Тиждень БЖД в закладі

22.04.2025
Звіт про проведення Тижня безпеки життєдіяльності
по Конотопському закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка»
Період проведення: з 14.04.2025 по 18.04.2025
Мета проведення: Формування у дітей дошкільного віку основ безпечної поведінки в різних життєвих ситуаціях, ознайомлення з правилами безпеки дорожнього руху, пожежної безпеки, безпеки вдома, особистої безпеки та безпеки в природі, а також практичне відпрацювання дій у разі виникнення надзвичайної ситуації.
Протягом Тижня безпеки життєдіяльності у Конотопському ЗДО №14 «Калинка» було проведено ряд тематичних заходів, спрямованих на підвищення рівня обізнаності дітей з питань безпеки. Кожен день тижня був присвячений окремій темі, що дозволило комплексно охопити різні аспекти безпеки життєдіяльності.
14.04.2025 – День «Безпека на дорозі»
Протягом дня з дітьми проводились змістовні бесіди: «Я – пішохід», «Правила дорожнього руху для малюків», «Безпечний маршрут до дитячого садка». За допомогою дидактичних ігор «Збери дорожній знак», «Світлофор», «Транспорт», діти в ігровій формі закріплювали знання про дорожні знаки, сигнали світлофора та різні види транспорту. Рухливі ігри «Червоний, жовтий, зелений», «Пішоходи та автомобілі» сприяли розвитку уваги та швидкості реакції. Перегляд мультфільмів «Уроки тітоньки Сови. Азбука дорожньої безпеки» та презентацій з мінної безпеки в доступній формі донесли до дітей важливу інформацію про безпеку. У творчій діяльності діти відобразили свої знання та враження у малюнках «Мій друг – Світлофор», «Безпечна дорога». За сприятливих погодних умов була проведена екскурсія до пішохідного переходу, де діти мали змогу на практиці спостерігати за рухом транспорту та діями пішоходів.
15.04.2025 – День «Пожежна безпека. Мінна безпека»
Цей день був присвячений ознайомленню дітей з правилами пожежної безпеки та мінної безпеки. Під час бесід «Вогонь – друг, вогонь – ворог», «Причини виникнення пожеж», «Що робити під час пожежі» діти дізналися про користь та небезпеку вогню, основні причини пожеж та алгоритм дій у разі їх виникнення. Дидактичні ігри «Що потрібно пожежнику?», «Небезпечні предмети» допомогли закріпити знання про професію пожежника та розрізняти небезпечні предмети. Рухлива гра «Вогонь у лісі» сприяла розвитку фізичної активності. Перегляд мультфільмів «Пожежа», «Смішарики. Азбука безпеки. Пожежа» зробив навчання більш наочним та цікавим. У малюнках «Пожежна машина», «Вогонь і дим» діти виразили свої емоції та розуміння теми. Читання казки «Кицькин дім» сприяло емоційному сприйняттю наслідків пожежі. Інсценівка «Як викликати пожежників?» дала дітям практичні навички виклику служби порятунку. Також проведені бесіди та ігри з мінної безпеки.
16.04.2025 – День «Безпека вдома»
Основна увага цього дня була зосереджена на безпеці дітей у побуті. Під час бесід «Електроприлади – не іграшки», «Ліки – не цукерки», «Небезпечні місця в квартирі», «Коли звучить сигнал «Повітряна тривога» діти ознайомилися з правилами безпечного користування електроприладами, небезпекою ліків та небезпечними місцями в оселі, а також з правилами поведінки під час повітряної тривоги. Дидактичні ігри «Що можна, що не можна», «Знайди небезпечний предмет» допомогли закріпити ці знання. У сюжетно-рольових іграх «Лікарня», «Сім’я» діти вчилися діяти в різних ситуаціях, пов’язаних зі здоров’ям та безпекою. Перегляд мультфільмів «Фіксики. Електроприлади», «Маша та Ведмідь. Ліки» зробив навчання більш цікавим. У процесі ліплення «Розетка», «Праска» діти краще запам’ятали зовнішній вигляд небезпечних предметів. Розігрування ситуацій «Дзвінок у двері», «Телефонний дзвінок від незнайомця» навчило дітей правилам поведінки з незнайомими людьми.
17.04.2025 – День «Особиста безпека»
Цей день був спрямований на формування у дітей навичок особистої безпеки. Під час бесід «Що я знаю про особливу людину», «Моє тіло», «Правила спілкування з незнайомцями» діти усвідомлювали цінність власного тіла та навчалися правилам поведінки з незнайомими людьми. Дидактичні ігри «Хто я?», «Назви частини тіла» сприяли розвитку самоідентифікації та знання власного тіла. Рухлива гра «Знайди друга» сприяла налагодженню позитивних взаємин. Перегляд мультфільмів «Смішарики. Азбука безпеки. Один вдома», «Уроки обережності» наочно продемонстрував можливі небезпечні ситуації. На тематичних заняттях «Обережно, небезпека!» діти ознайомилися з видами небезпек воєнного часу. У процесі аплікації «Мій портрет» діти закріплювали знання про себе. Читання казки «Вовк і семеро козенят» допомогло обговорити правила безпеки у спілкуванні з незнайомцями. Розігрування ситуацій «Якщо ти загубився», «Якщо тебе кличе незнайомець» дало дітям практичні навички дій у подібних ситуаціях.
18.04.2025 – День «Безпека в природі»
Протягом останнього дня Тижня безпеки життєдіяльності діти ознайомлювалися з правилами безпечної поведінки в природі. Під час бесід «Правила поведінки в лісі», «Небезпечні рослини та гриби», «Комахи та кліщі» діти дізналися про основні правила поведінки в лісі, небезпечні рослини та гриби, а також про небезпеку, яку можуть становити комахи та кліщі. Дидактичні ігри «Що росте в лісі?», «Незнайомі предмети» допомогли закріпити ці знання. Рухлива гра «Ведмедик і бджілки» сприяла фізичній активності. Перегляд мультфільмів «Смішарики. Азбука безпеки. Подорож у ліс», «Пригоди лісовичка» зробив навчання більш цікавим. У процесі ліплення «Ягоди» діти краще запам’ятали зовнішній вигляд деяких рослин.
Тренувальна евакуація:
18.04.2025 року було успішно проведено тренувальну евакуацію на випадок надзвичайної ситуації. Колектив закладу та діти діяли злагоджено та відповідно до розробленого плану евакуації. Це дозволило на практиці відпрацювати навички швидкого та безпечного виходу з приміщення у випадку загрози.
Висновки:
Проведений Тиждень безпеки життєдіяльності у Конотопському ЗДО №14 «Калинка» був насиченим та ефективним. Заплановані заходи були реалізовані в повному обсязі та сприяли підвищенню рівня обізнаності дітей з питань безпеки життєдіяльності. Діти активно брали участь у всіх видах діяльності, проявляли зацікавленість та засвоїли важливі правила безпечної поведінки.

Рекомендації:
1.Продовжувати систематичну роботу з дітьми з питань безпеки життєдіяльності протягом усього навчального року.
2.Залучати батьків до участі у заходах з безпеки життєдіяльності.
3.Поповнювати методичну базу закладу матеріалами з безпеки життєдіяльності.
4.Проводити подібні тематичні тижні щорічно.

Вихователь-методист Наталія БИРКУН




ІНФОРМАЦІЯ

щодо проведення Тижня безпеки дитини

по Конотопському закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка»

З 14.10.2024 по 18.10.2024

На виконання наказу Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» від 01.10.2024. № 123-од «Про підготовку та проведення Тижня безпеки дитини» у закладі дошкільної освіти, плану роботи закладу на 2024/2025 навчальний рік, в період з 14.10.2024. по 18.10.2024 проведено Тиждень безпеки дитини. Метою Тижня було: поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, закріплення у дітей уявлення про можливі небезпечні ситуації техногенного, природного, медичного, біологічного характеру та відпрацювання стереотипів поведінки дошкільників під час виникнення надзвичайних ситуацій в умовах правового режиму воєнного стану.

Тиждень проведено відповідно до плану заходів проведення Тижня безпеки дитини, з урахуванням дії воєнного стану: якщо під час проведення роботи з безпеки життєдіяльності дитини лунали сирени «Повітряної тривоги», освітня діяльність з даного напряму проводилася в укритті.

На допомогу педагогам, у методичному кабінеті було створено добірку методичної літератури, матеріалів та веб-ресурсів, онлайн платформ за тематикою Тижня.

Формуванню та закріпленню практичних навичок у різноманітних ситуаціях, спрямованих на формування та закріплення навичок правильної поведінки учасників дорожнього руху, сприяли проведені педагогами тематичні заняття та бесіди, заняття-тренінги, читання художніх творів, моделювання ситуацій, сюжетно рольові та конструктивно-будівельні ігри, вікторини, музичні та фізкультурні розваги.

Щоденно через різні форми роботи з дітьми дошкільного віку діти опановували, закріплювали й відпрацьовували здобуті знання, вміння та навички. Через ознайомлення з літературними творами, перегляду відеороликів, мультиплікаційних презентацій вихованці мали змогу аналізувати ситуації, давати оцінку вчинкам героїв, робити правильний вибір.

Змістовними, цікавими та пізнавальними були заняття, під час яких у дітей формувалися знання про безпеку на дорозі, дотримання правил дорожнього руху, безпечної поведінки з електроприладами та незнайомими предметами. В невимушеній ігровій формі діти закріпили й актуалізували знання з правил дорожнього руху під час рухливих ігор «Горобчики та автомобілі», «Автомобілі», закріпили правила поводження на вулиці з незнайомими предметами з псом Патроном, закріпили правила поведінки з електроприладами з Тітонькою Совою. Під час проведення всіх цих заходів діти вправлялися в безпечній поведінці під час різних ситуацій, застосовували знання під час проведення практичних вправ відповідно віку малюків.

Належну увагу педагоги приділяли просвітницькій роботі з батьками вихованців щодо попередження дорожньо-транспортного травматизму, дій у випадку знахідки невідомого предмету, дій під час загрози пов’язаної з діями правового режиму воєнного стану, як уберегти дітей від небезпеки електроприладів та інших речей домашнього вжитку. Матеріали розміщувалися у Viber-групах та групах Фейсбук.

Слід зазначити, що педагогами буде продовжено роботу щодо підвищення рівня компетенції батьків з питань їх особистої відповідальності за формування у дітей навичок безпеки життєдіяльності у різних ситуаціях воєнного та невоєнного характеру.

Підсумки проведення Тижня безпеки дитини свідчать про те, що його проведено на достатньому рівні. 18.10.2024., колективом закладу організовано та проведено навчальну евакуацію на випадок надзвичайної ситуації пов’язаної з діями правового режиму воєнного стану, а також на випадок пожежі. Також з дітьми,  батьками та працівниками проведені ряд заходів що позитивно впливають на формування та закріплення правил поведінки під час різних ситуацій які загрожують життю та здоров’ю учасників освітнього процесу. Матеріали Тижня висвітлено на офіційному сайті закладу та соціальній мережі Фейсбук.

Враховуючи виконану роботу та у зв’язку з вищевикладеним

1.Вважати рівень організації та проведення Тижня безпеки дитини в закладі дошкільної освіти таким, що відповідає достатньому.

2.Відмітити високий рівень усіх педагогів при організації та проведенні різних форм роботи з дітьми під час проведення Тижня безпеки дитини в закладі.

3.Вихователям усіх вікових груп, постійно, проводити роботу з батьками щодо підвищення рівня компетенції з питань їхньої особистої відповідальності за формування у дітей навичок безпеки руху, щодо дотримання правил безпечної поведінки, особистої безпеки та захисту життя, ментального здоров’я дітей, особливо в умовах дії воєнного стану.

Вихователь-методист                                            Наталія БИРКУН

  План заходів

підготовки та проведення «Тижня безпеки дитини» по закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка»

(з 14.10.2024 по 18.10.2024)

№№

з/п

Зміст роботи

 

Термін

виконання

Відповідальний Примітка
1 Видати наказ про проведення «Тижня безпеки дитини в ЗДО» До 01.10.2024 В.о.директора
2 Перевірити наявність усіх документів системи цивільного захисту в ЗДО. До 04.10.2024 В.о.директора
3 Розробити план проведення Тижня безпеки дитини До 02.10.2024 Вихователь-методист, творча група
4 Підготувати матеріали та оформити

інформаційні стенди для дітей в кожній віковій групі, відповідно запланованим заходам

До 14.10.2024 Вихователі всіх вікових груп
5 Підготувати посилання на мультфільми та відеоролики для перегляду з дітьми до Тижня безпеки дитини До 14.10.2024 Вихователь-методист, вихователі усіх вікових груп
6 Підготувати демонстраційний матеріал

на допомогу вихователям

До 14.10.2024 Вихователь-методист
7 Використання протягом тижня серії інформаційно-розвивальних плакатів «Гратися і не боятися» Протягом тижня Вихователі всіх вікових груп
8 Провести консультацію «Алгоритм

проведення евакуації дітей з приміщення закладу», розробити рекомендації щодо проведення евакуації дітей з приміщення закладу

14.10.2024 Вихователь-методист, завідувач господарством
9 Відпрацювання дій працівників під час

евакуації при пожежі.

18.10.2024 Відповідальна особа з ПБ
10 Відпрацювання дій працівників при

виявленні маловідомих предметів.

18.10.2024 Відповідальна особа з ЦЗ
11 Здійснити контроль стану евакуаційних виходів в групах та приміщенні ЗДО. До 14.10.2024 Відповідальна особа з ПБ та ЦЗ
12 Провести огляд осередків  безпеки

життєдіяльності в усіх вікових групах

17.10.2024 Вихователь-методист
13 Підготувати інформаційні матеріали для батьків для розповсюдження в батьківських групах Vaber та Фейсбук Протягом тижня Вихователі всіх вікових груп
14 Підготувати звіт з проведення тижня безпеки дитини До 25.10.2024 Вихователь-методист
15 Видати наказ про результати проведення тижня безпеки дитини 25.10.2024 В.о.директора

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *