації з кораблів різних видів. Запропонуйте визначити для чого потрібні певні види кораблів
  • Ловити рибу я буду на …..
  • Відправлюсь у кругосвітню подорож на ….
  • Занурюсь на глибину на ……
  • Транспортувати бензин потрібно на ……
  • Відправитись у розважальну недалеку подорож можна на ….
  • Зерно перевезти можна на …
  • 2Фізкультхвилинка

3. Виготовлення човника своїми руками

4. Індивідуально опрацювати Картка №115

Четвер  2.06.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«По морю навколо світу »

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання: Допомогти дітям осмислити, що море – це величезний простір для життя багатьох морських мешканців, який люди мають зберігати в чистоті. Збагачувати уявлення про життя морських мешканців та працю людей на морі. Підтримувати бажання більше дізнаватися про природу моря.

Хід заняття:

  1. Бесіда про життя моря: ми вже багато говорили про тих, хто живе в морі та біля моря, а сьогодні будемо говорити про тих, хто працює в морі. Поміркуйте, чи можливо було б рибалити, вивчати море, перевозити вантажі і пасажирів, чистити і лікувати море, подорожувати, якби не було водного транспорту.
  2. Перегляд відео «водний транспорт»

3. Фізкультхвилинка

4″ ВІТРИЛЬНИК” Малюємо фломастерами

5.Індивідуально опрацювати картка №114

Середа 01.06.2022 “День захисту дітей”

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Вівторок   31.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«На повних вітрилах»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання: Поглибити знання дітей про морські професії (капітан, моряк, кок), роль і діяльність цих представників. Розвивати навички вирізування з паперу геометричних форм (трикутників). Формувати вміння створювати композицію з паперових трикутників різних розмірів у техніці аплікація. Викликати бажання домальовувати окремі деталі на зображенні рибок, медуз, корабликів. Сприяти розумінню того, де знаходиться предмет у просторі – далеко чи близько шляхом обговорення виконаної роботи.

Хід заняття:

  1. Проведіть коротку бесіду за картиною моряки на кораблі.
  • Яка форма у моряків?
  • Хто годує моряків на кораблі?
  1. Розглянте картину Л. Фейнінгер «Веселка 2» альбом стр 46
  • Що ви бачите на картині?
  • Вітрильників багато чи один?
  • Яку форму нагадують вітрильники?
  • Якого кольору вітрила?
  • Навіщо люди використовують вітрила?
  • Море спокійне чи бурхливе?
  • Що знаходиться над морем?
  • Покажіть рукою форму веселки.
  1. Покажіть рухами рук спокійні та хвильки спокійного та бурхливого моря.

– У чому їх різниця?

4. Намалюйте різні морські хвилі у альбомі на стр 44.

5. Фізкультхвилинка “Морська руханка”

6. Покажіть дітям, як вирізати трикутники різного розміру з кольорового паперу, згорнутого удвічі. Зробіть вітрила та морських мешканців з паперу бажаних кольорів на стр 45 в альбомі. За бажанням можна домалювати деталі (очі рибки, щупальця медузам )

Понеділок  30.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Ігри для подорожей»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Пояснити значення слів «Ігри для подорожей», пояснити в чому особливість таких ігор. Навчати новим іграм.

Хід заняття:

1.Запитайте у дітей чи знають вони, у які ігри цікаво грати у подорожі, на березі моря. Запропонуйте пограти у гру «Слова»

  1. Проведіть з дітьми гру – релаксацію «Я- Сонечко»
  1. Навчіть та пограйте з дітьми у гру «Мовчанка». Всі повинні мовчати . Ведучій намагається кого – небудь розсмішити, викликати на розмову різними методами. Хто перший заговорить, той програв. Гру починають знову.

4.Пальчикова гра

  1. Пограйте у гру «Хто я»
  2. Індивідуально опрацювати картку №112

П’ятниця 27.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Хто живе у морі?» »

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Допомогти засвоїти назви мешканців моря. Вправляти дітей у порівняні морських тварин за зовнішнім видом.

Хід заняття:

  1. Розгляд глобуса, допоможіть знайти моря на глобусі, покажіть моря України.Дайте можливість дітям висловитися про власний досвід зустрічі з морем.

  1. Перегляд відео «Таке чудове чорне море»

– Чим море відрізняється від озера і річки?

– Що в них спільного?

– Зауважте, що море – величезна складна територія : в морі відбуваються життя морських мешканців, на морі люди відпочивають й оздоровлюються, на морі також працюють : перевозять вантажі, пасажирів, досліджують море, рибалять, вирощують і збирають корисні для здоров’я водорослі.

3.Фізкультхвилинка

  1. Індивідуально опрацювати набір розвивальних завдань. Картка№111

Четвер 26.05.2022 Реалізуємо освітні завдання за темою:

“Маяк – орієнтир для кораблів”

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання :Пояснити призначення маяку як орієнтиру для кораблів. Познайомити з різними способами передавання сигналів в морі.

Хід заняття:

  1. Перегляд мультфільму Уроки тітоньки сови – Маяк

Проведіть коротку бесіду, уточніть що Маяк – це такий великий ліхтар, який освітляє морский шлях для суден, рибалок та інших.

2. Розгляд різних видів маяків:

3. Прочитайте вірш українського дитячого поета А. Качана “Маяк – ревун”

4. Фізкультхвилинка

5. Обговорення картини Тамара Вакуленко “Декоративна композиція”(Альбом з художньо – творчої діяльності стр41)

  • кого ви бачите на картині?
  • що роблять риби?
  • де живуть рибки?
  • рибки однакові чі різні?

6. Виконати завдання в Альбомі з художньої – творчої діяльності стр 42-43

Середа 25.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

« Вода – основа життя »

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : формувати та розширювати уявлення дітей про можливості води, її значення в природі та в житті людини.

Хід заняття:

  1. Запропонуйте дітям заплющити очі та уявити , що їм на обличчя накрапає дощик і вони збирають крапельки на щоках, на вушках, на губах, як ловлять долоньками крапельки, як хлюпаються у воді руками, як ніжкою пробують водичку у річці. Що ви відчуваєте?
  2. Розгляньте глобус:

  • Яким кольором на глобусі позначено воду?
  • Чому навколо синього кольору багато території позначено зеленою фарбою?
  • На що схожі річки на глобусі?
  • Що було б , якби на землі зникла вода?

3.Фізкультхвилинка

4.Дослід з очищення води.

5. Звукові загадки: включить у запису звуки, пов’язані з водою, а діти мають пояснити, за яких умов ми можемо їх почути ( вода у крані, закипає чайник, шум моря, шум дощу, звуки пральної машини).

Вівторок   24.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Морські пейзажі»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання: Розширювати і поглиблювати уявлення дітей про море, його стани, відпочинок людей на морі та морські транспортні засоби шляхом перегляду і обговорення художніх творів. Спонукати дітей відновлювати свої уявлення і враження від побаченого і почутого впродовж дня та на основі власного досвіду у художніх образах, створених різноманітними художніми матеріалами та засобами (слово, звуки , рухи, жести).

Хід заняття:

  1. Розгляньте картину С. Фоменок « На морі»

  • Кого ви бачите на картині?
  • Що роблять діти ?
  • Що може бачити перед собою дівчинка, яка не запускає кораблики?
  • Якими кольорами художниця зобразила море?
  • Море спокійне чи бурхливе?
  • Хто ще милується морем?
  1. Гра-медитація “Я море”

3.Фізкультхвилинка

4.Запросіть дітей створити зображення морських хвиль у незвичний спосіб. Альбоми з художньо – творчої діяльності стр.38 -39

Понеділок  23.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Хто живе у воді»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Уточнити уявлення дітей про значення водойм для життя природи і людей. Допомогти дітям дійти висновку, що чистота водойм – умова здоров’я  людей, про неприпустимість засмічення водойм.

Хід заняття:

1.Розглянте з дітьми  репродукцію картини А.Мельника «Береги Дністра»:

– Як ви зрозуміли, що на картині річка, а не море?

– Розкажіть про ріку, як ви її побачили?

– Порівняйте два береги річки – що спільного і чим відрізняються?

– Погляньте на картину, пофантазуйте, в якому місці на березі вам хотілося опинитися на картині?

  1. Розкажіть про річки та моря України. Перегляньте разом відео «Водойми»

– Зауважте, що більшість водойм України забруднені людьми, від чого страждають морські та річні мешканці.

3.Фізкультхвилинка

  1. Запропунуйте дітям провести дітям провести дослід : у великій місці з водою спробуйте разом із дітьми влаштувати хвилі за допомогою різних предметів : ложки, трубки, к ухонного вінчика для збивання. Розкажіть, що в природі може викликати велику хвилю.
  2. Індивідуально опрацювати набір розвивальних завдань. Картка№108

П’ятниця   20.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Машини помічники або якої допомоги потребують люди»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Хід заняття:

1.Зробіть маленьку екскурсію по своєму будинку чи квартирі, розгляньте з дітьми побутові прилади (домашні помічники). Запитайте у малюків яких вони знають домашніх помічників та проведіть бесіду за картинками «Побутові прилади», по черзі розглядаючи їх.

  • Як зветься цей прилад?
  • Чим він допомагає людям?
  • Як правильно ним користуватися?
  • Яких правил потрібно дотримуватися?
  • Чи можна дітям самостійно користуватися побутовими приладами?
  1. Перегляньте разом з дітьми мультфільм «Уроки обережності Побутові прилади»

Після перегляду закріпіть правила безпечного поводження з побутовими приладами.

3. Пограйте з малюками в гру “Вмикай помічника”. Пропонуйте дитині перетворитися на якийсь із побутових приладів за допомогою міміки та жестів, потім діти самостійно придумують та показують батькам якийсь із приладів, а батьки повинні відгадати як він зветься.

4. Поясніть дітям що до кожного електроприладу чи побутової техніки при покупці дається інструкція як нею користуватися та яких правил дотримуватися. Знайдіть вдома інструкцію з будь-якої техніки та разом розгляньте її, звертаючи увагу на позначки та застереження при використанні.

5. Спробуйте разом з дітьми сформулювати прості правила безпечного поводження з побутовими приладами. Виділіть для цього якусь дошку чи інше місце, щоб у дитини вони завжди були у полі зору. Перші правила можете запропонувати самі, наприклад:

-ніяких побутових приладів без дозволу дорослих;

-вчитися користуватися приладами лише з батьками;

-користуватися приладами лише в присутності батьків;

-якщо сумніваєшся – не чіпай.

6. Пограйте з малюками в гру на закріплення правил безпечного поводження з електроприладами.

Четвер  19.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Дорога і шлях»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Поглибити уявлення дітей про правила безпечного руху на дорозі. Уточнити розуміння дітьми сутності понять «дорога» і «шлях», «пасажир» і «пішоход». Закріпіть знання дітей про птахів, які повертаються навесні, допомогти усвідомити, чому птахи обирають шлях, а не дорогу.

Хід заняття:

1.Розглянте з дітьми  ілюстрацію дороги та шляху:

Поясніть, що шляхом називають напрям руху до наміченого місця. Дорога може бути шляхом, але шлях – не завжди дорога.

  1. Переглянте відео про повернення птахів додому
  • Як здалося, важко птахам летіти?
  • Чому птахи не пересуваються дорогою, а обирають шлях?
  • Хто ще обирає шлях?
  • Які птахи повертаються на весні додому?
  1. Р/г «Автомобіль»
  1. Індивідуально опрацювати набір розвивальних завдань. Картка№104

Середа  18.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Стережись автомобіля»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Закріпити уявлення дітей про транспорт та правила дорожнього руху, безпечної поведінки пішоходів на вулиці. Ознайомити з роботою світлофору, його кольорами та правилами переходу вулиці. Ознайомити з дорожніми знаками «Пішохідний перехід», «Стоп», «Велодоріжка» та їх роллю в безпеці руху

Хід заняття:

  1. Переглянути з дітьми мультфільм “Уроки тітоньки сови”
  • обговоріть з дітьми, які дороги є у вашому місті / селі.

2. Познайомне дітей із знаками дорожнього руху

  • Поясніть їх значення
  • зверніть увагу , що враховувати вказівки цих знаків мають як водії, так і пішоходи.

3. Знайомство з світлофором

4 Вікторина:

– Дорога для пішоходів?

– Дорога для автомобілів?

– Що потрібно робити на червоний і жовтий сигнал світлофора?

– Що потрібно робити на зелений сигнал світлофора?

– Які автомобілі можуть їхати на будь-який сигнал світлофора?

– Де потрібно чекати автобус?.

Вівторок  17.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«На узбіччі»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Спонукати дітей розглядати художній твір (картина), помічати деталі зображення , висловлюватися щодо змісту і засобів виразності художнього твору (кольори, форми) . Формувати вміння вирізати форму парасольки з аркуша кольорового паперу,  складеного в двічі.

Хід заняття:

1.Розглянути з дітьми картину Івона Ліфсчес «На узбіччі»

– кого ви бачите на картині?

– що роблять ці люди?

– покажіть дороги, по яким вони їдуть?

– куди може прямувати чоловік, а куди – жінка?

– що знаходиться на узбіччі?

– як можна використати ці предмети чи об’єкти?

– яка пора року на картині?

2.Вчимо Основні дорожні знаки

  1. Пальчикова гімнастика “Вулиця”
  1. Розгляньте з дітьми лісових мешканців, яких у дорозі спіткав дощ – їм потрібні парасольки (завдання у альбомі стр 37)
  2. Запропонуйте створити композицію у альбомі стр 36

Понеділок 16.05.2022

Реалізуємо освітні завдання за темою: «Пасажирський транспорт»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Розширювати уявлення та знання про види транспорту. Навчати класифікувати транспорт за видами у відповідності до зовнішніх ознак.

Хід заняття:

1.Розглянути з дітьми презинтацію «транспорт»

  1. Д/г “Хто керує транспортом?”
  1. Г імнастика для очей “Автобус”

4.Індивідуально опрацювати Картка №102

П’ятниця   13.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Транспорт»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Збагатити уявлення дітей про значення транспорту для життя міста чи селища.

Хід заняття:

  1. Загадки про транспорт

2. Бесіда з дітьми «Транспорт»

  • Де більше транспорту – в місті чи в селі?
  • Чому?
  • Для чого слугує транспорт?
  • Чого не можна зробити без машин, поїздів, літаків?
  • Який транспорт перевозить пасажирів?
  • Яким транспортом може керувати дитина?

3 Урок тітоньки сови “Безпечна поведінка на дорозі”.

4 Фізкультхвилинка

5. Індивідуальна робота картка №100 – 101

Четвер  12.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Автомобільний рух»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Формувати вміння складати форму тунеля, місточка, розташовувати їх у напрямку руху транспорту та правильно приклеювати на основу. Формувати конструктивні навички, створювати дороги різних видів у техніці Кліпарту.

Хід заняття:

  1. Слухання казки «Про машину Кідді»
  • Як звуть головну героїню казки?
  • Які пригоди трапилися із Кідді?
  • Хто їй допоміг вийти зі скрутних доріжніх ситуацій?
  • Чи правильно вчинила Кідді, коли поїхала сама мандрувати узбережжям моря?
  • Хто найсильніший з видів транспорту є у казці?
  • Як ви думаєте, що сказали батьки Кідді, коли вона повернулась додому?.

2  Д/г «Що звучить»

3. Запросіть дітей розглянути картину (Анна Най «Місто в гавані»)

  • Що ви бачите на картині?
  • Що за транспорт може їздити по цій дорозі?
  • Через що пролягає ця дорога?
  • Як можна назвати цю дорогу через річку?
  • Куди можуть прямувати машини по мосту?

4. Пальчикова гімнастика

5. Виконати завдання в альбомі з художньо – творчої діяльності стр.32-33

Середа  11.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Раз! Два! Весела хода!»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Формувати інтерес  і ціннісне ставлення д різних видів рухової діяльності. Вчити дітей чітко усвідомлювати значення руху для здоров’я людини: рух- це життя, гарне здоров’я, це корисно. Мотивувати дітей систематично займатися спортом, танцями, щоденно виконувати комплекс вправ ранкової зарядки.

Хід заняття:

  1. Перегляд ілюстрації Прістін Картера Туркус «Мексиканське місто»
  • Що ви бачите на картині?
  • Однакові чи різні будинки на картині?
  • Одноповерхові чи багатоповерхові?
  • Хто може жити в таких будиночках?
  • Де знаходяться ці будинки?
  1. Правила дорожнього руху 🚦 для дітей 🚥 безпека на дорозі

3. Пальчикова гімнастика

4.Аплікація «Мій будиночок»

Вівторок  10.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Весна на дорозі»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : Розширити й поглибити уявлення про пору року весна,стимулювати дітей спостерігати і відмічати її прояви у природі;розвивати навички малювання графічними матеріалами;формувати вміння виконувати одноколірні  та двоколірні відбитки ,схожі на тюльпани.за допомогою ложки умоченої у гуашеві фарби.

Хід заняття:

1.Розгляд картини Ярослав Романюк , «Тюльпани»

– Що ви бачите на картині?

– Як називаються ці квіти?

– Якими кольорами зобразив художник квіти?

– Де можуть рости ці тюльпани?

– Де ви зустрічали такі квіти?

  1. Пальчикова гімнастика « Тюльпан»

3. Виконати завдання в альбомі з художньо – творчої діяльності на ст. 30 -31

4.  Д/г «Що ти знаєш про квіти?»

Понеділок  09.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:

«Дорога в дитячий садок»

Група середнього віку

Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.

Завдання : уточнити уявлення дітей про види і призначення доріг: одні для пішоходів, інші – для транспорту.

Хід заняття:

  1. Розучіть з дітьми веселу руханку «Колеса автобуса крутяться»
  • Чи їздили ви на автобусі?
  • Потязі?
  • Автомобілі?
  • Тролейбусі чи трамваї?
  • Навіщо потрібен транспорт?
  • Як називають тих хто їде на транспорті?
  1. Розгляд з дітьми картини «Вулиця»

– Який транспорт ви зустрічали на своїй вулиці?

– Які є дороги?

– З якого матеріалу роблять дороги

– Для  чого потрібні дороги?

– Що допомагає пішоходам переходити дорогу?

– Яка частина дороги для пішоходів?

– Які дерева зустрічалися на вашій вулиці?

3.Фізкультхвилинка

4.Бесіда з дітьми : «Як ви дістаєтеся до садочка?»

– Йдите пішки чи їдете на транспорті?

– Чи можна побачити садочок з домашніх вікон?

– Дорога до садочка –  короткий шлях чи довгий?

– Чия дорога довша – тих, хто йде пішки чи їде на транспорті?

– Чи зустрічаються світлофори по дорозі до садочка?

5.Індивідуально опрацювати картку № 98

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *