СТАРША ГРУПА “МЕТЕЛИКИ”
30.09.2025
Місячник фізкультурно-оздоровчої роботи
У старшій групі “МЕТЕЛИКИ” протягом місяця систематично проводилась фізкультурно-оздоровча робота, спрямована на зміцнення здоров’я дітей, розвиток рухових умінь та формування навичок здорового способу життя.
Діти із задоволенням брали участь у ранковій гімнастиці, рухливих іграх, спортивних розвагах, загартувальних заходах. Педагоги використовували різні форми роботи: заняття з фізичної культури, ігри на свіжому повітрі, вправи на розвиток координації та витривалості.
Такі заходи допомагають вихованцям бути бадьорими, активними, розвивають спритність, силу та витримку, виховують бажання дбати про власне здоров’я.
25.09.2025
Наші малюки на городі працювали, урожай рясний зібрали
21.09.2025
Міжнародний день миру
10.09.2025
Вікові особливості дітей 6 років
Вікові особливості дітей 6 років
Рік за роком, крок за кроком дитина стає старше і по роках, і за іншими критеріями дорослішання. Кожному новому кроку в житті немовляти властиві свої характерні риси. У нашій статті ми розглянемо вікові особливості дітей 6 років. Це допоможе батькам зрозуміти, які процеси відбуваються в дитячому організмі, як малюк бачить навколишній світ і що потрібно зробити для правильного розвитку дитини на 6-7 році життя.
Характерні особливості розвитку дітей 5-6 років
Коли ми говоримо про розвиток дитини, то маємо на увазі не тільки його фізичне зростання. Сюди відноситься також дорослішання розуму, становлення особистості, соціалізація. Вік 6-7 років ще особливий тому, що на цьому етапі відбувається активна підготовка до 1 класу, тому готовність до школи також можна віднести до критеріїв правильного розвитку малюка. Вікові особливості дітей 6 років в області фізіології:
- активне зростання кісткової системи, розвиток опорно-рухового апарату;
- розвиток м”язової системи (дрібних груп м”язів);
- розвиток і зміцнення серцево-судинної системи;
- диференціальний розвиток центральної нервової системи (відділів).
У 6-річному віці великими темпами відбувається розвиток розумової і психічної сфери. Подивимося, які вікові особливості дітей виявляться по кожній з них.
Особливості дитячого інтелекту в 6-7 років
У розумовому вихованні дитини на 6 -7 році життя потрібно враховувати один суттєвий момент – це висока швидкість розвитку розумових, пізнавальних здібностей. Саме в цей період йде закладка особливо важливих функцій:
- пам”яті;
- мислення;
- уваги;
- уяви;
- мови.
Пам”ять проходить останній етап розвитку. Малюк отримує можливість засвоювати знання на слух і візуально. Завдяки цьому пам”ять стає основою всіх психічних процесів мислення. Саме мислення стає осмисленим. Дитина переходить до наочного (образного) сприйняття. Починає застосовувати логічне мислення і з його допомогою порівнювати, групувати предмети за певними ознаками, виділяти потрібну інформацію, робити правильні висновки. Увага – характерна вікова особливість дітей 5-7 років, пов”язана з усвідомленим мисленням. Дитина 6 років вже вміє вибрати об”єкт (завдання), направити на нього свою увагу і утримувати тривалий час. Уява – одна з найкорисніших для розвитку інтелекту здібностей. Вона сприяє розкриттю творчих задатків, допомагає створювати яскраві ідеї і образи, мріяти, дає простір для самореалізації. Вікові особливості мови у дітей 6 і 7 років:
- малюк в активній розмовній мові використовує дуже великий словниковий запас;
- він вміє використовувати різні мовні звороти, висловлювати свої думки повноцінно, складними реченнями, вести активний діалог.
Психологія дитини в 6 років
Найважливіші вікові психологічні особливості дітей 6 року життя:
- Дитяча особистість росте так само швидко, як і організм. Малюк розуміє, що він – окремий від інших осіб, тому хоче бути самостійним. Окрім ігор починає проявляти інтерес і до серйозніших занять.
- Зростає і його свідомість належності до соціальної групи. Малюк розуміє власне місце в своєму колі спілкування, вміє порівнювати рівень своїх здібностей, досягнень з іншими людьми.
- Тепер дитиною рухають не стільки бажання (хочу), скільки наявність можливості (можу) і необхідності (повинен).
Чи готова дитина 6-7 років до школи?
Виховувати дошкільника складніше з тієї простої причини, що батькам потрібно не просто вчити малюка, але і налаштовувати його на майбутнє життя в новому соціумі з насиченим графіком і великими розумовими навантаженнями. Від ступеня готовності дитини будуть залежати і його самопочуття, і успіхи, і моральна рівновага. На повну готовність до школи вказують наступні вікові особливості дітей 6-7 років:
- Зрілість організму. Нормальний для віку фізичний розвиток, міцне здоров”я, яке дозволить легко переносити нові, більш високі навантаження.
- Психологічний настрій. Дитина знайома з правилами шкільного життя, готова їм слідувати. Вона чітко розуміє, що тепер у неї буде більше обов”язків, що може бути важко, але готова ці труднощі долати.
- Мотивація. У дитини є інтерес до отримання знань, розуміння, навіщо їй вчитися і які переваги можна отримати, якщо розвивати свої здібності.
- Інтелектуальна підготовка. Крім базових знань, малюк досить ерудований. Він має широкий кругозір, вміє працювати з інформацією, має розвинені когнітивні здібності.
- Комунікабельність. Це важливий параметр готовності. Він означає, що дитина вміє пристосовуватися до незнайомих умов, зав”язувати знайомства з новими людьми, працювати в команді і слідувати загальноприйнятим нормам поведінки.
Рекомендації для батьків 6 -річної дитини
Які успіхи чекають малюка в майбутньому, чи стане він впевненим і самодостатнім членом суспільства, чи зможе знайти своє покликання – все це залежить від перших кроків в розвитку, тобто, від батьківського виховання. Якщо знати загальні вікові особливості дітей 6 років, можна вибрати найважливіші інструменти гармонійного розвитку:
- Стати для малюка одночасно вчителем, наставником і помічником, кращим другом.
- Слідувати особистому графіку розвитку дитини. Не квапити його. Якщо потрібно, навіть відкласти на рік вступ до школи, щоб дати дитині можливість краще підготуватися.
- Не обмежувати дитячу свободу. Навпаки, заохочувати ініціативу і самостійність (в розумних межах).
- Виховувати наполегливість, впевненість, сміливість, які допоможуть дитині справлятися з труднощами.
- Цінувати досягнуті малюком результати, але не переоцінювати їх.
- Надати можливість спілкуватися і з однолітками, і з дорослими людьми різного кола інтересів і різного віку.
- Стежити за його здоров”ям, організувавши правильне харчування, фізичну активність, відповідний віку режим дня
01.09.2025
Літнє оздоровлення малюків у групі “МЕТЕЛИКИ”
Літо – час оздоровлення дітей. Організація літнього оздоровлення та відпочинку має велике значення для відновлення сил, поліпшення стану здоров’я дітей.
Літньої пори діти максимально були на свіжому повітрі, на майданчиках. Адже саме тут відбуваються основні оздоровчі моменти.
Використали цей період дбаючи про повноцінне загартування повітрям, сонцем і водою.
30.01.2025
МІСЯЧНИК ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ
З 01.01 по 31.01.2025 проходив тематичний місячник громадянського виховання.
У рамках місячника у групі проводились різноманітні заходи, спрямовані на виховання у дітей патріотизму, любові до Батьківщини, поваги до старшого покоління.
29.11.2024
16 Днів проти насильства
ПОРАДИ БАТЬКАМ
Перш, ніж карати дитину «за щось», «для чогось», варто розуміти: не можна примусити щось зрозуміти – треба підвести до розуміння того, як слід робити; правильно виховати можна лише підвищенням рівня конкретної особистості, розвитком почуття її гідності, поваги до себе як до людини; сім’я має бути простором без насильства, насильство породжує насильство, покарання призводить до покарання.
Тому: якщо є сумнів, карати чи не карати, – не карати; неприпустимо карати і навіть погрожувати знаряддям покарання, завдавати болю та страху будь-якими іншими насильницькими діями (крутити вуха, скубти) – це прояви садизму; неприпустимо систематично погрожувати покаранням у будь-якій формі, навіть натяком, рухом або поглядом; неприпустиме приниження гідності – дитина втрачає віру в себе, у власне «Я»; неприпустимо дорікати дітям лише за те, що ви не в гуморі, засмучені, роздратовані з якихось своїх причин, хворі, і ваша власна врівноваженість поза контролем. Вади треба не викорінювати, а коригувати, перетворювати їх на чесноти!
Дитина має право на особисті почуття, друзів, думки, секрети. Забезпечити їжею, одягом, навчити доглядати за собою, піклуватися про неї у разі хвороби обов’язок дорослих. Які люди, громадяни виростуть завтра з тих, кого б’ють сьогодні рідні батьки? Необхідно розірвати коло жорстокості й насильства, припинити ображати дітей. Щоб діти не тікали з дому, не шукали способу помститися, вкоротити собі віку – любіть їх.
Любов – найкращий засіб виховання! П’ять кроків до серця дитини Дотик – один із найважливіших проявів любові до дитини. У перші роки життя дитині необхідно, щоб дорослі брали її на руки, обіймали, гладили по голові, цілували тощо. Тактильна ласка однаково важлива і для хлопчиків, і для дівчаток. Виражаючи свою любов до дитини цього віку за допомогою ніжних дотиків, голубіння, поцілунків, ви домагаєтеся більшого емоційного відгуку, ніж словами «Я тебе люблю». Слова заохочення. Коли ми хвалимо дитину, ми дякуємо їй за те, що вона зробила, чого досягла сама. Проте не треба хвалити дитину надто часто, адже тоді слова втратять усю силу і сенс. Кожна похвала має бути обґрунтованою та щирою. Час, присвячений спілкуванню з дитиною – це ваш подарунок для неї. Ви ніби говорите: «Ти потрібна мені. Мені подобається бути з тобою». Іноді діти, для яких батьки не знаходять достатньо часу, саме поганими вчинками привертають до себе їхню увагу: бути покараним краще, ніж бути забутим. Тож як би ви не були заклопотані, потрібно приділяти час не лише хатнім справам, перегляду телепередач, іншим задоволенням, Подарунок. Багато батьків використовують подарунки, щоб «відкупитися» від дитини.
Діти, які одержують ці подарунки, починають вважати, що любов можна замінити різними речами. Слід пам’ятати, що ні кількість, ні коштовність подарунків не відображують силу почуття. Справжній подарунок дарують щиро: не в обмін, а просто так. Допомога. Кожного дня діти звертаються до нас з різними запитаннями, проханнями про допомогу. Завдання дорослих – почути запитання та відповісти на них, вчасно допомогти дитині. Якщо дорослі допомагають дитині і роблять це з радістю, то душа дитини наповнюється любов’ю. Якщо батьки буркотять і сварять дитину, така допомога її не радує. На кожному етапі розвитку дитини ми по-різному виражаємо свою любов до неї. Дуже важливо обрати саме ту форму вираження (дотик, слова заохочення, час, подарунки, допомогу), яка веде до серця дитини.
31.10.2024
Фотовиставка “Осінь прийшла – красу принусла”
10.10.2024
Памятка для батьків “Профілактика грипу”
Розпорядок дня
Дотримання правильного розпорядку дня допоможе підвищити стійкість організму Вашої дитини до застуди та грипу. Обов’зковими є проведення ранкової гімнастики, гігієнічних процедур, занять з фізкультури тощо.
Важливим є дотримання санітарно-гігієнічних вимог (чистота, свіже повітря, правильно підібраний одяг дітей удома, на вулиці, заняттях відповідно до погодніх умов).
Збалансоване харчування
Важливим чинником в оздоровленні дітей є оптимально збалансоване харчування. Повноцінний раціон має містити достатню кількість усіх необхідних для організму поживних речовин у правильних пропорціях. Так, надмірне вживання білкових продуктів може стати причиною ексудативного діатезу, а нестача білка спричиняє погіршення стану імунітету (уповільнюється утворення захисних білків – глобулінів). Зловживання їжею з надмірною кількістю вуглеводів і жирів порушує обмін речовин, сприяє появі зайвої ваги, ослаблює імунітет.
Процедури загартування
Загартування як один з основних засобів профілактики ГРЗ забезпечує стійкість організму до несприятливого впливу фізичних чинників навколишнього серидовища – коливань температури, зміни атмосферного тиску тощо. Дозоване використання процедур загартування допомагає активувати захисні механізми організму. Найпоширенішими природними засобами загартування є свіже повітря й вода.
Загартування повітрям
Загартування повітрям (найчастіше холодним) є дуже розповсюдженим у профілактиці ГРЗ завдяки стимуляції реакції імунітету і процесів терморегуляції. У людей, стійких до низьких температур, теплоутворення в організмі проходить інтенсивніше. Поліпшене кровопостачання шкіри зменшує імовірність виникнення обморожень.
Дієвими засобами загартування повітрям є перебування дітей на свіжому повітрі (не менше 3,5 год) та повітряні ванни. Прохолодне повітря подразнює нервові закінчення шкіри і слизових оболонок верхніх дихальних шляхів, стимулюючи підвищення порогу їх чутливості та тренування механізмів терморегуляції. У холодну пору року прогулянки можна поєднувати з рухливими іграми та гімнастичними вправами на свіжому повітрі.
Загартування повітряними ваннами необхідно проводити в приміщенні завчасно понизивши температуру повітря у ньому до 18-200С. Перша повітряна ванна має тривати від 3 до 5 хвилин. Час кожної наступної процедури необхідно збільшувати на 3-5 хвилин. Повітряні ванни можна поєднувати з гігієнічною гімнастикою після сну, дихальними вправами, рухливими іграми, ходінням босоніж по підлозі або килимку, змоченому у розчині морської солі протягом 10 хвилин.
Організовуючи процедури загартування, необхідно враховувати стан здоров’я дітей, створювати позитивну психологічну атмосферу. Наприклад, проводити процедури у формі гри чи з використанням ігрових елементів.
Загартування водою
Потужним природним засобом загартування є вода. Загартування водою треба починати з розтирання тіла мокрою губкою, фланелевою рукавичкою або рушником. Початкова температура води для розтирання має бути 35-360С. З кожною наступною процедурою температуру води поступово знижують на один градус, поки вона не досягне 28-300С. Для проведення загартування необхідно насухо витерти шкіру дитини до легкого почервоніння. Процедура має тривати 1-2 хвилини.
Коли дитина звикне до розтирань водою, почуватиметься комфортно, можна проводити обливання. Процедуру проводять щоденно чи через день упродовж 2-3 хвилин. Температуру води поступово понижують з 34-370С до 22-230С. Обливання поліпшує функціональний стан органів, тканин, стимулює апарат фізичної терморегуляції, підвищує резистентність організма.
У профілактиці ГРЗ ефективним є загартування стоп, адже між охолодженням стоп та рефлекторною судинною реакцією слизової оболонки верхніх дихальних шляхів існує залежність. Завдяки рефлекторному звуженню судин відбувається подразнення біологічно активних точок стоп, поліпшення обмінних процесів, укріплення імунної системи організма. Температуру води необхідно поступово знижувати від 35-360С до 18-200С. Процедура має тривати 20-30 секунд. Після загартування ноги дитини необхідно розтерти до легкого почервоніння.
Підвищити резистентність організму допоможе метод контрастного обливання. На початку процедури температура води має бути 360С, поступово її знижують до 18-280С, наприкінці процедури знову використовують теплу воду (360С).
Вживання фіточаїв
Ефективним методом профілактики захворювань органів дихання є вживання рослинних чаїв. Таку профілактику доцільно проводити раз на день протягом місяця, особливо в осінньо-зимовий період, коли збільшується загроза застудних захворювань.
Вживати напої з лікарських рослин (фіточаї) рекомендовано за 20 хвилин до приймання їжі. Фіточаї підвищують захисні функції організму, поліпшують роботу шлунково-кишкового тракту, зменшують запалення. У період епідемії ГРЗ рекомендовано використовувати відвари трав відхаркувальної та протизапальної дії.
Разом із трав’яними відварами можна вживати кисневі коктейлі, до складу яких можуть входити витяжки шипшини, малини, чорної смородини тощо.
Дієвим засобом профілактики ГРЗ є також полоскання горла після сну настоями лікарських трав (ромашки, шавлії, календули, евкаліпту), часнику (очищує кров, убиває мікроби), розчином солі та йоду.
Дихальна гімнастика Підвищити імунітет дитячого організму також допоможе дихальна гімнастика. За допомогою спеціальних вправ діти навчаються правильно дихати через ніс, розвиваючи верхнє, середнє та нижнє дихання. Проводять дихальну гімнастику у другій половині дня.