Середня група “Метелики”

30.01.2025
МІСЯЧНИК ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ
З 01.01 по 31.01.2025 проходив тематичний місячник громадянського виховання.
У рамках місячника у групі проводились різноманітні заходи, спрямовані на виховання у дітей патріотизму, любові до Батьківщини, поваги до старшого покоління.

29.11.2024
16 Днів проти насильства
ПОРАДИ БАТЬКАМ
Перш, ніж карати дитину «за щось», «для чогось», варто розуміти: не можна примусити щось зрозуміти – треба підвести до розуміння того, як слід робити; правильно виховати можна лише підвищенням рівня конкретної особистості, розвитком почуття її гідності, поваги до себе як до людини; сім’я має бути простором без насильства, насильство породжує насильство, покарання призводить до покарання.
Тому: якщо є сумнів, карати чи не карати, – не карати; неприпустимо карати і навіть погрожувати знаряддям покарання, завдавати болю та страху будь-якими іншими насильницькими діями (крутити вуха, скубти) – це прояви садизму; неприпустимо систематично погрожувати покаранням у будь-якій формі, навіть натяком, рухом або поглядом; неприпустиме приниження гідності – дитина втрачає віру в себе, у власне «Я»; неприпустимо дорікати дітям лише за те, що ви не в гуморі, засмучені, роздратовані з якихось своїх причин, хворі, і ваша власна врівноваженість поза контролем. Вади треба не викорінювати, а коригувати, перетворювати їх на чесноти!
Дитина має право на особисті почуття, друзів, думки, секрети. Забезпечити їжею, одягом, навчити доглядати за собою, піклуватися про неї у разі хвороби обов’язок дорослих. Які люди, громадяни виростуть завтра з тих, кого б’ють сьогодні рідні батьки? Необхідно розірвати коло жорстокості й насильства, припинити ображати дітей. Щоб діти не тікали з дому, не шукали способу помститися, вкоротити собі віку – любіть їх.
Любов – найкращий засіб виховання! П’ять кроків до серця дитини Дотик – один із найважливіших проявів лю­бові до дитини. У перші роки життя дитині необ­хідно, щоб дорослі брали її на руки, обіймали, гладили по голові, цілували тощо. Тактильна лас­ка однаково важлива і для хлопчиків, і для дівча­ток. Виражаючи свою любов до дитини цього віку за допомогою ніжних дотиків, голубіння, поцілун­ків, ви домагаєтеся більшого емоційного відгуку, ніж словами «Я тебе люблю». Слова заохочення. Коли ми хвалимо дитину, ми дякуємо їй за те, що вона зробила, чого досягла сама. Проте не треба хвалити дитину надто часто, адже тоді слова втратять усю силу і сенс. Кожна похвала має бути обґрунтованою та щирою. Час, присвячений спілкуванню з дити­ною – це ваш подарунок для неї. Ви ніби гово­рите: «Ти потрібна мені. Мені подобається бути з тобою». Іноді діти, для яких батьки не знаходять достатньо часу, саме поганими вчинками привер­тають до себе їхню увагу: бути покараним краще, ніж бути забутим. Тож як би ви не були заклопо­тані, потрібно приділяти час не лише хатнім спра­вам, перегляду телепередач, іншим задоволенням, Подарунок. Багато батьків використовують подарунки, щоб «відкупитися» від дитини.
Діти, які одержують ці подарунки, починають вважати, що любов можна замінити різними речами. Слід пам’ятати, що ні кількість, ні коштов­ність подарунків не відображують силу почуття. Справжній подарунок дарують щиро: не в обмін, а просто так. Допомога. Кожного дня діти звертають­ся до нас з різними запитаннями, проханнями про допомогу. Завдання дорослих – почути за­питання та відповісти на них, вчасно допомогти дитині. Якщо дорослі допомагають дитині і ро­блять це з радістю, то душа дитини наповнюється любов’ю. Якщо батьки буркотять і сварять дити­ну, така допомога її не радує. На кожному етапі розвитку дитини ми по-різному виражаємо свою любов до неї. Дуже важ­ливо обрати саме ту форму вираження (дотик, слова заохочення, час, подарунки, допомогу), яка веде до серця дитини.

31.10.2024
Фотовиставка “Осінь прийшла – красу принусла”

10.10.2024
Памятка для батьків “Профілактика грипу”
Розпорядок дня
Дотримання правильного розпорядку дня допоможе підвищити стійкість організму Вашої дитини до застуди та грипу. Обов’зковими є проведення ранкової гімнастики, гігієнічних процедур, занять з фізкультури тощо.
Важливим є дотримання санітарно-гігієнічних вимог (чистота, свіже повітря, правильно підібраний одяг дітей удома, на вулиці, заняттях відповідно до погодніх умов).

Збалансоване харчування
Важливим чинником в оздоровленні дітей є оптимально збалансоване харчування. Повноцінний раціон має містити достатню кількість усіх необхідних для організму поживних речовин у правильних пропорціях. Так, надмірне вживання білкових продуктів може стати причиною ексудативного діатезу, а нестача білка спричиняє погіршення стану імунітету (уповільнюється утворення захисних білків – глобулінів). Зловживання їжею з надмірною кількістю вуглеводів і жирів порушує обмін речовин, сприяє появі зайвої ваги, ослаблює імунітет.

Процедури загартування
Загартування як один з основних засобів профілактики ГРЗ забезпечує стійкість організму до несприятливого впливу фізичних чинників навколишнього серидовища – коливань температури, зміни атмосферного тиску тощо. Дозоване використання процедур загартування допомагає активувати захисні механізми організму. Найпоширенішими природними засобами загартування є свіже повітря й вода.

Загартування повітрям
Загартування повітрям (найчастіше холодним) є дуже розповсюдженим у профілактиці ГРЗ завдяки стимуляції реакції імунітету і процесів терморегуляції. У людей, стійких до низьких температур, теплоутворення в організмі проходить інтенсивніше. Поліпшене кровопостачання шкіри зменшує імовірність виникнення обморожень.

Дієвими засобами загартування повітрям є перебування дітей на свіжому повітрі (не менше 3,5 год) та повітряні ванни. Прохолодне повітря подразнює нервові закінчення шкіри і слизових оболонок верхніх дихальних шляхів, стимулюючи підвищення порогу їх чутливості та тренування механізмів терморегуляції. У холодну пору року прогулянки можна поєднувати з рухливими іграми та гімнастичними вправами на свіжому повітрі.
Загартування повітряними ваннами необхідно проводити в приміщенні завчасно понизивши температуру повітря у ньому до 18-200С. Перша повітряна ванна має тривати від 3 до 5 хвилин. Час кожної наступної процедури необхідно збільшувати на 3-5 хвилин. Повітряні ванни можна поєднувати з гігієнічною гімнастикою після сну, дихальними вправами, рухливими іграми, ходінням босоніж по підлозі або килимку, змоченому у розчині морської солі протягом 10 хвилин.

Організовуючи процедури загартування, необхідно враховувати стан здоров’я дітей, створювати позитивну психологічну атмосферу. Наприклад, проводити процедури у формі гри чи з використанням ігрових елементів.

Загартування водою
Потужним природним засобом загартування є вода. Загартування водою треба починати з розтирання тіла мокрою губкою, фланелевою рукавичкою або рушником. Початкова температура води для розтирання має бути 35-360С. З кожною наступною процедурою температуру води поступово знижують на один градус, поки вона не досягне 28-300С. Для проведення загартування необхідно насухо витерти шкіру дитини до легкого почервоніння. Процедура має тривати 1-2 хвилини.

Коли дитина звикне до розтирань водою, почуватиметься комфортно, можна проводити обливання. Процедуру проводять щоденно чи через день упродовж 2-3 хвилин. Температуру води поступово понижують з 34-370С до 22-230С. Обливання поліпшує функціональний стан органів, тканин, стимулює апарат фізичної терморегуляції, підвищує резистентність організма.

У профілактиці ГРЗ ефективним є загартування стоп, адже між охолодженням стоп та рефлекторною судинною реакцією слизової оболонки верхніх дихальних шляхів існує залежність. Завдяки рефлекторному звуженню судин відбувається подразнення біологічно активних точок стоп, поліпшення обмінних процесів, укріплення імунної системи організма. Температуру води необхідно поступово знижувати від 35-360С до 18-200С. Процедура має тривати 20-30 секунд. Після загартування ноги дитини необхідно розтерти до легкого почервоніння.

Підвищити резистентність організму допоможе метод контрастного обливання. На початку процедури температура води має бути 360С, поступово її знижують до 18-280С, наприкінці процедури знову використовують теплу воду (360С).

Вживання фіточаїв
Ефективним методом профілактики захворювань органів дихання є вживання рослинних чаїв. Таку профілактику доцільно проводити раз на день протягом місяця, особливо в осінньо-зимовий період, коли збільшується загроза застудних захворювань.

Вживати напої з лікарських рослин (фіточаї) рекомендовано за 20 хвилин до приймання їжі. Фіточаї підвищують захисні функції організму, поліпшують роботу шлунково-кишкового тракту, зменшують запалення. У період епідемії ГРЗ рекомендовано використовувати відвари трав відхаркувальної та протизапальної дії.

Разом із трав’яними відварами можна вживати кисневі коктейлі, до складу яких можуть входити витяжки шипшини, малини, чорної смородини тощо.

Дієвим засобом профілактики ГРЗ є також полоскання горла після сну настоями лікарських трав (ромашки, шавлії, календули, евкаліпту), часнику (очищує кров, убиває мікроби), розчином солі та йоду.

Дихальна гімнастика Підвищити імунітет дитячого організму також допоможе дихальна гімнастика. За допомогою спеціальних вправ діти навчаються правильно дихати через ніс, розвиваючи верхнє, середнє та нижнє дихання. Проводять дихальну гімнастику у другій половині дня.

26.09.2024
Консультація для батьків
«Формування самостійності у дітей»

Напевно кожен з батьків бажає бачити свою дитину успішною у майбутньому, самостійній та ініціативній дитині легше проявити себе та зарекомендувати з позитивного боку практично в будь – якій сфері життя. Але як навчити дитину самостійності, захистивши при цьому від усіляких небезпек та не зарубавши на корені допитливість, прагнення пізнавати світ та діяти? Для багатьох батьків це питання залишається одним із найбільш непростих у вихованні.
Що таке самостійність? Говорячи про самостійність як про важливу особистісну рису, дитячі педагоги та психологи мають на увазі:
• вміння діяти без допомоги оточуючих;
• здібність до прийняття рішень та усвідомлення відповідальності за їх наслідки;
• вільний прояв своєї думки та позиції, незалежно від можливої реакції інших людей.
Кожного дня відбуваються зміни у поведінці малюка. Одночасно зі сприйняттям змінюється характер дитини, інтереси, бажання. Вже у півтора роки дитина намагається щось робити самостійно – одягати штанці, діставати з полиці іграшку. Що робить турботлива матуся? Вона одразу поспішає перехопити ініціативу. Не важливо, що вами керує в даний момент – бажання допомогти, турбота про безпеку малюка або власне нетерпіння! Результат буде однаковий – дитина втрачає шанс досягти поставленої мети, звикає бути залежною від інших людей.
1. До досягнення 3-річного віку дитина має оволодіти елементарними навичками самообслуговування: їсти, одягатися/роздягатися, вмиватися, складати речі/іграшки. Також для цього періоду характерний прояв свободи вибору – одежі чи іграшок для прогулянки, улюбленого посуду для їжі, улюблених місць для дозвілля на вулиці.
2. Виховання самостійності у дітей 3-4 років полягає в тому, аби підтримати бажання проявляти свою незалежність та відтворювати сценки із дорослого життя. Розширте його межі, залучаючи до щоденних справ, які з допомогою казок та ігор трансформуються у захоплюючі пригоди.
3. Старшим діткам поручайте виконувати щоденні обов’язки, що стосуються всієї родини. У цьому віці приходить усвідомлення власної відповідальності за дії, можливість аналізувати результати та помилки.
Як привчити дитину до самостійності: інструкція для батьків
1. Не квапте малюка, дозвольте йому самому зробити будь – що. Звичайно, зручніше та швидше одягти трирічку, аніж терпляче очікувати, доки він впорається самостійно, але така допомога лише нашкодить у майбутньому;
2. Заохочуйте ініціативу: хваліть за вимиту підлогу (нехай і з калюжами) чи вдягнену самостійно сукню (можливо, задом наперед);
3. Створіть безпечне середовище для розвитку. Замість того, щоб регулярно обмежувати дії дитини пересторогами та заборонами, приберіть всі потенційно небезпечні предмети з дитячого простору;
4. В ситуаціях, що постійно повторюються дозвольте обирати, не забуваючи про відчуття міри. Так, малюк має право обрати футболку із трактором чи тваринами для виходу на вулицю, рис чи картопляне пюре на обід. Відмову їсти суп із котлетою на користь шоколадного батончика коректно відхиліть, аргументуючи свою позицію;
5. Визнайте право на помилку, не сваріть в разі невдачі. Адже тільки в результаті багаторазового повторення та аналізу своїх невдач можна навчитися будь – чому;
6. Дайте зрозуміти, що будь – яка дія має свої наслідки;
7. Використовуйте вербальне підкріплення та вірте у свого малюка. «Злізай, а то впадеш» – подібні фрази відбивають бажання робити будь – що. «Тримайся міцніше, і ти не впадеш» – така риторика вселяє в маленьку людину віру у власні сили.

Самостійність у виборі одягу та одяганні:
• Організуйте зручні шафки для одягу, нехай в них будуть низькі полки, щоб дитині було зручніше дотягнутися, зручні вішалки, поперечини. Якщо речі будуть для дитини доступні, незалежність у виборі одягу неодмінно з’явиться!
• Вибирайте дитяче взуття та одяг зі зручними застібками, кнопками, різними липучками. Светри і футболки з вільною горловиною, шорти і штани на резинці. Дитина зможе одягатися без вашої допомоги легко і швидко.
• Розподіліть по шафках сезонний одяг.
• Покажіть дитині куди потрібно складати одяг для прання.

Самостійність в гігієнічних процедурах:
• У ванній розподіліть на низькому рівні: рушник. Також вам знадобиться підставка або стільчик, щоб дитині було зручно дотягнутися до крана. Навчайте дітей під контролем дорослого самостійно мити руки перед їжею, після прогулянки.
• Допомагайте і спрямовуйте дитину до звички бути охайним, акуратним під час прийому їжі, при одяганні, зняття одягу і складанні її в певне місце.
• Привчайте дитину користуватися індивідуальними предметами (носовичок, серветки, рушник, гребінець) і складати їх у належне місце

Самостійність в їжі:
• Створіть на кухні спеціальну дитячу зону: шафка або поличка, де буде зберігатися посуд малюка.
• Використовуйте скляний і керамічний посуд, покажіть дитині, як з ним поводитися.
• Готуйте таку їжу, яку ваш малюк може їсти без труднощів.
• Дозволяйте дитині допомагати в вам в приготуванні їжі та прибиранні.

Самостійність під час сну:
• Дитяче ліжко повинно бути низьким та відкритим, таку зону сну дитина вільно зможе залишати за бажанням, також як і повертатися.
• Придумайте ритуал, який буде повторюватися кожен вечір, наприклад чай, читання книги, перегляд мультфільму. Таким чином Вам не потрібно буде щодня нагадувати про те, що прийшов час для сну.

Самостійність в дозвіллі та іграх:
• Організуйте в дитячій кімнаті зручні зони зберігання іграшок. Прибирайте по-далі ті іграшки, з якими малюк вже не грає, так йому буде набагато легше наводити порядок.
• Ігри, альбоми для малювання та інші приналежності повинні бути в найближчому вільному доступі.
• Поставте в дитячій кімнаті предмети для прибирання, совок, щітка, для самостійного прибирання сміття зі столу.

 

 

 

28.09.2022 р.

Дистанцыйне навчання

Вихователь Оникыэнко Т.І.

Інтегроване заняття: Дитина в соціумі+ розвиток мови і культура мовленневого спілкування

Тема: “Праця дорослих в саду”

Мета:

  • поглиблювати знання дітей про фрукти як садові рослини, спосіб їх вирощування, збору та вживання в їжу;
  • закріпити назви ягід та фруктів, вміння впізнавати їх;
  • вправляти в умінні порівнювати їх за формою, кольором, розміром;
  • виховувати повагу до праці дорослих.

Матеріали: ілюстрації до теми.

Хід

  1. Читання уривка вірша І.Кульської “Осінь”

Коли вона загляне в сад –
Наллється соком виноград,
І різні яблука ренет
Солодкі стануть наче мед.                                                                                                                                                                                                               Запитання: Що відбувається у саду коли до нього заглядає осінь? Назвіть фрукти, про які згадується у вірші?

2. Розгляд картини “Збір урожаю в саду”                                                                                                                                                                                   

Бесіда за змістом картини: Що ви бачите на картині? Що роблять люди? Який врожай збирають у саду? Для чого вирощують фрукти? Для чого необхідні ящики? Що виготовляють із яблук?

3 Фізкультхвилинка (перейти за посиланням)                                                                                                                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

4 Гра “На яку фігуру схожий цей фрукт”

5. Гра  “Що росте в саду”

6. Підсумок. Що люди роблять восени у саду? Назвіть улюблені фрукти.

 

27.09.2022

Дистанційне навчання

Вихователь: Оникієнко Т.І.

Заняття: Логіко- математичний розвиток

Тема: “Орінтування в часі. Порівняння за висотою”

Мета:

  • вчити встановлювати часові відношення (частини доби), правильно використовувати слова ранок, день, вечір,ніч;
  • продовжувати формувати вміння порівнювати предмети за висотою;
  • розвивати память;
  • виховувати інтерес до занять;

Матеріали:картинки-завдання до теми

Хід

  1. Дидактична гра  “Допоможи гавчику знайти фігури”                                                                                                                                                           
  2. Гра “Не Помились” (запропонувати дітям правильно назвати частини доби)                                                                                                                   
  3. Фізкультхвилинка (перейти за посиланням)                                                                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4
  4. Вправа “Порівняй”                                                                                                                                                                                                                 
  5. Гра “Дивись не позіхай, кількість предметів і цифру правильно сполучай”                                       
  6. Підсумок. Коли ми прокидаємося? Коли йдемо на прогулянку? Де є високі і низенькі будинки?

2. Заняття з образотворчої діяльності (Аплікація)

Тема: “Червоне яблуко” (перейти за посиланням)

 

26.09.2022

Дистанційне навчання

Вихователь: Оникієнко Т.І.

Заняття: Розвиток мови і культура мовленнєвого спілкування

Тема: “У саду”

Мета: 

  • збагачувати знання дітей про те що осінь – пора збору урожаю;
  • розвивати зв’язне мовлення;
  • вчити дитину називати плодове дерево та його плоди;
  •  збагачувати словниковий запас дітей назвами фруктів, ягід;
  • виховувати увагу, спостережливість;                                                                                                                                          Матеріали: ілюстрації до теми, відео-гра

Хід

  1. Розгляд ілюстрації “Осінь в саду”                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Запитання: Що ви бачите на картині? Що роблять діти? Які фрукти збирають? В яку пору року достигають фрукти в саду? Для чого вирощують фрукти? Який твій улюблений фрукт?
  2. Гра “Що росте на дереві?”  

2. Д/гра  “Назви дерево та їх плоди”

 

3. Фізкультхвилинка                                                                                                                                                     https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

4. Відео гра “Що де росте” (перейти за посиланням)

5.Підсумок. Які фрукти люди збирають у саду? Назвіть одним словом, що росте в саду.

23.09.2022р.

Дистанційне навчання

ВиховательОникієнко Т.І.

Заняття: розвиток мови і культура мовленнєвого спілкування (художня література)

Тема: “Переказ української народної казки “Колосок””

Мета:

  • закріпити  й уточнити уявлення про те, як з колоска можна зробити хліб;
  • вчити слухати і розуміти зміст казки, відповідати на запитання. правильно оцінювати вчинки героїв казки;
  • розвивати звязне мовлення, вміння переказувати почуте.

Матеріал: ілюстрації до казки

Хід

  1. Пригадати казку “Колосок”                                                                                                                                                                   

Запитання: Що знайшов півник? Що він з ним зробив? Що запропонували мишенята? Куди він поніс зерно? Що там отримав? Як він пік пиріжки? Чому мишенята не стали їсти пиріжки?

2. Фзкультхвилинка                                                                                                                                                 https://www.youtube.com/watch?v=tG6Tv_lzB6Q

3. Переказ казки дитиною за ілюстраціями

4. Підсумок. Пояснити зміст прислівя: “Хочеш їсти калачі – не лежи на печі”.

 

22.09.2022р.

Дистанційне навчання

ВиховательОникієнко Т.І.

Інтегроване заняття: Дитина в природному довкіллі + образотворча діяльність  (малювання)

Тема: “Від лану до столу”

Мета:

  • поглибити знання дітей про те, що хліб – це цінний продукт харчування, святиня народу;
  • розширити знання про працю хліборобів;
  • вчити цінувати працю, берегти хліб, поважати людей , які його вирощують;
  • вчити дітей зображувати колосок;
  • розвивати художні здібності та естетичні почуття

Матеріали: ілюстрації до теми, зразки показу малювання колосків, гуаш, пензлик, склянка з водою.

Хід

  1. Розповідь дорослого на тему “Звідки прийшов хліб”

2. Читання твору “Хліб – як сонце”.

Ще змалку мене привчали поважати звичайну паляницю. Чому? Я вважаю, паляниця — це витвір тяжкої праці багатьох людей. Навіть у маленькому її шматочку — частинка крові, поту, думки агрономів, колгоспників, шоферів, пекарів, продавців та інших.              Ось чому хліб, паляниця — це наше найдорожче багатство. Поважати паляницю — це поважати тих, хто приймав участь у її виробництві. Але ж є ще одна причина того, що хліб (паляниця) вважається найдорожчим багатством: він — символ добробуту, достатку людського життя. Є хліб — є життя, немає хліба — немає життя, є тільки існування. Багато зусиль для того, щоб життя сучасної людини було повноцінним, прикладають хлібороби. Ось чому хліб та велична хліборобська душа увічнені в творах українських поетів і письменників.

Запитання: З чим порівнюють хліб? Чому?

3. Фзкультхвилинка                                                                                                                                              https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM&list=PLElG6fwk_0UlB0r5RIzWn39qrUkfsoazr&index=4 

4. Малювання

Мотивація: давайте хліборобам за їх тяжку і добру працю зробимо подарунок. Намалюємо малюнок де будуть зображені колоски.

Показ малювання колосків

Підсумок.

Читання вірша М.Познанської “Паляниця”

ПАЛЯНИЦЯ
Як їсте ви паляницю,
Калачі смачні їсте, –
Не забудьте уклониться
Хліборобові за те!

 

 

 

21.09.2022р.

Дистанційне навчання

ВиховательОникієнко Т.І.

Інтегроване заняття: Дитина в соціумі+розвиток мови і культура мовленнєвого спілкування

Тема: “У пекарні”

Мета:

  • познайомити дітей із працею пекарів, з давніми традиціями випікання хліба, дати знання про хліб, розповісти про піч;
  • вчити цінувати  працю, берегти хліб, поважати людей, які його ирощують та випікають;
  • збагачувати словниковий запас дітей образними виразами героїв казки “Колобок”: – зайчик-побігайчик, вовчик-братик, лисичка-сестричка;
  • виховувати повагу до людей праці;
  • Матеріали: ілюстрації: пекарів, піч, до казки “Колобок”

Хід

1.Розповідь дорослого про працю пекарів, про те де випікають пекарі хліб (сучасне обладнання і минуле).                                                 Це сучасні пекарі та їх сучасне обладнення для випікання хліба.

Це минуле обладнення та того часу пекарі                                                                                                                   

2. Дидактична гра “Назви вироби з тіста”

3. Гра “Назви казку де є вироби з тіста відгадавши загадку “

Вовка зовсім не боявся
І ведмедю не дістався,
Але лисиці на зубок
Все ж потрапив… (Колобок)

4. Пригадаємо казку “Колобок”

5.Дидактична гра “Який?”. Дитина пригадує якими словаминазвано в казці “Колобка” (зайчик-побігайчик, вовчик-братик, лисичка-сестричка)

Підсумок. На яку фігуру схожий Колобок? Що використали для приготування Колобка.

20.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

Заняття: Логіко – математичний розвиток

Тема: «Число і цифра 1. Довжина»

Мета:

– Вчити порівнювати предмети за довжиною способом накладання, співвідносити кількість і число;

– ознайомити з числом і цифрою 1;

– виховувати організованість і дисциплінованість;

Матеріал: картинки до ігор – завдань.

Хід

  1. Гра «Найди відмінності і поясни їх»                                                                                                                                                 
  2. Гра “Порівняй смужки за розміром” (методом накладання одна на одну і пояснити яка з них довша, а яка коротша)
  3. Знайомство із числом і цифрою 1 (один)                                                                                                                             
  4. Гра “Найди предмет відповідно до цифри 1та назви його”                                                                           
  5. Фізкультхвилинка (перейти за посиланням)                                                                                                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4
  6. Підсумок. З якою цифрою ми сьогодні ознайомилися?.

2. Художньо-продуктивна діяльність (аплікація)

Тема: “Колос пшеничний”

Мета:

  • вчити дітей зображувати колоски із нетрадиційних матеріалав;
  • розвивати творчі здібності та естетичні почуття;
  • виховувати повагу до хліборобів які вирощують хліб;

Хід

 

 

 

 

 

 

19.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

Інтегроване заняття: Ознайомлення з соціумом +розвиток мови і культура мовленнєвого спілкування.

Тема: Як хліб на стіл прийшов» (складання розповіді да сюжетними картинками)

Мета:

– поглибити уявлення дітей про хліб та борошняні вироби, про те, що хліб – це цінний продукт харчування, святиня народу;

– розширити знання про працю хліборобів;

– розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас дітей, активізувати вживання прикметників;

– продовжувати вчити дітей відповідати на запитання;

– формувати в дітей уміння будувати невеличкі розповіді за допомогою дорослого;

_ виховувати бережливе ставлення до хліба.

Матеріали: Ілюстрації до теми.

Хід:

  1. Дорослий пропонує дитині відгадати загадку.

 Хоч не солодкий, та дуже смачний,
Хоч сам маленький, проте дорогий.
Сядемо обідати – він на столі.
Люблять його і дорослі, й малі.
(Хліб)

  1. Розповідь дорослого про хліб.

Хліб смачний, ситний та гарний, із хрумкою скоринкою. Хліб нам завжди потрібен: і до сніданку, і до обіду, і на вечерою. Недаремно кажуть у народі: «Хліб – усьому голова». Більшість страв ми їмо з хлібом. Хліб створений працею багатьох людей: хлібороби виростили зерно в полі, потім з нього змололи борошно, а пекарі спекли з борошка запашний хліб. Ох. і гарний хліб!

             

  1. Бесіда за змістом розповіді дорослого: Який хліб? Коли нам потрібен хліб? Як кажуть у народі про хліб? Які страви ми їмо з хлібом? Що робили хлібороби? Що робили пекарі?
  2. Фізкультхвилинка (перейти за посиланням)                                                                                                https://www.youtube.com/watch?v=T5t4rUdZi30
  3. Складання дитиною коротенької розповіді про хліб за картинками.
  4. Вивчення прослів’їв про хліб:

“Хліб – усьому голова”,  “Кожну крихітку – в долоньку)

  1. Підсумок. Пригостити дитину скибочкою хліба.

 

16.09.2022р.

Дистанційне навчання.

Вихователь Оникієнко Т.І.

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (художня література)

Тема: “Вивчення вірша М.Познанської “Куди не глянемо””

Мета:

  • продовжувати розширювати знання дітей про осінні зміни в довкіллі;
  • закріпити знання про осінні квіти;
  • збагачувати словниковий запас дітей назвами осінніх квітів;
  • розвивати інтонаційну виразність мовлення;
  • виховувати бережливе ставлення до квітів;
  • Матеріали: зображення – букет осінніх квітів

Хід

1 Розглядання ілюстрації із зображенням букету осінніх квітів.Назвати з якиз квітів складається цей букет. (Айстри,чорнобривці, жоржини, майори та ін). Чому їх називають осінніми квітами? Де вони ростуть? Хто за ними доглядає? Як ви доглядаєте за квітами? Для чого потрібні квіти?

 

2. Читання вірша.

Куди не глянемо – навкруг

Відходить красне літо

Пожовк від сонця зелен луг,

Пожухли мальви-квіти.

Запитання за текстом: Що можна бачити навкруги? Чому пожовк луг? Які квіти пожухли? Чому?

3. Повторне читання вірша (2 р.) Повторення вірша дитиною.

4. Фізкультхвилинка (перейти за посиланням)

5.Дидактична гра “Назви квітку за кольором” . Дорослий називає колір, а дитина пригадує і називає квіти які мають таке забарвлення.

Підсумок. Як називають квіти що є у нашому букеті? де ми можемо бачити такі квіти?

 

 

 

15.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

Заняття:дитина в природньому довкіллі+малювання

Тема: “Наш квітник”

Мета:

  • закріпити знання дітей про осінні квіти;
  • вчити визначати і називати основні частини рослин-стебло, листки, квітка;
  • поглибити знання дітей про елементарний догляд за рослинами;
  • розвивати спостережливість, увагу;
  • виховувати бережливе ставлення до квітів;
  • МАлювання                                                                                                                                                                                                                                Мета:
  • вчити малювати квіти, передаючи в малюнку будову квітки (стебло, листя, пелюстки)
  • вправляти в умінні малювати  пензликом використовуючи кілька фарб;
  • розвивати інтерес до малювання
  • Матеріали: зображення осінніх квітів, ілюстрації знаряддя  які потрібні для догляду за квітами, зображення квітів, розрізаних на декілька частин.
  • Хід
  1. Дорослий пропонує дитині відгадати загадку.                                                                                                                             Величенькі ці квітки                                                                                                                                                                         Нагадують тарілки.                                                                                                                                                                          Кольори у них чудові:                                                                                                                                                                     Білі,жовті, бурякові. (жоржини).                                                                                                                                                    Як називається ця квітка? Якого вона кольору? Чому її називають осінньою? Які ще осінні квіти ви знаєте? Пригадайте, які квіти ростуть у вас на квітнику?                                                                                                                                   
  2. Дидактична гра “Що є у квітки”                                                                                                                                                   
  3. Фізкультхвилинка (перейти за посиланням)                                                                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=9GU7Kn_b6oc
  4. Дидактична гра “Як доглядати за квітами”. Розглянути знаряддя праці по догляду за рослинами, розповісти про їх призначення                                                                                                                                                                            .   
  5. Мотивація: намалюємо клумбу з квітами.
  6. Розгляд  ілюстрацій із зображенням клумби                                                                                                                                                                 
  7. Пальчикова гімнастика                                                                                                                                         
  8. Розгляд – пояснення поетапного виконання роботи

   
    

9. Очікуваний результат.

10.Підсумок. Про які квіти  говорили? Що сьогодні намалювали? Якого кольору квіти на клумбі?

 

 

14.09.2022р

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

Заняття: Дитина в соціумі + розвиток мови і культура мовленнєвого спілкування

Тема: “Осінні квіти”

Мета:

  • збагачувати знання дітей про осінні квіти;
  • вчити відповідати на запитання кількома реченнями, складати оиси розповіді за зразком дорослого;
  • в умінні виділяти звуки    [ж]  [ч]  [ с] у різних позиціях;
  • виховувати уважність, зосередженість

Матеріал: зображення осінніх квітів, паперові пелюстки.

Хід

  1. Дорослий пропонує розглянути картинки осінніх квітів та назвати їх.                                                                                              Запитання: Назвіть осінні квіти. Чому їх називають осінніми? Якого кольору квіти? Що є у квітки? Чим відрізняються одна від одної?
  2. Складання дитиною розповіді-опису про квіти за зразком дорослого. (Використовуємо схему-модель опису квітів)                             
  3. Діти розглядують ілюстрацію із зображенням квітів і описують їх, відповідаючи на запитання: Як називається квітка? Якого вона кольору? Що в неї є? (стебло, листки, суцвіття). Де ростуть квіти? (на луках, на клумбах, у лісі).
  4. Фізкультхвилинка (перейти за посиланням)                                                                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=tHzi5VwpBqo
  5. Читання віршованих рядків “На жоржині жук сидів”                                                                                                                 На жоржині жук сидів.                                                                                                                                                                   – Жу – жу – жу, – про щось гудів.                                                                                                                                                         Грів на сонечку бочок                                                                                                                                                                   В жовтих квітах наш жучок.                                                                                                                                                           Запитання: Який звук ти чув найчастіше в словах вірша?                                                                                                         Потім дорослий пропонує промовити назви квітів, щоб було чутно звуки [ж],  [ч],  [ с] .
  6. Дидактична вправа “Здуй пелюстку” (мовленнєве дихання- ложимо  вирізану пелюстку з паперу на аркуш і злегенька її здмухуємо. Повторити декілька раз).
  7. Заучування віршованих рядків:                                                                                                                                                     На жоржині жук сидів.                                                                                                                                                                  – Жу – жу – жу, – про щось гудів. 
  8. Підсумок. Назвіть осінні квіти.     

 

 

13.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

Заняття: логіко математичний розвиток

Тема: «Круг. Порівняння за розміром (великий, маленький)»

Мета:

– ознайомити з геометричною фігурою круг;

-вправляти в порівнянні предметів за розміром;

– закріпити уявлення про поняття «один», «багато»;

-розвивати дрібну моторику;

– виховувати самостійність

Матеріал: великий синій круг, малюнки із зображенням предметів круглої форми, маленькі кружечки синього та червоного кольору, олівці, шаблони з кружечків.

Хід

  1. Дорослий розповідає казочку про круг. Жив собі круг (великий, синього кольору). Він дуже сумував і вирішив знайти собі друзів. Котився, котився він собі стежинкою і зустрів….. маленькі кружечки синього та червоного кольору. Круг дуже зрадів новим друзям, але він помітив що вони чимось від нього відрізняються.                                                                                                                              

Запитання:  Кого зустрів круг?. (кружечки) Чим схожі кружечки і великий круг? (Вони всі круглої форми). Чим відрізняються? (кольором, розміром).

Запропонувати дитині покласти сині кружечки на синій круг, а червоні кружечки навколо синього круга.

  1. Фізкультхвилинка (перейти за посиланням)                                                                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4 
  2. Дидактична гра “Знайди предмет схожий на круг”                                                                                                                      
  3. Вправа “Перетвори фігуру”                                                                                                                                                             Дитина розглядає предмети що утворюється з кругів. На що може перетворитися круг? Запропонувати намалювати предмети. Запитати, який предмет  утворився? Розфарбувати готові предмети які утворилися з кругів.                                                                          
  4. Підсумок. З якою фігурою ми познайомилися? Назвіть предмети, схожі на круг.                                                                                                                                                                                                                                                                                 2. Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (аплікація з сухого листя)

Тема: “Осінній килим”

Мета:

– вчити викладати та наклеювати візерунки з рослинних елементів на площині;

– виховувати охайність у роботі, посидючість, вміння доводити розпочате до кінця.

Матеріали: аркуш  паперу квадратної форми, листя берези, верби, клена, липи, каштани, серветки, клей з пензликом, клейонки.

Хід

  1. Дорослий читає вірш  І.Блажкевич “Кленові листки ”                                                                                                                    Осінь, осінь… Лист жовтіє.
    З неба часом дощик сіє.
    Червонясте, золотисте
    Опадає з кленів листя.
    Діти ті листки збирають,
    У книжки їх закладають.
    Наче човники, рікою
    Їх пускають за водою.
    З них плетуть вінки барвисті —
    Червонясті, золотисті.
  2. Розгляд осіннього листя. Чому листочки почали опадати? Що можна зробити з листочків?                                                                                
  3. Мотивація: “Давайте прикрасимо килимок осіннім листям”
  4. Розгляд готового килимка. (у виконанні цієї аплікації  можна використати і інше листя, та каштани за вашим бажанням). Якими листочками він прикрашений? Де розташовані листочки? Де розташована квітка з листя? Скільки пелюсток? Що знаходиться в середині квітки?                                                                                                                                           
  5. Пальчикова гімнастика                                                                                                                                                                           
  6. Пояснення та показ наклеювання листочків. (Спочатку виложуємо візерунок який хочемо зобразити, а потім беремо по одному листочку, змащуємо його клеєм з іншої сторони викладаємо на аркуш паперу і міцно притискаємо його серветкою. Готову роботу залишити до повного висихання клею).
  7. Підсумок. Запропонувати дитині розповісти про свій візерунок на килимку.            

 

12.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

Заняття: розвиток мови і культура мовленнєвого спілкування

Тема: «Мій слухняний язичок»

Мета:

– повторити назви органів артикуляційного апарату (рот, губи,  язик, зуби, кінчик язика, піднебіння), основні рухи язика;

– познайомити з функціями верхньої і нижньої губи, зубів, спинки язика;

– розвивати мовленнєвий аппарат, мовленнєве дихання, темп мовленн;

– вправляти в умінні диференціювати звуки  [с], [ш];

– виховувати організованість, уважність.

Матеріали: папірці для піддування, відео-казка.

Хід

  1. Дорослий пропонує пригадати, де живе язичок. Як називається його будиночок?
  2.  Переглянути відео  казку про язичок в якій ознайомлюють дітей із будовою артикуляційного апарату. Артикуляційна гімнастика. Під час перегляду дитина виконує відповідні вправи – показуючи дії язичка. (перейти за посиланням)  https://www.youtube.com/watch?v=7JXVscAK7Nk
  3. Промовляння чистомовок                                                                                                                                                                                                    Язик угору – ша-ша;                                                                                                                                                                                                                Наша Маша в ліс пішла.                                                                                                                                                                                                       Язик до низу – са-са-са;                                                                                                                                                                                                        Укусила в ніс оса.                                                                                                                                                                                                                                                    Язик угору – ши-ши-ши;                                                                                                                                                                                                       Машу в лісі ми знайшли.                                                                                                                                                                                                      Язик до низу – си-си-си;                                                                                                                                                                                                           Крила й вуса у оси.
  4. Вправа на розвиток мовленнєвого дихання: піддування папірців.
  5. Підсумок. Де живе веселий язичок? Що він вміє робити?

 

09.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

1.Заняття:Розвиток мови і культура мовленнєвого спілкування (художня література)

Тема: Вивчення вірша І.Січовика “Україна”

Мета: продовжувати розширювати уявлення дітей про Батьківщину, про назву країни, в якій ми живемо, про те що ми всі українці;

  • продовжувати збагачувати активний словниковий запас дітей на основі уявлень про довкілля;
  • розвивати інтонаційну виразність мовлення;
  • виховувати патріотичні почуття, гордість за свою країну.                                                                                                           Матеріали: дитяча карта України, вірш І.Січовика “Україна”                                                                                                                                       Хід заняття
  • 1. Розглядання карти України. 
  •      
  • Запитання:
  • Як називається країна, в якій ми живемо?
  • Як називають людей, які мешкають в Україні?
  • У якому місті ми живемо?
  • Назви яких міст ви знаєте?                                                                                                                                                            2. Читання вірша І.Січовика “Україна”                                                                                                                                        Красивий, щедрий рідний край                                                                                                                                                    І мова наша солов’їна!                                                                                                                                                                     Люби, шануй, оберігай                                                                                                                                                                  Наш край що зветься Україна.
  • Запитання:
  • Як  називається вірш?
  • Чим багата наша Україна?
  • Якими словами характеризується ша Україна?

      3. ФІзкультхвилинка (перейти за посиланням)

4. Повторне читання вірша дорослим  (для заучування 2р.). Читання (розповідання) вірша  дитиною.

5. Підсумок. Закріпити назву нашої країни, нашого  міста.

 

08.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

1.Заняття: Дитина в природному довкіллі+образотворча діяльність

Тема: “Диво деревце”

Мета: закріпити назви дерев нашої місцевості

  • розвивати увагу, мислення, память. мовлення дітей;
  • Продовжувати вчити  дітей зображувати дерева використовуючи різні способи-малювання, аплікація, ліплення , правильно тримати пензлик, закріплювати прийом вирізання та наклеювання листочків, виготовляти цукерки з пластиліну та прикріплювати їх до дерева. Розвивати уважність, пам’ять, дрібну моторику пальців, розвивати орієнтування в просторі. виховувати дбайливе ставленнядо природи, піклуватися про неї.                                                Обладнання: картинки різних дерев, аркуш паперу, гуаш, пензлик, склянка з водою, пластилін різних кольорів, ножиці, папір білого, зеленого кольору, олівець.                                                                                                                                    Хід заняття
  • Дидактична гра “Назви дерево”
  •    
  • Перегляд відео заняття (перейти за посиланням)
  • https://www.youtube.com/watch?v=YnpCnMCqDFY

 

07.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

1.Заняття:Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + дитини в соціумі.

Тема: “Моя улюблена іграшка”. (складання розповіді-опису)

Мета: закріпити та поглибити знання про іграшки;

  • поповнити словниковий запас дітей словами, що означають назви іграшок та дій з ними;
  • вчити складати розповіді-описи про іграшки;
  • уточнити значення узагальнюючого слова іграшки;
  • виховувати бережливе ставлення до іграшок.                                                                                                                                                   Матеріали: іграшки

Хід заняття

  1. Перейти за посиланням

 

2. Фізкультхвилинка (перейти за посиланням)

06.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

1.Заняття: Логіко-математичний розвиток

Тема: Геометричні фігури. Один багато.

План

  1. Дидактична гра “Один, багато”                                                                                                                                                                 
  2. Фізкультхвилинка   (перейти за посиланням)                                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4
  3.   Дидактичні ігри “Вивчаємо геометричні фігури”   (перейти за посиланням)                                                               https://www.youtube.com/watch?v=f9mt5NudSTc
  4. Підсумок. Які фігури ви запамятали? Яку тваринку ви називали?

 

2. Заняття: Ліплення                                                                                                                                                                                                              Тема: Декоративна іграшка – свищик                                                                                                                                                                  1. Розглянути з дитиною народні декоративні іграшки, звернути увагу на розпис, елементи візерунків.                                                                                                                                                         

2. Розглянути показ прийому ліплення свищика. 

                                                                                                                                                                                                                                                       3. Самостійна робота дитини, допомога дорослого при використанні прийомів ліплення.                                                           4. Підсумок. Роздивитися готовий виріб. Закріпити назву декоративної іграшки.

05.09.2022р.

Дистанційне навчання

Вихователь Оникієнко Т.І.

Заняття: Розвиток мови і культура мовленнєвого спілкування + дитина в соціумі

Тема: “У дитячому садку”

План.

  1. Розмова дорослого і дитини – зясувати, який у дитини настрій. (обрати відповідну картинку і пояснити її)                                                                                                 
  2. Бесіда «Мій друг»

Запитання: Хто твій друг? В які ігри любите гратися? Чому тобі подобається з ним гратися?

  1. Розглядання картин «У дитячому садку»                                                                                                                                       Картина детский сад. Картотека рассматривания картин в детском саду по теме: Изучаем живопись  Скачать картинки для детского сада на разные темы - подборка Взрослые проблемы детских садов. Как избавиться от очередей? - Качественный Казахстан                      

Запитання: Що ви бачите на картині? Що роблять діти? Чим граються? А які є іграшки у нашому куточку? Які ваші улюблені? Які іграшки є вдома? Яка найбільша (найменша) іграшкає вдома? Як з іграшками потрібно гратися?

  1. Фізкультхвилинка   (перейти за посиланням)                                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4
  2. Мовленнєва гра «Розкажи, що робиш?. Дитині необхідно повторити речення, змінивши його, сказати від першої особи. (Діти малюють. – Я малюю. Діти читають книжки. – Я читаю книжку. Діти граються. – я граюся).
  3. Підсумок. Назвати іграшки якими ви граєтеся у дитсадку.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *