Місячник фізичної культури та здорового способу життя 02.09.2024-30.09.2024
ЗВІТ
про проведення місячника фізкультурно-оздоровчої роботи по Конотопському закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» протягом вересня 2025 року
Протягом вересня місяця в закладі проходив місячник фізкультурно-оздоровчої роботи, метою якого було підвищити рівень фізичної та валеологічної культури всіх учасників освітнього процесу (дітей, педагогів, батьків), формування стійкої мотивації до здорового способу життя та зміцнення здоров’я дошкільників.
Упродовж місячника особлива увага приділялася підвищенню компетентності педагогів у сфері фізкультурно-оздоровчої роботи. Було проведено такі заходи:
–Педагогічна година на тему «Проведення місячника фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі дошкільної освіти». Метою заходу було планування, розподіл обов’язків та обговорення методичних рекомендацій.
-Майстер-клас «Нетрадиційне фізкультурне обладнання своїми руками». Педагоги продемонстрували та створили оригінальне обладнання з підручних матеріалів (масажні килимки, сенсорні доріжки, елементи для метання та ін.), що сприятиме підвищенню інтересу дітей до фізичних вправ.
-Консультація для педагогів «Інноваційні підходи до організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку».
Фізкультурно-оздоровчі заходи охопили всі вікові групи та були інтегровані в повсякденну освітню діяльність:
-щоденна ранкова гімнастика, проведення занять здоров’я та фізичний розвиток відповідно до розкладу, регулярне проведення фізкультхвилинок та фізкультурних пауз для зняття розумового напруження;
-організація рухливих ігор протягом дня, зокрема «Мишка-нехворійка». Використання елементів ігрового тренінгу «Вітамінний кошик» та рольової гри «Лікарня для ляльок»;
-проведення музично-спортивної розваги «Пригоди лісовичка» (ранній та молодший вік), розваг «З спортом будемо дружити, щоб ніколи не хворіти» та спортивно-валеологічної розваги «Мій здоровий день». Організація квест-гри «Захисники здоров’я»;
-створення куточка здоров’я в групі з ілюстраціями та корисними порадами. Проведення ігор-бесід: «Що люблять наші ручки?», «До країни Чистоляндії», інтерактивної бесіди «Спорт — мій друг»;
-використання дидактичних ігор «Вітаміни для ведмедика» та «Обери правильне харчування»;
-проведення майстер-класу «Таємниці власного тіла» та реалізація проєктної діяльності «Книга здоров’я», де діти систематизували отримані знання.
Для забезпечення наступності та формування єдиного підходу до оздоровлення дитини, робота з батьками була організована через такі канали:
-оформлення тематичного стенду «Наше здоров’я в наших руках». Стенд містив актуальну інформацію про загартовування, харчування та профілактику захворювань;
-розміщення пам’яток у батьківських куточках «Як організувати рухливі ігри вдома?». Батьки отримали конкретні рекомендації щодо ігор, які не вимагають спеціального обладнання;
-розповсюдження електронних розсилок з порадами та відеороликами фізкультурних вправ для дітей. Це дало змогу залучити батьків до спільної рухової активності з дітьми.
Місячник фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі було проведено згідно з розробленим планом, усі заплановані заходи реалізовано в повному обсязі. Зміцнено здоров’я дітей, забезпечено високу рухову активність дошкільників, що позитивно вплинуло на їхній емоційний стан та фізичну витривалість; підвищено обізнаність: діти засвоїли базові валеологічні знання (про користь вітамінів, особисту гігієну, безпечне харчування); покращено професійний рівень педагогів: завдяки майстер-класам та консультаціям педагоги поглибили знання про нетрадиційне обладнання та сучасні підходи до фізкультурної роботи; активізовано співпрацю з родинами: батьки отримали практичні інструменти для організації рухової активності вдома, що підтвердило їхню зацікавленість у зміцненні здоров’я своїх дітей.
З метою подальшого вдосконалення фізкультурно-оздоровчої роботи пропонується:
- Продовжити використання нетрадиційного фізкультурного обладнання, створеного під час майстер-класу, у повсякденній діяльності.
- Включити елементи валеологічних ігор-тренінгів (як-от «Вітамінний кошик») у щотижневе планування роботи груп.
- Висвітлювати фізкульно-оздоровчу роботу на офіційному сайті закладу та сторінці в F
Вихователь-методист: Наталія БИРКУН
ПЛАН
заходів з проведення місячника фізкультурно-оздоровчої роботи
по закладу дошкільної освіти
з 01.09.2025. по 30.09.2025
№ з/п | Назва заходу | Термін виконання | Відповідальний | Примітка |
Робота з педагогами | ||||
1. | Педагогічна година «Проведення місячника фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі дошкільної освіти» | 02.09.2025 | Вихователь-методист | |
2. | Майстер-клас «Нетрадиційне фізкультурне обладнання своїми руками»
|
18.09.2025 | Вихователь-методист | |
3. | Консультація для педагогів «Інноваційні підходи до організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку»
|
Протягом місяця | Кириленко Т.В. | |
Робота з дітьми | ||||
1. | Щоденна ранкова гімнастика, проведення занять здоров’я та фізичний розвиток відповідно до розкладу | Протягом місяця | Вихователі всіх вікових груп | |
2. | Проведення фізкультхвилинок, фізкультурних пауз | Протягом місяця | Вихователі всіх вікових груп | |
3. | Організація рухливих ігор протягом дня | Протягом місяця | Вихователі всіх вікових груп | |
4. | Створення куточка здоров’я в групі з ілюстраціями, плакатами та корисними порадами | Протягом місяця | Вихователі всіх вікових груп | |
5. | Музично-спортивна розвага «Пригоди лісовичка» (група раннього віку та молодша група) | 10.09.2025 | Вихователі І молодшої та ІІ молодшої груп, музичний керівник | |
6. | Розвага «З спортом будемо дружити, щоб ніколи не хворіти2 | 24.09.2025 | Вихователі середньої та старшої групи, музичний керівник | |
7. | Гра-бесіда: «Що люблять наші ручки?» | 04.09.2025 | Вихователь І молодшої групи | |
8. | Дидактична гра: «Вітаміни для ведмедика» | 11.09.2025 | Вихователь І молодшої групи | |
9. | Рухлива гра: «Мишка-нехворійка» | 16.09.2025 | Вихователь І молодшої групи | |
10. | Гра-подорож: «До країни Чистоляндії» | 03.09.2025 | Вихователь ІІ молодшої групи | |
11. | Театралізована діяльність: «Казка про зубну щіточку» | 09.09.2025 | Вихователь ІІ молодшої групи | |
12. | Ігровий тренінг: «Вітамінний кошик» | 19.09.2025 | Вихователь ІІ молодшої групи | |
13. | Квест-гра: «Захисники здоров’я» | 05.09.2025 | Вихователі середньої групи | |
14. | Рольова гра: «Лікарня для ляльок» | 18.09.2025 | Вихователі середньої групи | |
15. | Спортивно-валеологічна розвага: «Мій здоровий день» | 23.09.2025 | Вихователі середньої та старшої групи | |
16. | Інтерактивна бесіда: «Спорт — мій друг» | 10.09.2025 | Вихователі старшої групи | |
17. | Дидактична гра: «Обери правильне харчування» | 17.09.2025 | Вихователі старшої групи | |
18. | Майстер-клас: «Таємниці власного тіла» | 24.09.2025 | Вихователі старшої групи | |
19. | Проєктна діяльність: «Книга здоров’я» | 29.09.2025 | Вихователі старшої групи | |
Робота з батьками | ||||
1. | Оформлення тематичного стенду «Наше здоров’я в наших руках» | До 01.09.2025 | Вихователі всіх вікових груп | |
2. | Розміщення пам’яток у батьківських куточках «Як організувати рухливі ігри вдома?» | Протягом місяця | Вихователі всіх вікових груп | |
3. | Розповсюдження електронних розсилок з порадами та відеороликами фізкультурних вправ для дітей. | Протягом місяця | Вихователі всіх вікових груп |
Інформація
щодо проведення місячника з фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи по Конотопському закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка»
( з 02.09.2024. 10. по 30. 09. 2024 )
Відповідно до наказу Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» від 28.08.2024 року № 102-а\г «Про проведення місячника фізичної культури та здорового способу життя» з 02.09.2024 по 30.09.2024 в закладі було проведено Місячник фізичної культури та здорового способу життя.
Загальновідомо, що здорову дитину легше виховувати, вона швидше оволодіває необхідними вміннями та навичками, краще пристосовується до змін навколишніх умов.
Все це можливо за умов належного фізичного виховання дітей, спрямованого на їхній фізичний розвиток, рухову, фізичну підготовку до творчої життєдіяльності, набуття знань, умінь та навичок з фізичної культури.
У період дошкільного дитинства вкрай актуально розвинути в дітей такі фізичні якості, як спритність, силу й витривалість.
Тож у ЗДО мають місце такі форми фізичного розвитку дошкільнят: заняття з фізичної культури, ранкова гімнастика, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри, піші переходи (з врахуванням безпекової ситуації на час воєнного стану), спортивні розваги та свята, дні здоров’я тощо.
Протягом місяця вихователі вправляли дітей у виконанні фізичних вправ у формі ранкової гімнастики. У групах раннього і молодшого віку проводилися комплекси ранкової гімнастики в ігровій формі за певним сюжетом. Вихователі середньої та старшої груп планували та проводили комплекси вправ з предметами (іграшками, прапорцями, кульками, палицями); вводили елементи коригувальної гімнастики такі як повороти та нахили голови, вправи «жабки», «метелики», «човники» тощо в комплекси вправ ранкової гімнастики.
Провідною формою роботи з фізичного виховання з дітьми протягом місяця були фізкультурні заняття, які проводилися відповідно розкладу та режиму дня. Двічі на тиждень фізкультурні заняття організовувалися на свіжому повітрі, під час яких вихователі разом з дітьми виконували вправи, що розучувалися і закріплювалися на попередніх заняттях.
Значну увагу в організації фізкультурно – оздоровчої роботи вихователі приділяли загартовуючим процедурам, це прогулянки на свіжому повітрі, миття ручок по лікті, умивання та інші.
Використовуючи ігрові прийоми в роботі з фізичного виховання, вихователі виховували в дітей любов до фізичного розвитку.
Найсуттєвіше значення для створення повноцінного рухового режиму дошкільнят мають рухливі ігри. Так, вихователі планували різноманітні ігри з бігом, стрибками, підлізанням, метанням, на орієнтування у просторі. Широко використовували також ігри та вправи спортивного характеру.
Третій тиждень місяця вихователі провели День здоров’я «Ми зі спортом дружимо».
В організації фізкультурно – оздоровчої роботи з дітьми вихователі особливого значення надавали роботі з батьками вихованців. Так, планували заходи з попередження грипу та вірусних інфекцій, проводили консультації з безпеки життєдіяльності, надавали рекомендації щодо фізичного розвитку дітей, зміцнення їх здоров’я.
Протягом місяця були проведені слідуючі заходи:
З педагогами:
-майстер-клас «Нетрадиційне обладнання для змагальних ігор» 16.09.2024;
-семінар-практикум «Як налагодити взаємодію між дітьми під час колективних ігор з елементами спорту» 30.09.2024;
-вихователь Наталія НЕРОДА надала консультацію для педагогів «Види спортивних ігор у дитячому садку».
З дітьми:
-фізкультурні заняття та комплекси ранкових гімнастик та гімнастик на свіжому повітрі;
-прогулянки по території закладу;
-дидактичні ігри «Водичко, водичко умий моє личко» (усі вікові групи), «Нюх, смак, дотик» (всі вікові групи), «Режим дня» (середня група «Метелики»), «Друзі чистоти» (молодша група «Перлинка»), «Частини мого тіла» (молодша група «Перлинка», «Що корисно для здоров’я?» (група раннього віку), «Корисні вітаміни для маленької дитини» (група раннього віку), «Навчимо ляльку вітатися» (група раннього віку);
– заняття «Здоровим будь!» 12.09.2024 (середня група), заняття з валеології «Мої зубки» 24.09.2024 (середня група), заняття «Як малечі треба жити, щоб ніколи не хворіти» 24.09.2024 (молодша група), заняття «Личко й руки треба мити щоб здоровим завжди бути» 20.09.2024 (молодша група), сюжетне заняття з фізичного виховання «Бджілки-трудівниці» 11.09.2024 (група раннього віку), гра-заняття «В казочку за здоров’ям» 18.09.2024 (старша група), заняття з валеології «Вітаміни – наші помічники» 12.09.2024 (старша група);
-розгляд ілюстрацій «Моє здоров’я» (всі вікові групи), «Режим дня» (всі вікові групи);
-сюжетно-рольова гра «Лікарня» (всі вікові групи);
-психогімнастики, валеологічні хвилинки, фізкультурні паузи, дихальні гімнастики (всі вікові групи);
-читання казки «Про дівчинку Марійку та бабусю гігієну» (середня та старша групи);
-рухливі ігри відповідно віку дітей (всі вікові групи);
-самомасаж з горіхами «Горішки для білочки» (старша група);
-день здоров’я «Ми зі спортом дружимо» (всі вікові групи).
З батьками:
-консультація «Здоров’я найдорожчий скарб людини» (для батьків всіх вікових груп), «Значення фізкультури в дошкільному віці» (для батьків всіх вікових груп), «Бадьора зарядка початок вдалого дня» (для батьків всіх вікових груп).
Вихователь-методист Наталія БИРКУН