СЕРЕДНЯ ГРУПА “КАПІТОШКА”
П’ятниця 3.06.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Марина – домівка кораблів »
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Розширити та систематизувати уявлення про види морського транспорту. Познайомити з домівками для кораблів: причалом, портом, мариною. Ознайомлювати з професіями людей, які пов’язані з морем. Підтримувати і розвивати стійкий інтерес до явищ та об’єктів моря.
Хід заняття:
- Розгляньте ілюстрації з кораблів різних видів. Запропонуйте визначити для чого потрібні певні види кораблів
- Ловити рибу я буду на …..
- Відправлюсь у кругосвітню подорож на ….
- Занурюсь на глибину на ……
- Транспортувати бензин потрібно на ……
- Відправитись у розважальну недалеку подорож можна на ….
- Зерно перевезти можна на …
- 2Фізкультхвилинка
3. Виготовлення човника своїми руками
4. Індивідуально опрацювати Картка №115
Четвер 2.06.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«По морю навколо світу »
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання: Допомогти дітям осмислити, що море – це величезний простір для життя багатьох морських мешканців, який люди мають зберігати в чистоті. Збагачувати уявлення про життя морських мешканців та працю людей на морі. Підтримувати бажання більше дізнаватися про природу моря.
Хід заняття:
- Бесіда про життя моря: ми вже багато говорили про тих, хто живе в морі та біля моря, а сьогодні будемо говорити про тих, хто працює в морі. Поміркуйте, чи можливо було б рибалити, вивчати море, перевозити вантажі і пасажирів, чистити і лікувати море, подорожувати, якби не було водного транспорту.
- Перегляд відео «водний транспорт»
3. Фізкультхвилинка
4″ ВІТРИЛЬНИК” Малюємо фломастерами
5.Індивідуально опрацювати картка №114
Середа 01.06.2022 “День захисту дітей”
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Вівторок 31.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«На повних вітрилах»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання: Поглибити знання дітей про морські професії (капітан, моряк, кок), роль і діяльність цих представників. Розвивати навички вирізування з паперу геометричних форм (трикутників). Формувати вміння створювати композицію з паперових трикутників різних розмірів у техніці аплікація. Викликати бажання домальовувати окремі деталі на зображенні рибок, медуз, корабликів. Сприяти розумінню того, де знаходиться предмет у просторі – далеко чи близько шляхом обговорення виконаної роботи.
Хід заняття:
- Проведіть коротку бесіду за картиною моряки на кораблі.
- Яка форма у моряків?
- Хто годує моряків на кораблі?
- Розглянте картину Л. Фейнінгер «Веселка 2» альбом стр 46
- Що ви бачите на картині?
- Вітрильників багато чи один?
- Яку форму нагадують вітрильники?
- Якого кольору вітрила?
- Навіщо люди використовують вітрила?
- Море спокійне чи бурхливе?
- Що знаходиться над морем?
- Покажіть рукою форму веселки.
- Покажіть рухами рук спокійні та хвильки спокійного та бурхливого моря.
– У чому їх різниця?
4. Намалюйте різні морські хвилі у альбомі на стр 44.
5. Фізкультхвилинка “Морська руханка”
6. Покажіть дітям, як вирізати трикутники різного розміру з кольорового паперу, згорнутого удвічі. Зробіть вітрила та морських мешканців з паперу бажаних кольорів на стр 45 в альбомі. За бажанням можна домалювати деталі (очі рибки, щупальця медузам )
Понеділок 30.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Ігри для подорожей»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Пояснити значення слів «Ігри для подорожей», пояснити в чому особливість таких ігор. Навчати новим іграм.
Хід заняття:
1.Запитайте у дітей чи знають вони, у які ігри цікаво грати у подорожі, на березі моря. Запропонуйте пограти у гру «Слова»
- Проведіть з дітьми гру – релаксацію «Я- Сонечко»
- Навчіть та пограйте з дітьми у гру «Мовчанка». Всі повинні мовчати . Ведучій намагається кого – небудь розсмішити, викликати на розмову різними методами. Хто перший заговорить, той програв. Гру починають знову.
4.Пальчикова гра
- Пограйте у гру «Хто я»
- Індивідуально опрацювати картку №112
П’ятниця 27.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Хто живе у морі?» »
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Допомогти засвоїти назви мешканців моря. Вправляти дітей у порівняні морських тварин за зовнішнім видом.
Хід заняття:
- Розгляд глобуса, допоможіть знайти моря на глобусі, покажіть моря України.Дайте можливість дітям висловитися про власний досвід зустрічі з морем.
- Перегляд відео «Таке чудове чорне море»
– Чим море відрізняється від озера і річки?
– Що в них спільного?
– Зауважте, що море – величезна складна територія : в морі відбуваються життя морських мешканців, на морі люди відпочивають й оздоровлюються, на морі також працюють : перевозять вантажі, пасажирів, досліджують море, рибалять, вирощують і збирають корисні для здоров’я водорослі.
3.Фізкультхвилинка
- Індивідуально опрацювати набір розвивальних завдань. Картка№111
Четвер 26.05.2022 Реалізуємо освітні завдання за темою:
“Маяк – орієнтир для кораблів”
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання :Пояснити призначення маяку як орієнтиру для кораблів. Познайомити з різними способами передавання сигналів в морі.
Хід заняття:
- Перегляд мультфільму Уроки тітоньки сови – Маяк
Проведіть коротку бесіду, уточніть що Маяк – це такий великий ліхтар, який освітляє морский шлях для суден, рибалок та інших.
2. Розгляд різних видів маяків:
3. Прочитайте вірш українського дитячого поета А. Качана “Маяк – ревун”
4. Фізкультхвилинка
5. Обговорення картини Тамара Вакуленко “Декоративна композиція”(Альбом з художньо – творчої діяльності стр41)
- кого ви бачите на картині?
- що роблять риби?
- де живуть рибки?
- рибки однакові чі різні?
6. Виконати завдання в Альбомі з художньої – творчої діяльності стр 42-43
Середа 25.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
« Вода – основа життя »
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : формувати та розширювати уявлення дітей про можливості води, її значення в природі та в житті людини.
Хід заняття:
- Запропонуйте дітям заплющити очі та уявити , що їм на обличчя накрапає дощик і вони збирають крапельки на щоках, на вушках, на губах, як ловлять долоньками крапельки, як хлюпаються у воді руками, як ніжкою пробують водичку у річці. Що ви відчуваєте?
- Розгляньте глобус:
- Яким кольором на глобусі позначено воду?
- Чому навколо синього кольору багато території позначено зеленою фарбою?
- На що схожі річки на глобусі?
- Що було б , якби на землі зникла вода?
3.Фізкультхвилинка
4.Дослід з очищення води.
5. Звукові загадки: включить у запису звуки, пов’язані з водою, а діти мають пояснити, за яких умов ми можемо їх почути ( вода у крані, закипає чайник, шум моря, шум дощу, звуки пральної машини).
Вівторок 24.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Морські пейзажі»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання: Розширювати і поглиблювати уявлення дітей про море, його стани, відпочинок людей на морі та морські транспортні засоби шляхом перегляду і обговорення художніх творів. Спонукати дітей відновлювати свої уявлення і враження від побаченого і почутого впродовж дня та на основі власного досвіду у художніх образах, створених різноманітними художніми матеріалами та засобами (слово, звуки , рухи, жести).
Хід заняття:
- Розгляньте картину С. Фоменок « На морі»
- Кого ви бачите на картині?
- Що роблять діти ?
- Що може бачити перед собою дівчинка, яка не запускає кораблики?
- Якими кольорами художниця зобразила море?
- Море спокійне чи бурхливе?
- Хто ще милується морем?
- Гра-медитація “Я море”
3.Фізкультхвилинка
4.Запросіть дітей створити зображення морських хвиль у незвичний спосіб. Альбоми з художньо – творчої діяльності стр.38 -39
Понеділок 23.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Хто живе у воді»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Уточнити уявлення дітей про значення водойм для життя природи і людей. Допомогти дітям дійти висновку, що чистота водойм – умова здоров’я людей, про неприпустимість засмічення водойм.
Хід заняття:
1.Розглянте з дітьми репродукцію картини А.Мельника «Береги Дністра»:
– Як ви зрозуміли, що на картині річка, а не море?
– Розкажіть про ріку, як ви її побачили?
– Порівняйте два береги річки – що спільного і чим відрізняються?
– Погляньте на картину, пофантазуйте, в якому місці на березі вам хотілося опинитися на картині?
- Розкажіть про річки та моря України. Перегляньте разом відео «Водойми»
– Зауважте, що більшість водойм України забруднені людьми, від чого страждають морські та річні мешканці.
3.Фізкультхвилинка
- Запропунуйте дітям провести дітям провести дослід : у великій місці з водою спробуйте разом із дітьми влаштувати хвилі за допомогою різних предметів : ложки, трубки, к ухонного вінчика для збивання. Розкажіть, що в природі може викликати велику хвилю.
- Індивідуально опрацювати набір розвивальних завдань. Картка№108
П’ятниця 20.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Машини помічники або якої допомоги потребують люди»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Хід заняття:
1.Зробіть маленьку екскурсію по своєму будинку чи квартирі, розгляньте з дітьми побутові прилади (домашні помічники). Запитайте у малюків яких вони знають домашніх помічників та проведіть бесіду за картинками «Побутові прилади», по черзі розглядаючи їх.
- Як зветься цей прилад?
- Чим він допомагає людям?
- Як правильно ним користуватися?
- Яких правил потрібно дотримуватися?
- Чи можна дітям самостійно користуватися побутовими приладами?
- Перегляньте разом з дітьми мультфільм «Уроки обережності Побутові прилади»
Після перегляду закріпіть правила безпечного поводження з побутовими приладами.
3. Пограйте з малюками в гру “Вмикай помічника”. Пропонуйте дитині перетворитися на якийсь із побутових приладів за допомогою міміки та жестів, потім діти самостійно придумують та показують батькам якийсь із приладів, а батьки повинні відгадати як він зветься.
4. Поясніть дітям що до кожного електроприладу чи побутової техніки при покупці дається інструкція як нею користуватися та яких правил дотримуватися. Знайдіть вдома інструкцію з будь-якої техніки та разом розгляньте її, звертаючи увагу на позначки та застереження при використанні.
5. Спробуйте разом з дітьми сформулювати прості правила безпечного поводження з побутовими приладами. Виділіть для цього якусь дошку чи інше місце, щоб у дитини вони завжди були у полі зору. Перші правила можете запропонувати самі, наприклад:
-ніяких побутових приладів без дозволу дорослих;
-вчитися користуватися приладами лише з батьками;
-користуватися приладами лише в присутності батьків;
-якщо сумніваєшся – не чіпай.
6. Пограйте з малюками в гру на закріплення правил безпечного поводження з електроприладами.
Четвер 19.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Дорога і шлях»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Поглибити уявлення дітей про правила безпечного руху на дорозі. Уточнити розуміння дітьми сутності понять «дорога» і «шлях», «пасажир» і «пішоход». Закріпіть знання дітей про птахів, які повертаються навесні, допомогти усвідомити, чому птахи обирають шлях, а не дорогу.
Хід заняття:
1.Розглянте з дітьми ілюстрацію дороги та шляху:
Поясніть, що шляхом називають напрям руху до наміченого місця. Дорога може бути шляхом, але шлях – не завжди дорога.
- Переглянте відео про повернення птахів додому
- Як здалося, важко птахам летіти?
- Чому птахи не пересуваються дорогою, а обирають шлях?
- Хто ще обирає шлях?
- Які птахи повертаються на весні додому?
- Р/г «Автомобіль»
- Індивідуально опрацювати набір розвивальних завдань. Картка№104
Середа 18.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Стережись автомобіля»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Закріпити уявлення дітей про транспорт та правила дорожнього руху, безпечної поведінки пішоходів на вулиці. Ознайомити з роботою світлофору, його кольорами та правилами переходу вулиці. Ознайомити з дорожніми знаками «Пішохідний перехід», «Стоп», «Велодоріжка» та їх роллю в безпеці руху
Хід заняття:
- Переглянути з дітьми мультфільм “Уроки тітоньки сови”
- обговоріть з дітьми, які дороги є у вашому місті / селі.
2. Познайомне дітей із знаками дорожнього руху
- Поясніть їх значення
- зверніть увагу , що враховувати вказівки цих знаків мають як водії, так і пішоходи.
3. Знайомство з світлофором
4 Вікторина:
– Дорога для пішоходів?
– Дорога для автомобілів?
– Що потрібно робити на червоний і жовтий сигнал світлофора?
– Що потрібно робити на зелений сигнал світлофора?
– Які автомобілі можуть їхати на будь-який сигнал світлофора?
– Де потрібно чекати автобус?.
Вівторок 17.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«На узбіччі»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Спонукати дітей розглядати художній твір (картина), помічати деталі зображення , висловлюватися щодо змісту і засобів виразності художнього твору (кольори, форми) . Формувати вміння вирізати форму парасольки з аркуша кольорового паперу, складеного в двічі.
Хід заняття:
1.Розглянути з дітьми картину Івона Ліфсчес «На узбіччі»
– кого ви бачите на картині?
– що роблять ці люди?
– покажіть дороги, по яким вони їдуть?
– куди може прямувати чоловік, а куди – жінка?
– що знаходиться на узбіччі?
– як можна використати ці предмети чи об’єкти?
– яка пора року на картині?
2.Вчимо Основні дорожні знаки
- Пальчикова гімнастика “Вулиця”
- Розгляньте з дітьми лісових мешканців, яких у дорозі спіткав дощ – їм потрібні парасольки (завдання у альбомі стр 37)
- Запропонуйте створити композицію у альбомі стр 36
Понеділок 16.05.2022
Реалізуємо освітні завдання за темою: «Пасажирський транспорт»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Розширювати уявлення та знання про види транспорту. Навчати класифікувати транспорт за видами у відповідності до зовнішніх ознак.
Хід заняття:
1.Розглянути з дітьми презинтацію «транспорт»
- Д/г “Хто керує транспортом?”
- Г імнастика для очей “Автобус”
4.Індивідуально опрацювати Картка №102
П’ятниця 13.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Транспорт»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Збагатити уявлення дітей про значення транспорту для життя міста чи селища.
Хід заняття:
- Загадки про транспорт
2. Бесіда з дітьми «Транспорт»
- Де більше транспорту – в місті чи в селі?
- Чому?
- Для чого слугує транспорт?
- Чого не можна зробити без машин, поїздів, літаків?
- Який транспорт перевозить пасажирів?
- Яким транспортом може керувати дитина?
3 Урок тітоньки сови “Безпечна поведінка на дорозі”.
4 Фізкультхвилинка
5. Індивідуальна робота картка №100 – 101
Четвер 12.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Автомобільний рух»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Формувати вміння складати форму тунеля, місточка, розташовувати їх у напрямку руху транспорту та правильно приклеювати на основу. Формувати конструктивні навички, створювати дороги різних видів у техніці Кліпарту.
Хід заняття:
- Слухання казки «Про машину Кідді»
- Як звуть головну героїню казки?
- Які пригоди трапилися із Кідді?
- Хто їй допоміг вийти зі скрутних доріжніх ситуацій?
- Чи правильно вчинила Кідді, коли поїхала сама мандрувати узбережжям моря?
- Хто найсильніший з видів транспорту є у казці?
- Як ви думаєте, що сказали батьки Кідді, коли вона повернулась додому?.
2 Д/г «Що звучить»
3. Запросіть дітей розглянути картину (Анна Най «Місто в гавані»)
- Що ви бачите на картині?
- Що за транспорт може їздити по цій дорозі?
- Через що пролягає ця дорога?
- Як можна назвати цю дорогу через річку?
- Куди можуть прямувати машини по мосту?
4. Пальчикова гімнастика
5. Виконати завдання в альбомі з художньо – творчої діяльності стр.32-33
Середа 11.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Раз! Два! Весела хода!»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Формувати інтерес і ціннісне ставлення д різних видів рухової діяльності. Вчити дітей чітко усвідомлювати значення руху для здоров’я людини: рух- це життя, гарне здоров’я, це корисно. Мотивувати дітей систематично займатися спортом, танцями, щоденно виконувати комплекс вправ ранкової зарядки.
Хід заняття:
- Перегляд ілюстрації Прістін Картера Туркус «Мексиканське місто»
- Що ви бачите на картині?
- Однакові чи різні будинки на картині?
- Одноповерхові чи багатоповерхові?
- Хто може жити в таких будиночках?
- Де знаходяться ці будинки?
- Правила дорожнього руху 🚦 для дітей 🚥 безпека на дорозі
3. Пальчикова гімнастика
4.Аплікація «Мій будиночок»
Вівторок 10.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Весна на дорозі»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : Розширити й поглибити уявлення про пору року весна,стимулювати дітей спостерігати і відмічати її прояви у природі;розвивати навички малювання графічними матеріалами;формувати вміння виконувати одноколірні та двоколірні відбитки ,схожі на тюльпани.за допомогою ложки умоченої у гуашеві фарби.
Хід заняття:
1.Розгляд картини Ярослав Романюк , «Тюльпани»
– Що ви бачите на картині?
– Як називаються ці квіти?
– Якими кольорами зобразив художник квіти?
– Де можуть рости ці тюльпани?
– Де ви зустрічали такі квіти?
- Пальчикова гімнастика « Тюльпан»
3. Виконати завдання в альбомі з художньо – творчої діяльності на ст. 30 -31
4. Д/г «Що ти знаєш про квіти?»
Понеділок 09.05.2022. Реалізуємо освітні завдання за темою:
«Дорога в дитячий садок»
Група середнього віку
Вихователі : Нерода Н.Ю.,Поляченко Н.Ю.
Завдання : уточнити уявлення дітей про види і призначення доріг: одні для пішоходів, інші – для транспорту.
Хід заняття:
- Розучіть з дітьми веселу руханку «Колеса автобуса крутяться»
- Чи їздили ви на автобусі?
- Потязі?
- Автомобілі?
- Тролейбусі чи трамваї?
- Навіщо потрібен транспорт?
- Як називають тих хто їде на транспорті?
- Розгляд з дітьми картини «Вулиця»
– Який транспорт ви зустрічали на своїй вулиці?
– Які є дороги?
– З якого матеріалу роблять дороги
– Для чого потрібні дороги?
– Що допомагає пішоходам переходити дорогу?
– Яка частина дороги для пішоходів?
– Які дерева зустрічалися на вашій вулиці?
3.Фізкультхвилинка
4.Бесіда з дітьми : «Як ви дістаєтеся до садочка?»
– Йдите пішки чи їдете на транспорті?
– Чи можна побачити садочок з домашніх вікон?
– Дорога до садочка – короткий шлях чи довгий?
– Чия дорога довша – тих, хто йде пішки чи їде на транспорті?
– Чи зустрічаються світлофори по дорозі до садочка?
5.Індивідуально опрацювати картку № 98