ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Звіт про роботу Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» протягом 2024-2025 навчального року

            Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту» (нова редакція), Конституцією України, законом України «Про освіту», законом України «Про охорону дитинства» (редакція від 09.08.2019), законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» (редакція від 01.03.2020), статтею 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», законом України № 2136-IX від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Базовим компонентом дошкільної освіти 2021, Конвенцією  ООН про права дитини, санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), гранично допустимим навантаженням на дитину у закладах дошкільної освіти різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), положенням про заклад дошкільної освіти затвердженого   Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305 (в новій редакції від 27 січня 2021 р. № 86), Статутом закладу дошкільної освіти, положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 №805, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.12.2022 за № 1649/38985, порядком проведення моніторингу якості освіти (наказ МОН від 16.01.2020 № 54), розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 № 301-р «Про схвалення концепції безпеки закладів освіти», розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 року № 510-р «Деякі заходи щодо стабілізації роботи об’єднаної енергетичної системи України», примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти; листом МОН №1)3737-22 від 29.03.2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану»; розпорядчими документами Сумської ОДА управління освіти і науки Сумської міської ради про функціонування закладу освіти в умовах воєнного стану, та іншими нормативно-правовими актами,  відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти на 2024-2025 навчальний рік, по закінченню навчального року  був підведений підсумок  відповідності результатів діяльності закладу дошкільної освіти стандартам і вимогам дошкільної освіти  та  підведені  підсумки роботи закладу  за навчальний рік.

        2024-2025 навчальний рік став черговим випробуванням для колективу закладу. Незважаючи на постійні повітряні тривоги, ризики обстрілів та психологічну напругу, педагогічний колектив продемонстрував високий рівень професіоналізму, відповідальності та патріотизму. Основним пріоритетом  була безпека дітей та дорослих. Забезпечено максимально можливі безпечні умови перебування, оперативно реагували на повітряні тривоги, організовували переміщення дітей та персоналу до укриття. Значна увага приділялася психологічній підтримці дітей та педагогів, формуванню стресостійкості та адаптації до умов воєнного стану.

Заклад дошкільної освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту. Освітній процес відбувався відповідно Базового компоненту дошкільної освіти, за Програмою виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» (група раннього віку), та «Впевнений старт» (молодша, середня та старша групи). Режим роботи закладу з 7.30 до 18.00, вихідні дні субота та неділля.

Протягом 2024-2025 навчального року в закладі працювало  4 вікові групи (група раннього віку, молодша, середня та старша), на змішаній формі навчання, педагогічний патронат –  1 дитина,  «Разом з мамою»-2 дитини. Мова навчання – українська. Списковий склад дітей протягом 2024-2025 навчального року складав 65 дітей. Середня відвідуваність дітьми закладу протягом року склала 29 дітей.

У 2024-2025 навчальному році працювало 10 педагогів (9 основних та 1 сумісник), у тому числі директор, вихователь-методист, практичний психолог, музичний керівник, станом на 01.05.2025., відсутні 2 вихователі.

На кінець 2024-2025 н.р. якісний склад педагогічного колективу становить:

Спеціаліст вищої категорії- 3;

Спеціаліст  І категорії – 2;

Спеціаліст ІІ категорії – 3;

Спеціаліст – 1;

Молодший спеціаліст – 1.

Діяльність структур колегіального управління, зокрема педагогічної ради та загальних зборів колективу, була максимально адаптована до сучасних викликів. Засідання проводились регулярно, що забезпечувало безперервність обговорень та прийняття рішень.

1.Педагогічна рада:

Протягом року було проведено 4 планових засідань педагогічної ради, на яких розглядались такі ключові питання:

-Завдання діяльності колективу на 2024-2025 навчальний рік в умовах воєнного стану та пріоритетні напрямки роботи у новому навчальному році, (29.08.2024.).

-Сучасні підходи до розвитку творчих здібностей дошкільників, (29.11.2024.).

-Інноваційні методи розвитку мовлення дітей дошкільного віку, (26.02.2025.).

-Підсумки діяльності педагогічного колективу, виконання річного плану роботи за 2024-2025 навчальний рік. Досягнення та проблеми, (28.05.2025.).

2.Загальні збори колективу:

Проведено 2 засідання  загальних зборів, на яких обговорювались питання  реалізації пріоритетних завдань діяльності закладу дошкільної освіти в 2024-2025 н.р., а також підводилися підсумки роботи закладу дошкільної освіти за 2024-2025 навчальний рік та обговорювалися перспективи розвитку закладу в  2025-2026 навчальному році. Всі рішення приймались колегіально, оперативно та з урахуванням безпекових аспектів, що дозволило забезпечити стабільне функціонування закладу та високу якість освітнього процесу. Також проведено 9 адміністративних нарад з різних питань функціонування закладу дошкільної освіти.

Методична робота з педагогічними кадрами була одним із пріоритетних напрямків, оскільки саме від професійної компетентності педагогів залежала якість освітньої діяльності в складних умовах. Основні заходи:

-Проведено серію семінарів-практикумів та семінарів на теми: «Як налагодити взаємодію між дітьми під час колективних ігор з елементами спорту» (вересень), «Місток порозуміння між батьками та закладом дошкільної освіти» (квітень), «Організація індивідуальної роботи з дітьми дошкільного віку» (жовтень), «Завдання і зміст роботи з трудового виховання» (травень).

-Консультації для педагогів з різних проблемних питань: «Види спортивних ігор у дитячому садку», «Безпека дітей – це пріоритет сьогодення», «Збереження життя та здоров’я в умовах війни та надзвичайних ситуацій», «Долучаємо дітей до декоративно-прикладного мистецтва під час занять», «Пізнання мистецтва через музику», «Як виховувати свідомого громадянина», «Формування основ патріотичного виховання дітей в умовах сучасного закладу дошкільної освіти», «Педагоги і батьки – творчий тандем», «Як спілкуватись з агресивно налаштованими батьками та як успішно провести зустріч з батьками», «Як формувати в дітей навички поведінки для сталого розвитку», «Праця – ефективний засіб формування предметно-практичної компетенції дошкільників».

-Колективні перегляди у всіх вікових групах:

1)Заняття з провадження освітнього напрямку «Особистість дитини», фізкультурно-оздоровча робота з дітьми старшого дошкільного віку «Подорож до країни Здоров’я», вихователь ОНИКІЄНКО Т.І.;

2)Заняття з впровадження освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва», художньо-естетичний розвиток дітей дошкільного віку «Незвична країна іграшок», вихователь КИРИЛЕНКО Т.В.;

3)Заняття з впровадження освітнього напряму «Дитина в соціумі», громадянське виховання дошкільників, «Подорож Україною», вихователь НЕРОДА Н.Ю.;

4)Заняття з впровадження освітнього напряму «Мовлення дитини», розвиток патріотичних почуттів засобами мовленнєвого спілкування, «Ми маленькі українці», вихователь ВЕРЕЗУБ В.А.;

5)Заняття з впровадження освітнього напряму «Гра дитини», ігрова діяльність з дітьми раннього дошкільного віку, «Притулок для тварин КотоПес», вихователь БИРКУН А.А.;

6)Заняття з впровадження освітнього напряму «Дитина в природньому довкіллі», організація колективної праці в середній групі, «Всі професії ми знаєм і їх працю поважаєм», вихователь ЛИТВИНЕНКО Т.С.

-Майстер-класи та інші форми роботи з педагогами:

1)Майстер-клас: «Нетрадиційне обладнання для змагальних ігор» (вересень);

2)Круглий стіл «Обговорюємо новий закон «Про дошкільну освіту» (жовтень); 3)Тренінг «Навіщо «контейнерувати» емоції дитини та як це робити» (грудень); 4)Методичні рекомендації: «Чим наповнити етнографічні осередки» (січень);  5)Методичні рекомендації: «Літературний проєкт: як підготувати і провести» (лютий);

6)Ділова гра «Занурення в дитинство» – сімейні традиції» (березень);

7)Коучинг: «Екологічне виховання та захист довкілля» (квітень);

8)Круглий стіл: «Культура праці дитини: чому це важливо?» (травень).

На базі закладу дошкільної освіти було проведено 2 методичні засідання: «Ментальне здоров’я у фокусі: педагоги, батьки, діти» для вихователів-методистів міста, «Управління як сфера діяльності» для директорів закладів дошкільної освіти міста Конотоп.

Протягом року проводилося активне залучення педагогічних працівників до індивідуальної самоосвітньої діяльності – однієї з основних форм самоосвіти педагога,   показника його професіоналізму, оновлення й удосконалення  знань, умінь і практичних навичок, особистого розвитку. Педагоги опрацьовували нормативну базу, періодичну літературу, фахові видання, про що робили записи у своїх щоденниках самоосвіти. Кожен педагог працюючи над своєю темою самоосвіти накопичував та удосконалював матеріали які використовував у роботі з дітьми. Забезпечувалась участь педагогів у методичних заходах закладу та міста з метою організації обміну досвідом,  підвищення рівня самоосвіти.

Наробки  педагогів друкувалися у фахових журналах:

-вихователь-методист БИРКУН Н.В., була надрукована у жовтневому журналі  Вихователь-методист дошкільного закладу, стаття «Круги Луллія в роботі з дошкільниками: досвід практиків»;

-вихователь ЛИТВИНЕНКО Т.С., була надрукована у грудневому журналі Дошкільне виховання, конспект заняття для дітей молодшого дошкільного віку «Готували малюки страви на усі смаки».

          Відповідно перспективного плану підвищення кваліфікації та проходження атестації у 2024-2025 навчальному році пройшли курси підвищення кваліфікації 2 педагоги; атестовано 1 педагога. За результатами атестаційної комісії, вихователю ЛИТВИНЕНКО Тетяна Сергіївна присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії».

         Протягом року здійснювалися моніторингові дослідження як педагогічної діяльності так і досягнень дітей усіх вікових груп. Проведені тематичні перевірки: «Стан методичного забезпечення освітнього напряму Базового компоненту дошкільної освіти «Дитина у світі мистецтва» (18.11.2024.-22.11.2024.); «Стан роботи з організації мовленнєво-комунікативного розвитку дітей дошкільного віку». З 05.05.2025. по 09.05.2025. проведена комплексна перевірка у старшій групі «Веселка», «Стан освітнього процесу, організації життєдіяльності дітей, створення предметно-розвивального середовища, взаємодії з батьками та професійної діяльності педагога». За результатами перевірок складені довідки які були заслухані на педагогічних радах. Моніторингові дослідження дітей усіх вікових груп показали позитивну динаміку, більшість дітей засвоїли знання з усіх освітніх напрямів на достатньому та високому рівнях.

Методичний кабінет відігравав ключову роль у забезпеченні методичного супроводу освітнього процесу та науково-методичної роботи. Систематично оновлювалась та доповнювалась методична база з усіх напрямків роботи, зокрема з питань патріотичного виховання та формування соціально-громадянської компетентності. Було організовано роботу  творчої групи: «Національно-мовна культура на основі історичних цінностей Українського народу»; координувалася робота над науково-методичною проблемою «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина». Були проведені педагогічні читання, де педагоги ділились власним досвідом реалізації цього завдання.

Протягом року було проведено:

1.Організовано методичний супровід і узагальнено матеріали проведення місячників:

-місячник фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи (вересень);

-місячник художньо-естетичного виховання (листопад);

-місячник громадянського виховання (січень);

-місячник патріотичного виховання (лютий);

-місячник родинно-сімейного виховання (березень);

-місячник екологічного виховання (квітень);

-місячник трудового виховання (травень).

2.Організовано методичний супровід і узагальнені матеріали проведення тематичних тижнів, акцій:

– тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності дитини (жовтень, квітень);

– тиждень правого виховання (грудень);

– Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» (листопад);

– волонтерська акція      «Дошкільнята – захисникам України» до дня Святого Миколая» (грудень);

– тиждень здорового способу життя (листопад);

– тиждень толерантності (листопад);

– проведення заходів до Дня Соборності України (січень);

– тиждень фінансової грамотності (березень);

– тиждень психології (квітень).

3.Організовано  методичний супровід заходів  тематичних днів:

– Всесвітній день музики;

– Всесвітній день тварин;

– День Захисника України;

– День енергозбереження;

– День снігу, міжнародний день зимових видів спорту;

– Міжнародний день рідної мови;

– Міжнародний день води;

– Міжнародний день театру;

– Міжнародний День птахів;

– День авіації й космонавтики;

– Всесвітній день Землі;

– Міжнародний день родини;

– Всесвітній день вишиванки.

4.Організовано  й  проведено   виставки:

– «Бережливим будь!» (малюнки, плакати, поробки на тему збереження енергоресурсів до міжнародного Дня енергозбереження). (листопад);

– «Зимовий вернісаж» (композиції, поробки на новорічну тематику), (січень);

– «Великодній кошик» (писанки, крашанки, пасхальні композиції), (квітень).

Адміністративно-господарська діяльність була спрямована на забезпечення безперебійного функціонування закладу в умовах воєнного стану, що вимагало особливої відповідальності та оперативної реакції.

1.Забезпечення безпекових умов:

-Підготовка та облаштування укриття, відповідність його вимогам ДСНС. Регулярні перевірки наявності води, медикаментів, засобів зв’язку.

-Проведення регулярних тренувань з евакуації дітей та персоналу до укриття під час повітряних тривог.

-Наявність первинних засобів пожежогасіння.

-Проведення інструктажів з техніки безпеки, цивільного захисту та правил поведінки у надзвичайних ситуаціях для всього колективу та батьків.

2.Підтримання життєдіяльності закладу:

-Забезпечення безперебійного водопостачання та теплопостачання (у холодний період).

-Організація якісного та збалансованого харчування дітей з дотриманням санітарних норм.

-Поточні ремонти та підтримання естетичного стану приміщень та території.

-Раціональне використання енергоресурсів та оптимізація витрат.

3.Матеріально-технічне забезпечення:

-Забезпечення груп необхідними посібниками, дидактичними матеріалами, враховуючи потреби розвитку дітей та реалізації освітніх завдань.

-Придбання необхідних дезінфікуючих засобів та засобів гігієни.

Організаційно-педагогічна діяльність була ключовою для реалізації поставлених завдань річного плану. Кожне завдання виконувалось системно та цілеспрямовано.

Протягом року в закладі працювала батьківська рада, проводилися засідання, обговорювалися нагальні питання, які заслуховувалися на загальних батьківських зборах. У 2024-2025 навчальному році були проведені загальні батьківські збори: «Пріоритетні напрямки роботи закладу в новому 2024-2025  навчальному році», «Про підсумки діяльності закладу дошкільної освіти у 2024-2025 навчальному році»; групові батьківські збори: «Сім’я та дитячий садок: дбаємо про безпеку дитини разом», «Мовленнєвий розвиток дошкільників»,  «Підсумки діяльності груп за 2024-2025 навчальний рік»; надані консультації для батьків всіх вікових груп: «Нормативні документи з питань дошкільної освіти про права й обов’язки батьків», «Здоров’я дитини – у ваших руках», «Адаптація дитини до умов закладу дошкільної освіти», «Створення  освітнього середовища, вільного від будь-якого насильства й дискримінації», «Як впоратися з власними страхами та страхами дітей під час війни», «Як зберегти й зміцнити здоров’я дитини взимку», «Приклад батьків – кращий взірець поведінки дитини», «Знайомимо дітей з традиціями та обрядами Українського народу», «Розвиваємо мовлення дитини власним прикладом», «Сформоване мовлення – залог успішного навчання в школі», «Розвиток комунікативного  мовлення дітей», «Харчування дитини в садку і родині», «Правила здорового харчування дошкільнят», «Допоможемо дитині успішно адаптуватися до шкільного життя», «Поради батькам майбутніх першокласників», а також проводилася санітарницько-просвітницька робота з батьками усіх вікових груп.

Внутрішня система оцінювання якості освітньої діяльності функціонувала безперебійно, забезпечуючи об’єктивну оцінку ефективності роботи закладу та її корекцію.

-Моніторинг: систематично проводився моніторинг виконання освітніх програм, рівень засвоєння дітьми знань, умінь та навичок з усіх освітніх напрямів. Особливу увагу приділяли емоційному стану дітей та їхній адаптації до умов воєнного стану.

-Спостереження та аналіз: проводились спостереження за освітньою діяльністю в групах, аналіз планування роботи педагогів, якості використання дидактичних матеріалів.

-Діагностика розвитку дітей: здійснювалась діагностика розвитку дітей на початку, в середині та наприкінці навчального року з використанням методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти2 за редакцією Н.М.Шаповал, О.М.Кулик, Т.В.Киричук, третє видання 2021 рік, що дозволило відслідковувати динаміку розвитку кожної дитини.

-Опитування та анкетування: регулярно проводилось анкетування батьків щодо задоволеності якістю освітніх послуг, їхньої участі у житті закладу та потреб у додатковій підтримці. Опитування дітей (у формі ігор та бесід) допомагало виявити їхні інтереси, потреби та емоційний стан.

-Самоаналіз та взаємооцінювання: педагоги проводили самоаналіз своєї діяльності, а також практикувалось взаємооцінювання між колегами з метою обміну досвідом та виявлення сильних сторін та зон росту.

Питання формування навичок безпечної поведінки та стресостійкості у дошкільників та їхніх родин було ключовим у навчальному році. Були відпрацьовані алгоритми дій під час повітряних тривог, надані рекомендації щодо проведення бесід з дітьми про війну, формування почуття безпеки.

З вихованцями закладу дошкільної освіти протягом навчального року постійно проводились бесіди, заняття  з безпеки життєдіяльності. З усіма працівниками закладу проводилися інструктажі  з безпеки життєдіяльності та  Інструкції з ОП, про що робилися відповідні записи  в журналах інструктажів.

Питання щодо запобігання дитячого травматизму розглядались на нарадах, оперативках, батьківських зборах.

Заслуговує на увагу участь педагогів та дітей закладу дошкільної освіти в різноманітних заходах та конкурсах:

-учасники проєкту «Думай на рівних»;

-учасники Міжнародного уроку доброти, провели 10 занять доброти та отримали сертифікат учасника;

-учасники Всеукраїнської акції «Happy Гав для Сірка», отримали подяку;

-учасники відкритої лекції №5 «Новий погляд на форми, методи та креативні підходи до уроків, самостійних фізичних завдань та домашніх вправ», отримали сертифікат;

-учасники ІІІ Всеукраїнського конкурсу мистецтв «Перлина України», вихованець ДЕРЯПА Мирон нагороджений дипломом за отримання другої премії, подяка музичному керівнику КОЛЕСНИКОВІЙ Олені;

-учасники  ІІІ Всеукраїнського конкурсу дитячо-юнацької творчості «Листи майбутній Україні», де діти отримали призові місця, педагоги подяку за підготовку малюків;

-учасники ІІ Всеукраїнського конкурсу дитячо-юнацької творчості «Зимова Україна», вихованці отримали дипломи переможців, вихователі подяки за підготовку переможців конкурсу;

-учасники 4 Міжнародного заняття доброти, педагоги провели 11 занять доброти та отримали сертифікат;

-вихователь ОНИКІЄНКО Тетяна Іванівна прийняла участь у Всеукраїнському конкурсі педагогічної майстерності де посіла перше місце та отримала Диплом переможця та сертифікат, вихователь-методист БИРКУН Наталія Володимирівна отримала подяку за допомогу у підготовці конкурсної роботи.

На виконання варіативної частини Базового компоненту дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка»  впродовж 2024-2025 навчального року працювали гуртки, де діти мали змогу отримати пізнавальні навички. Гуртки є додатковою організаційною формою освітнього процесу в закладі. Саме тому у 2024-2025 навчальному році в закладі було організовано та впроваджено роботу гуртків за наступним профільним спрямуванням: «Веселі музиканти» (керівник Олена КОЛЕСНИКОВА),  «Цікава грамота» (керівник Оксана ЯНЦЕР), «Казковий дивограй» (керівник Тетяна БУРКО),  «Скарбниця моралі» (керівник Тетяна КИРИЛЕНКО), «Маленькі фантазери» (керівник Тетяна ЛИТВИНЕНКО), «У світі почуттів та емоцій» (керівник Валентина ВЕРЕЗУБ).

        Всі керівники гуртків надавали можливість дітям проявити свій творчий потенціал, здобути певні навички в ігровій невимушеній обстановці.

Загалом гуртковою роботою різного спрямування в закладі в 2024-2025 навчальному році було охоплено 55 дітей.

         За підсумками 2024-2025 навчального року Конотопський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка», незважаючи на вкрай складні умови воєнного стану, успішно виконав поставлені завдання річного плану. Колектив закладу продемонстрував високу адаптивність, професіоналізм та відданість своїй справі. Забезпечено безпечні та комфортні умови для дітей, збережено якість освітнього процесу, успішно реалізовано завдання з формування навичок безпечної поведінки, розвитку мовлення, творчих здібностей та патріотичного виховання. Завдяки злагодженій роботі всіх структур та активній взаємодії з батьками, заклад продовжує бути осередком розвитку та підтримки дітей, зберігаючи національну ідентичність та готуючи майбутніх громадян України.  Виходячи з вищезазначеного, можна зробити висновки:

1.Роботу за 2024-2025 навчальний рік вважати на належному рівні.

2.Визначити пріоритетні напрямки та завдання на 2025-2026 навчальний рік, враховуючи зазначені недоліки за минулий навчальний рік.

3.Вихователю-методисту, БИРКУН Н.В.:

1)Організувати створення у наступному навчальному році необхідних умов для освітньої діяльності у закладі.

2)Сприяти активізації педагогічного колективу у використанні інноваційних технологій в своїй роботі.

3) Активізувати контрольно-аналітичну діяльності щодо роботи педагогів з питань самоосвіти.

4) Протягом року забезпечувати умови по залученню педагогів до участі в міських і обласних конкурсах професійної майстерності.

5)Постійно заохочувати педагогів до просвітницької діяльності закладу дошкільної освіти у засобах масової інформації – фахових педагогічних журналах, періодичних виданнях, онлайн-платформах.

4.Педагогам закладу:

1)Систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти.

2)Активізувати роботу щодо публікацій методичного доробку в періодичних виданнях та на освітніх онлайн-платформах.

5.Контроль за виконання наказу залишаю за собою.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *