СТАРША ГРУПА “МЕТЕЛИКИ”

06.05.2022

Реалізуємо освітні завдання за темою “Рух на дорозі” підтема “День на природі 2”

Вихователі: Биркун Н.В., Литвиненко Т.С.

Завдання 1. Вступна бесіда “Яка погода?”. Обговоріть з дітьми стан погоди, згадайте, яка погода була вчора, порівняйте. Закріпіть назви весняних місяців, який зараз місяць, день тижня.

Завдання 2. Дайте уявити дітям, що вони збираються на пікнік на природу. Створіть з дітьми макет зони відпочинку. Допоможіть дітям спланувати на аркуші простір галявини, виокремивши на плані, отже, передбачивши зону кухні, зону гри, зону відпочинку, зону для спортивних вправ і зону спостережень за природою. Нагадайте дітям про важливість передбачити місце для збирання сміття для подальшого вивезення.

Завдання 3. Гра “Комахи”. Закріпіть  знання дітей про комахи, яких можна зустріти на галявині чи парку.

Завдання 4. Підведіть підсумки роботи за темою “Рух на дорозі” “Сторінка досягнень за темою” та “Сторінка вражень за темою” в Книзі дошкільника (стор.62-63)

Завдання 5. Влаштуйте з дітьми пікнік (на лісовій галявині, парку, подвірї, сквері), пограйте в рухливі ігри, поспостерігайте за елементами природи, пофотографуйте цікаві моменти прогулянки.

Обміняйтеся враженнями про разом проведений день.

 

Пропонуємо вашому перегляду:

 

 

05.05.2022

Реалізуємо освітні завдання за темою “Рух на дорозі” підтема “День на природі 1”

Вихователі: Биркун Н.В., Литвиненко Т.С.

Завдання 1. На початку запропонуйте дітям поміркувати: присутність купи веселого народу в лісовій чи парковій зоні протягом кількох годин – це радість чи випробування? Для кого радість? (діти, дорослі) Для кого і чого випробування? (тварини, комахи, птахи…) Як применшити негативний вплив перебування людей на природу?

Обговоріть з дітьми, як можна провести на природі кілька годин? Чим зайнятися? Що зробити корисного для природи?

Завдання 2. Прочитайте два вірша Лідії Повх “У ботанічному саду” та “Вдома”.

«У ботанічному саду» Л. Повх

Весна. Я з мамою іду 

У ботанічний сад. 

У ботанічному саду 

Цвіте фіалок ряд.

Червоні, білі, голубі,

Рожеві, золоті…

А мама каже: «Як тобі 

Двоколірні он ті?»

У них і сонечко, й блакить, 

Мов прапор іздаля…»

Аж світиться і мерехтить 

Живим вогнем земля!

«Вдома» Л. Повх

Коли пролягає дорога моя 

За гори й ліси за рікою,

То місто махає мені звіддаля 

Прощально сумною рукою.

Коли ж я вертаю з далеких країв 

Долиною, зранку лункою,

То місто вітає мене з-за гаїв 

Вогнів осяйною рукою….

І запах бузку, і рідний хтось у вікні, 

І стіни у замку старому…

Тут сходинка кожна радіє мені, 

тут липи шепочуть: «Ти вдома…»

І хто у цім місті, як я, виростав, 

Той, певно, також добре знає:

Нехай десь на світі є славні міста 

Та кращого міста немає!

Бесіда за змістом віршів: У вірші йдеться про прогулянку чи про мандри, подорож? Які рухи і дії переважно передбачає прогулянка?(відпочинок, спостереження, розглядання, ходьба тощо) Які рухи і дії переважно передбачає подорож? (пересування у вигляді ходьби чи поїздки до конкретної мети).

Завдання 3. Дидактична гра “Дерева, кущі, рослини”. Закріпіть з дітьми рослини, які можна зустріти в природі під час прогулянки.

Завдання 4. Полілог “Як прийти в природу, щоб не нашкодити їй?”: обговоріть правила безпечного поводження на природі (в лісі, парку, на воді)

Завдання 5. Гра “Можна-не можна”.

Фізкультхвилинка

Завдання 6. Під час прогулянки з дітьми у сквері, парку, подвір’ї поспостерігайте за різноманітністю рослин навесні. Якщо є можливість, посадіть з дітьми на клумбі квіточки та доглядайте разом за ними.

 

04.05.2022

Реалізуємо освітні завдання за темою “Рух на дорозі” підтема Сюжетно-рольова гра “Збори на безлюдний острів”

Вихователі: Биркун Н.В., Литвиненко Т.С.

Завдання 1. Гра-змагання “Я знаю п’ять назв…” (квіти, дерева, імена, назви міст…) Після гри запропонуйте поміркувати, що діти знають про безлюдні острови? Пофантазуйте стосовно того, який там клімат, які тварини та рослини можна зустріти, яка небезпека може зустрітись тощо.

Завдання 2. Запропонуйте дітям віправитись в подорож на безлюдний острів, але до такої подорожі необхідно ретельно підготуватись. Складіть разом з дітьми план дій з підготовки до подорожі. Після обговорення та погодження такий план варто замалювати у вигляді схеми та повертатись до неї протягом гри, прокладіть маршрут та виберіть транспорт для того, щоб дістатись на острів. Намалюйте план-маршрут до “безлюдного острова”(до парку, скеру, подвір’я)

Завдання 3. Запропонуйте частину шляху здолати автомобілями і потягом – покажіть як намалювати їх звичайними гумками і гуашшю прийомом штампування у Альбомі художньо-творчої діяльності (стор. 38-39)

Завдання 4. Наступним етапом гри пропонується скласти рюкзак або валізу (для цього можна використати звичайні паперові картинки або справжні предмети). Поступово можна ускладнити гру: обмежити кількість предметів, які можна взяти з собою.

  • Що варто взяти в першу чергу?
  • Які предмети не знадобляться?
  • Чи все, що потрібно взяли?
  • Чи зможемо донести свою валізу, якщо візьмемо всі обрані речі?                                                                                                                           Завдання 5. На наступному етапі запропонуйте спланувати подорож, зокрема: скільки днів буде тривати (що можна зробити в перший день, що буде потім), де будуть жити (побудувати намет), які продукти харчування знадобляться та в якій кількості варто взяти з собою, а що можна знайти на острові, який одяг знадобиться.                                                                                                      Завдання 6. З метою збагачення гри запропонуйте дітям вирішити нестандартні ситуації, наприклад:
  • стомився,
  • запізнився на автобус,
  • закінчилась вода,
  • пішов дощ,
  • згасло вогнище…                                                                                                                                                                                                                                Перегляньте експеримент з очищення води і можете спробувати повторити в домашніх умовах:

Фізкультхвилинка

Завдання 7. Виконайте разом завдання №14 у Книзі дошкільника (стор.61). За змістом завдання розберіть разом де і як дізнатись про розклад руху транспорту. З’ясуйте, як діяти дитині, якщо вона загубилась на вокзалі чи в місцях великого скупчення людей.

Завдання 8. Сходіть з малюками на прогулянку на подвір’я, сквер або парк. Уявіть з дітьми, що ви на безлюдному острові.

 

03.05.2022 Реалізуємо освітні завдання за темою “Рух на дорозі” підтема “Клуб мандрівників”

Вихователі: Биркун Н.В., Литвиненко Т.С.

Завдання 1. На початку спільної діяльності з дітьми уточніть поняття “подорож”, “прогулянки”, “мандри”, спочатку з’ясуйте відмінність у цих поняттях, потім можете допомогти розвинути такі лінії: куди можна подорожувати, де можна прогулюватися; на чому можна прогулюватися і подорожувати; як можна фіксувати враження від подорожей…

Завдання 2. Запропонуйте дітям уявити себе мандрівником. Куди б хотіли вирушити в подорож? Які речі та предмети необхідно для цього з собою взяти? (валізу, одяг, зручне взуття, фотоапарат …) Запропонуйте намалювати картки з цими предметами. Зауважте, що мандрівники можуть не лише розповідати про свої подорожі, а й давати поради про те, як поводитися в подорожах у різних ситуаціях.

Завдання 3. Допоможіть дітям зробити телевізор з картонного коробка, щоб діти могли розповідати про цікаві місця в країнах, Україні або рідному місті з опорою на ілюстративний матеріал. Допомогайте дітям будувати зв’язні розповіді. Пропонуйте дітям розповідати про подорожі своїх сімей. Діти можуть спочатку намалювати ілюстрації до своїх розповідей, а потім прокоментувати їх. Розповідаючи про прогулянки, уточнюйте їх відмінність з мандрами і подорожами.

Завдання 4. Розгляньте з дітьми ілюстрації до казкової повісті О.Волкова “Чарівник Смарагдового міста” і прочитайте перший розділ, зацікавте подорожжю маленької дівчинки Еллі та її друзів.

«Чарівник смарагдового міста» О. Волков

БУРЕВІЙ

(з казкової повісті «Чарівник Смарагдового міста»)

Серед широкого Канзаського степу жила дівчинка Еллі. Її батько, фермер Джон, цілий день працював у полі, а мама Анна клопоталась по господарству.

Жили вони у невеличкому фургоні, який зняли з коліс і поставили на землю. Умебльований будиночок був бідним: залізна грубка, шафа, стіл, три стільці та двоє ліжок. Поряд з будиночком біля самих дверей було викопано «буревійний погріб». У погребі сім’я ховалась під час бурі.

Степові буревії не раз перекидали благеньке житло фермера Джона. Але Джон не журився: коли вшухав вітер, він піднімав будиночок, грубка і ліжка ставали на свої місця. Еллі збирала з підлоги олив’яні тарілки й кухлі — і все набирало попереднього вигляду до нового буревію.

До самого обрію велетенською рівною скатертиною слався степ. Де-не-де виднілися такі ж бідні будиночки, як і будиночок Джона. Навколо них були ниви, де фермери сіяли пшеницю й кукурудзу.

Еллі добре знала всіх сусідів на три милі навкруги. На заході проживав дядько Роберт з синами Бобом і Діком. У будиночку на півночі жив старий Рольф. Він майстрував дітям чудові вітряні млини.

Широкий степ не здавався Еллі похмурим: адже це була її батьківщина. Еллі не знала ніяких інших країв. Гори й ліси вона бачила лише на малюнках, і вони не приваблювали її, можливо, тому, що в дешевих Елліних книжечках вони були намальовані погано. Коли Еллі нудьгувала, вона кликала веселого песика Тотошка і вирушала провідати Діка і Боба або йшла до дідуся Рольфа, від якого ніколи не поверталась без саморобної іграшки. Тотошко, погавкуючи, стрибав поряд, ганявся за граками і був безмежно задоволений собою та своєю маленькою господинею. У Тотошка була чорна шерсть, гостренькі вуха і маленькі блискучі оченята. Тотошко ніколи не сумував і міг гратися з дівчинкою цілий день.

А турбот у Еллі було чимало. Вона допомагала мамі по господарству, а тато вчив її читати, писати і рахувати, бо школа була далеко, а дівчинка була ще досить мала, щоб ходити туди щодня.

Одного літнього вечора Еллі сиділа на ґанку і читала вголос казку. Мама Анна прала білизну.

«І тоді могутній богатир Арнаульф побачив чаклуна зростом як вежа,— співуче читала Еллі, водячи пальчиком по рядках.— Із рота і ніздрів чаклуна вилітав вогонь…» Мамусю,— запитала Еллі, відриваючись від книжки,— а тепер чарівники є?..

— Ні, моя люба. Жили чарівники і чаклуни у минулі часи, а потім перевелись. Та й навіщо вони? І без них клопоту вистачає.

Еллі кумедно зморщила носа:

— А все ж без чаклунів нудно. Якби я раптом стала королевою, то обов’язково наказала б, щоб у кожному місті та в кожному селі був чарівник. І щоб він творив для дітей усілякі чудеса.

— Які ж, наприклад? — усміхаючись запитала мама.

— Ну, які… Щоб кожна дівчинка і кожен хлопчик, прокидаючись уранці, знаходили під подушкою великий пряник… Або…— Еллі сумно поглянула на свої грубі поношені черевички.— Або щоб усі дітки мали гарненькі легенькі черевички.

— Черевички ти й без чаклуна матимеш,— заперечила Анна.— Поїдеш з татом на ярмарок, і він купить…

Поки дівчинка розмовляла з мамою, погода зі псувалася.

Саме на той час у далекій країні за високими горами чаклувала в глибокій темній печері люта чарівниця Гінгема. Моторошно було у печері Гінгеми. Під стелею висіло опудало величезного крокодила. На високих тичках сиділи великі сови, зі стелі звисали в’язки сушених мишей, прив’язаних хвостиками до мотузки, як цибулини.

Довга товстезна гадюка обплелась навколо стовпа і ритмічно похитувала своєю плескатою головою. І чимало ще всіляких див і страхітливих речей було в просторій печері Гінгеми.

У великому закіптюженому казані Гінгема варила чарівне зілля. Вона кидала в казан мишей, відриваючи їх від в’язки.

— Куди ж це зникли гадючі голови? — злобливо бурчала Гінгема.— Не всіх же я поїла під час сніданку? А, ось вони, у зеленому горщику! Ну, тепер зілля вийде добряче!.. Дістанеться ж тим триклятим людям! Ненавиджу я їх! Розселились по світі! Осушили болота! Вирубали ліси! Всіх жабенят вивели! Гадюк знищили! Нічого смачненького на землі не залишилося! Хіба тільки черв’ячком та павучком поласуєш!..

Гінгема погрозливо помахала кістлявим кулаком у простір і стала вкидати до казана гадючі голови.

— Ух, ненависні люди! Ось і готове моє зілля на погибель вам! Покроплю ліси й поля, і здійметься буревій, якого ще світ не бачив!

Гінгема підхопила казана за вушка і, силкуючись, витягла його з печери. Вона занурила в казан велетенську мітлу та й почала розбризкувати навкруги своє чаклунське вацево.

— Розгуляйся, вибухни, буревію! Лети по світу, мов навіжений звір! Рви, ламай, руйнуй! Перекидай будинки! Піднімай усе в повітря! Сусака, масака, лема, рема, гема!.. Буридо, фуридо, сема, пема, фема!..

Вона вигукувала чаклунські слова й кропила навколо вже розтріпаною мітлою, і небо враз спохмурніло, зібралися важкі хмари, засвистів вітер. Удалині спалахували блискавиці…

— Трощи, розбивай, рви, ламай! — дико верещала чаклунка.— Сусака, масака, буридо, фуридо! Знищуй, буревію, людей, звірів і птахів! Лише жабенят, мишенят, гадючат, павучків не зачіпай, урагане! Нехай вони у всьому світі розплодяться на радість мені, могутній чарівниці Гінгемі! Буридо, фуридо, сусака, масака!

І вихор завивав усе сильніше й сильніше, палахкотіли блискавиці, оглушливо гуркотів грім.

А Гінгема в дикунському запалі крутилася на місці, і буремний вітер розмаював поли її довжелезної мантії.

Викликаний чаклунством Гінгеми буревій долетів до Канзасу і з кожною хвилиною наближався до будиночка Джона. Вдалині, біля горизонту, вже скупчилися хмари, розтинали небо блиска виці.

Тотошко неспокійно бігав, задерши голову, й сміливо гавкав на хмари, що вже мчали небом.

— Ой, Тотошку, який-бо ти смішний,— сказала Еллі.— Лякаєш хмари, а сам аж тремтиш зі страху!

Песик справді дуже боявся громовиць. Він уже чимало побачив їх за своє коротке життя.

Захвилювалась і Анна.

— Забалакалась я з тобою, доню, аж он, дивись, насувається справжній буревій…

Уже було чути грізне гудіння вітру. Пшениця на полі нахилилася до землі і по ній, ніби по воді, покотилися хвилі. Прибіг з поля схвильований фермер Джон.

— Буря! Йде страшна буря! — закричав він.— Ховайтеся швидше у погріб, а я побіжу зажену худобу в хлів!

Анна кинулась до погреба, відкинула ляду.

— Еллі, Еллі! Швидше сюди! —гукала вона.

Але Тотошко, переляканий ревінням бурі і безперервним гуркотом грому, забіг до будиночка й сховався там під ліжком у найдальшому куточку. Еллі не захотіла лишати свого улюбленця на самоті й побігла за ним до фургона.

Але цієї миті скоїлося неймовірне. Будиночок обернувся двічі чи тричі, ніби карусель, й опинився у самій середині буревію. Вихор закружляв його, підняв до неба й поніс у повітря йому просторі.

В дверях фургона з’явилася перелякана Еллі з Тотошком на руках. Але… Що вона мала робити? Стрибнути на землю? Було вже запізно: будиночок летів високо над землею.

Вітер куйовдив материні коси. Вона стояла біля погреба, простягаючи угору руки, і відчайдушно кричала.

Вибіг із хліва фермер Джон і кинувся до того місця, де стояв фургон. Осиротілі батько й мати довго вдивлялися у темне небо, яке щохвилини засвічувалося спалахами блискавиць…

Буревій усе лютував, і будиночок, похитуючись, линув у повітрі.

Тотошко, приголомшений тим, що діялося навколо, злякано гавкав, бігаючи у темній кімнаті. Розгублена Еллі сиділа на підлозі, обхопивши голову руками. Вона відчувала себе надзвичайно самотньою. Вітер гудів так, що оглушував її. Дівчинці здавалося, що будиночок ось-ось упаде й розіб’ється. Та час минав, а він усе ще летів. Еллі забралася на ліжко й лягла, притиснувши до себе Тотошка. Під завивання вітру, що плавно погойдував будиночок, дівчинка міцно заснула.

Попросіть дітей сформулювати поради іншим мандрівникам від імені героїв казкової повісті.

Фізкультхвилинка

Завдання 5. Запропонуйте дітям виконати завдання №13 в Книзі дошкільника – підготовки руки до письма.

 

02.05.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Рух на дорозі” підтема “Рух з комфортом” 

Вихователі: Литвиненко Тетяна Сергіївна, Биркун Наталія Володимирівна

Завдання 1. Для активного включення дітей у спільну діяльність з дорослим запропонуйте дітям гру “Куча-мала”. Діти мають із великої кількості іграшок, або карток із зображеннями, фотокарток, наліпок, обрати тільки ті які стосуються руху з комфортом, індивідуальних засобів пересування, пояснити свій вибір.

Завдання 2. Обстежте разом з дитиною слово “рух” (кількість літер, звуків, спробуйте заповнити схему слова   _ . _ ) Далі пограйте в гру “Прикрась слово”. Фарбами виступатимуть прикметники, які діти підберуть до слова рух (швидкий, повільний, обережний, довгий, обмежений, заборонений, зворотній і так далі)

Завдання 3. Ознайомте з словами, що позначають рух: людина ходить -значить рухається, вітер дме – значить рухається, листя колишеться – значить рухається, час добігає – значить рухається, машина їде – значить рухається та інші. Спробуйте створити нові слова (існуючі та неіснуючі) з основою слова “рух” (рухознайко, доброрух, річкорух, швидкорух, рухопуз) та інші. Похваліть дитину за фантазію та виконані завдання.

Завдання 4.Розгляньте картинки та проведіть обстеження індивідуальних засобів пересування з обговоренням можливостей кожного з них.

                                 

 

 

 

  • Які засоби забезпечують комфортне пересування?
  • На якому із засобів можна подолати довгу відстань? (коротку)
  • На чому зручніше пересуватися по місту?
  • На якому транспорті можна прогулятися по лісу?
  • На чому зручніше подорожувати одному? (з кимось)

Завдання 5. Розгляньте з дітьми світлину пам’ятника велосипеду у Лондоні. (Книга дошкільника ст. 58)

  • Що тут відбувається?
  • Чи можна віднести цей велосипед до транспорту?
  • З якого матеріалу його виготовлено?
  • Яке враження справляє на глядача такий витвір мистецтва?
  • Що хотів сказати нам скульптор своєю роботою?

Розгляньте інші світлини – пам’ятники велосипеду у Грузії. (Книга дошкільника ст. 58)

   

  • Чи можуть рухатися такі велосипеди?
  • Чи можна ці предмети називати велосипедами?
  • Для чого створюють такі пам’ятники?
  • Де їх краще розміщувати?

Діти можуть придумати свої історії про ці велосипеди. Запросіть зробити скульптуру циркового велосипеду, використовуючи дріт, металеві кришки та пластилін. (покроківка створення велосипеду – у вкладці 5 Альбому з художньо-творчої діяльності, в кінці)

Фізкультхвилинка

Завдання 6. Виконайте завдання 11 та 12 у Книзі дошкільника на сторінці 59, 60. Закріпіть отримані знання про транспорт. Запитайте що найбільше малюку сподобалося.

 

29.04.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Рух на дорозі” підтема “Краса мандрів і подорожей” 

Вихователі: Литвиненко Тетяна Сергіївна, Биркун Наталія Володимирівна

Завдання 1. Проведіть з дітьми вправу “Краса у рамці”: за допомогою великого і вказівного пальця обох рук діти повинні утворити рамку;  запропонуйте “наводити” її як віконцем фотоапарата на різні речі, предмети у кімнаті; хай дітки назвуть , що вони бачать і що красивого в цьому предметі вони помітили. Поговоріть з дітьми, що красивого вони бачили на вулиці граючись з Вами, або пригадайте разом щось красиве з сімейних подорожей або відпочинків. Буде дуже добре коли розповідь доповнити світлинами та фотографіями з цих подорожей.

Завдання 2. Підійдіть разом з дітьми до вікна і поясніть дитині, що коли вона дивилася в умовну рамку вона бачила певний предмет, але не помічала всього оточуючого. Доведіть дитині, що дивитися і помічати це не одне й те саме. Можна дивитися на дерево, але не помічати якихось вигинів, пташку десь у листі, красу листочка і т.д. Попросіть дітей назвати якомога більше предметів та об’єктів, які вони помітять та коротко сказати у чому їх краса.

Завдання 3. Бесіда за картиною “Чи всі ми бачимо однаково?”. Розгляньте картину О.Дарчук “На рибалці всією сім’єю” (Книга дошкільника ст.55)

  • Хто тут зображений?
  • Як ви гадаєте, що бачить кожен із членів родини?

Підсумуйте: картина природи перед очима цих персонажів одна й та сама, але кожен бачить її по різному: кожен фокусує увагу на тому, що його цікавить чи приваблює найбільше (наприклад, тато уважно стежить за поплавком, а котику немає ніякої справи до краси озера, він чекає поки господар піймає йому рибку і так далі).

Завдання 4. Перегляньте відео про види транспорту та поговоріть з дітьми яким транспортом можна подорожувати.

Завдання 5. Розкажіть дітям: для того, щоб дістатися красивих місць і насолодитися їх красою, люди придумали нові види транспорту, а також способи роздивлятися цю красу. Відповідно зявилися нові слова-назви. Закріпіть їх з малюками.

  • Коли люди відправляються у подорож саваною, спостерігати за її мешканцями – це зветься сафарі.

  • Спускання на морське дно, побачити красу рибок та рифів – це дайвінг.

  • Пливти по морю під парусом наввипередки з друзями – це парусна регата.

  • Кататися у горах на спеціальній дошці – сноубординг.

 Запропонуйте малюкам трішки відпочити.

Завдання 6. Виконайте усне завдання у Книзі дошкільника №9, 10 ст.56-57

Підсумуйте з малюками з чим вони ознайомилися, що найбільше сподобалося.

 

 

 

28.04.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Рух на дорозі” підтема “Корисні та шкідливі машини-помічники по господарству”

Вихователі: Литвиненко Тетяна Сергіївна, Биркун Наталія Володимирівна

Завдання 1.Зробіть маленьку екскурсію по своєму будинку чи квартирі, розгляньте з дітьми побутові прилади (домашні помічники). Запитайте у малюків яких вони знають домашніх помічників та проведіть бесіду за картинками «Побутові прилади», по черзі розглядаючи їх.

  • Як зветься цей прилад?
  • Чим він допомагає людям?
  • Як правильно ним користуватися?
  • Яких правил потрібно дотримуватися?
  • Чи можна дітям самостійно користуватися побутовими приладами?

Завдання 2. Перегляньте разом з дітьми мультфільм «Уроки обережності Побутові прилади»

Після перегляду закріпіть правила безпечного поводження з побутовими приладами.

Завдання 3. Пограйте з малюками в гру “Вмикай помічника”. Пропонуйте дитині перетворитися на якийсь із побутових приладів за допомогою міміки та жестів, потім діти самостійно придумують та показують батькам якийсь із приладів, а батьки повинні відгадати як він зветься.

Завдання 4. Поясніть дітям що до кожного електроприладу чи побутової техніки при покупці дається інструкція як нею користуватися та яких правил дотримуватися. Знайдіть вдома інструкцію з будь-якої техніки та разом розгляньте її, звертаючи увагу на позначки та застереження при використанні.

Завдання 5. Спробуйте разом з дітьми сформулювати прості правила безпечного поводження з побутовими приладами. Виділіть для цього якусь дошку чи інше місце, щоб у дитини вони завжди були у полі зору. Перші правила можете запропонувати самі, наприклад:

  • ніяких побутових приладів без дозволу дорослих;
  • вчитися користуватися приладами лише з батьками;
  • користуватися приладами лише в присутності батьків;
  • якщо сумніваєшся – не чіпай.

Далі діти повинні самі доповнити правила і записати їх разом з батьками як пам’ятку.

Завдання 6. Пограйте з малюками в гру на закріплення правил безпечного поводження з електроприладами.

Завдання 7. Разом з дітьми виконайте завдання 7 у “Книзі дошкільника”  (ст.54)

Завдання 8. Запропонуйте дітям ознайомитися з роботою тостера, під Вашим наглядом дозвольте зробити дитині тости для сімейного чаювання, запросіть до столу всю родину!!!

 

 

27.04.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Рух на дорозі” підтема “Тренування – спосіб бути здоровим” Старший дошкільний вік.

Вихователі: Литвиненко Тетяна Сергіївна, Биркун Наталія Володимирівна

Завдання 1. Проведіть з малюками гру “Впізнай…” (на дотик, на слух, на смак тощо)

  • Який орган відчуття може розказати про предмет?
  • Чого без цього відчуття дізнатися неможливо?

Розгляньте картинки

         

  • Що може шкодити здоров’ю? Чому?
  • Що є корисним для здоров’я? Чому?

Завдання 2. Дивлячись на зображення разом з дітьми пригадайте які ігри та вправи корисні для здоров’я.

              

Запропонуйте дітям трішки відпочити та виконати вправи для очей, язика, для пальчиків.

           

Завдання3. Перегляньте відео. Акцентуйте увагу дітей на тому, що одноразове виконання вправ не зміцнює здоров’я та не дає результатів у якомусь виді спорту. Для того щоб бути здоровим, треба постійно тренуватися.

 

Після перегляду запропонуйте поміркувати над висловом: “Тренування – запорука здоров’я”.

  • Чому так кажуть?
  • Як потрібно тренуватися?
  • Які існують правила тренування?
  • Які тренування можна здійснювати вдома?

Завдання4. Розгляньте картину в Альбомі для художньо-творчої діяльності  Т.Чеброва “Видіння у сні” (ст.49)

Поясніть дітям що деяких комах можна назвати справжніми “спортсменами” як, наприклад, метелика – він махає крильцями 35-40 разів на секунду.  Поставте дітям запитання.

  • Хто намалював цю картину?
  • Кого ви бачите на картині?
  • Які кольори переважають?
  • Що цікавого ви побачили на цій картині?

Запропонуйте спочатку намалювати в повітрі пальчиком, а потім створити метелика у Альбомі художньо-творчої діяльності у техніці аплікації (із зерен, маку і круп)

Завдання5. Спробуйте створити разом з дітьми комплекс тренувальних вправ які дитина може виконувати кожен день.

Завдання6. У Книзі дошкільника виконайте завдання 5 (ст.53)

У кінці роботи похваліть дитину та підведіть короткий підсумок того з чим сьогодні працювали.

 

 

 

Дистанційне навчання

Вихователі: Литвиненко Тетяна Сергіївна, Биркун Наталія Володимирівна

26.04.2022р.

Інтегроване заняття з пріоритетом на сенсорно-пізнавальну діяльність «Піратська мандрівка»

Цілі і завдання: сформувати уявлення про різні способи орієнтування у просторі, продовжити знайомство з функціональним призначенням пристроїв: компасом, який використовують у походах, на кораблях і в місцях, де можна заблукати. Уточнити уявлення про сторони світу: північ, південь, захід і схід та їх проміжні напрями. Вправляти в умінні розуміти простий план, карту, креслити об΄єкти місцевості умовними позначками.

Вам знадобиться: предметні картинки, олівець, ручка; підказки або піратська карта із зображенням рози вітрів; Книга дошкільника ІІІ частина.

1.На початку заняття покажіть дитині предмети або зображення предметів: компас, бінокль, лупу, старовинну карту із розою вітрів, ніж, піратську пов΄язку на око, косинку-бандану пірата, циркуль, лінійку. Розгляньте зображення предметів та запросіть до діалогу.

  

– Що це за предмет? Для чого використовується цей предмет? Кому можуть належати ці предмети? (вислухайте різні версії, підтримайте версію про піратів, які мандрують морями). Запропонуйте пограти в піратів.

  1. Гра «Орієнтування без карти». Покажіть дітям, як можна без карти визначити сторони світу:

1) за сонцем;

2) за годинником;

3) по компасу;

4) по деревах, з південного боку дерева росте мох.

  1. Гра «Знайди предмети для подорожі». Поясніть дитині, що неподалік заховані предмети для подорожі (предмети або предметні картинки: бінокль, фотоапарат, сонячні окуляри, проїзні квитки, документи). Заздалегідь розкладіть предмети або картинки по кімнатам і намалюйте підказки або карту-підказку, щоб дитина змогла знайти ці предмети. Гра завершується знаходженням усіх предметів.
  2. Фізкультхвилинка «Морська руханка»

https://www.youtube.com/watch?v=LCyMTR5F_IA&t=12s

  1. Гра «Клуб кмітливих мандрівників»

Ситуація-міркування «Що сталося б якби…». Дитина має розв΄язати проблемні ситуації, починаючи свій виступ словами «якби не було…, то сталося…».

Приклад завдань: 1. Що сталося б, якби люди не вміли орієнтуватися по карті…; 2. Що сталося б, якби зламалась стрілка компасу під час мандрівки в лісі…; 3. Що сталося б, якби автомобіль поїхав мандрувати по велосипедній доріжці….

  1. Перегляньте мультфільм Фіксики-Компас (серія 31)

https://www.youtube.com/watch?v=eh86DtsXaPs&t=38s

Обговоріть з дітьми, що таке компас, для чого він призначений, обговоріть його конструкцію, закріпіть сторони  світу: північ, південь, захід, схід.

  1. Після ознайомлення з компасом запропонуйте дітям виконати завдання №3 (стор.52) в Книзі дошкільника. Орієнтуйте дитину під час виконання завдання вживати слова: ліворуч, праворуч, вниз, вверх або північ, на південь, на схід, на захід.
  2. Запропонуйте виконати завдання № 4 (стор.52) у Книзі дошкільника. З підготовки руки дитини до письма. Перед виконанням надайте можливість обрати матеріал (ручка/олівець), перевірте осанку, правильність пози.
  3. Наприкінці заняття підведіть з малюком узагальнюючу бесіду. Обсудіть враження від заняття-гри.

25.04.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на комунікативну діяльність «Дороги бувають різними»

Цілі і завдання: допомогти дітям узагальнити їхні уявлення щодо різних видів доріг на основі порівняння та зіставлення. Підвести до думки що вибір дороги залежить від мети руху та засобу руху. Вправляти дітей в описі різних видів доріг.

Вам знадобиться: зображення різних видів доріг; відео казки «Двоє жадібних ведмежат»; лічильні палички, смужки, конструктор, будь-який будівельний матеріал; Книга дошкільника ІІІ частина, матеріали для відривної аплікації.

1.На початку роботи запропонуйте дітям прослухати шум руху транспорту на дорогах та разом відгадайте загадки:

-лежить Гася, простяглася – як устане до неба дістане;

-щоб мені кудись дійти, треба всю її пройти;

-бере початок від порога, далека чи близька…

2.Розгляньте разом з дітьми картки та запросіть до полілогу

Де бувають дороги? Які є дороги залежно від виду транспорту? З якого матеріалу роблять дороги? Для чого потрібні дороги?

3.Зробіть аналіз слів «дорога», «доріжка», «шлях», «напрям», допоможіть дітям порівняти ці поняття, співвіднесіть з видом транспорту.

4.Пограйте з дітьми в гру. Знайдіть вдома різноманітні за величиною автомобілі та запропонуйте викласти з паличок, смужечок, конструктора доріжку для кожного з них.

5.Прослухайте разом з малятами казку про двох жадібних ведмежат.

https://www.youtube.com/watch?v=yonr8sybnAo

Поставте дітям запитання: якою, на їхню думку була дорога якою рухалися ведмежата (Широкою чи вузькою? Порожньою чи переповненою транспортом? Лісовою чи сільською?)

6.Запросіть дітей збудувати разом з вами міську пішохідну дорогу (тротуар)   з будь-якого матеріалу. Поясніть для чого пішохідні дороги потрібні перехожим.

7.Розгляньте картину Д.Добровольського «Сонячні вітрила» у ІІІ частині Книги дошкільника, на сторінці 50. Запропонуйте подумати, що може бути дорогою у морі та з допомогою чого визначають цю дорогу капітани (компас, навігатор, карти, зірки). Дайте малюкам запитання: «Що ти помітив тут такого, що дозволяє тобі говорити що на картині вечір?», «Що робить чоловік на човні?», «На твою думку куди пливуть люди?».

8.Попрацюйте над завданням 2 на стор. 51

9.Запросіть дитину до створення морського пейзажу у техніці відривної аплікації у Книзі дошкільника (завдання 1, сторінка 50). Підберіть кольоровий папір потрібних кольорів та шляхом відривання дрібних шматочків та наклеювання створіть композицію.

10.Підсумуйте над чим попрацювали, обов’язково похваліть дитину.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *