ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗАКЛАДУ

 

СХВАЛЕНО

на засіданні педагогічної ради

закладу дошкільної освіти             протокол № 1 від 29.08.2024.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор (завідувач) ЗДО №14 «Калинка»

_____________ Оксана ЯНЦЕР

наказ від 02.09.2024., №104 – од

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

КОНОТОПСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА-САДОК) №14 «КАЛИНКА» КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НА 2024/2025 н.р.

 

 

ЗМІСТ

 

Загальні положення………………………………………………………….3-5

Розділ І. Особливості організації освітнього процесу в умовах воєнного стану…………………………………………………….……………………6-18

Розділ ІІ. Пріоритетні завдання на навчальний рік, інноваційна, експериментальна діяльність………………………………………………19-21

Розділ ІІІ. Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності….22-26

Розділ ІV. Інструменти забезпечення якості освіти……………………..27-29

Розділ V. Інструменти проведення моніторингу освітнього процесу….30

Розділ VІ. Основні показники реалізації освітньої діяльності………….31-32

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Діяльність Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла-садка)  №14 «Калинка» Конотопської міської ради Сумської області спрямована на урахування реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану та на питання, щодо створення безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу. Підвищення якості освітньої діяльності залишаються пріоритетними і в 2024/2025 навчальному році. Окрім того, особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально громадянської компетентності дітей дошкільного віку.

Дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. Метою дошкільної освіти у закладі є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок, що здійснюється відповідно Базового компоненту дошкільної освіти.

Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про заклад дошкільної освіти, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, пріоритетного напрямку його роботи.

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ:

– забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в ЗДО;

–створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;

– забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

– створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

–турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток кожної дитини;

–максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

–творча організація (креативність) освітнього процесу;

–варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;

–забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

–єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

–забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та НУШ, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

–організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

–забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;

–підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ВИЗНАЧАЄ:

–загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);

–перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямів, логічну послідовність їх реалізації;

–форми організації освітнього процесу;

–систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

 

СТРУКТУРА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

Розділ І. Особливості організації освітнього процесу.

Розділ ІІ. Пріоритетні завдання на навчальний рік, інноваційна, експериментальна діяльність.

Розділ ІІІ. Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності.

Розділ ІV. Інструменти забезпечення якості освіти.

Розділ V. Інструменти проведення моніторингу освітнього процесу.

Розділ VІ. Основні показники реалізації освітньої діяльності.

  ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

ВИКОНАННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ СПРИЯТИМЕ:

  • підвищенню якості та доступності дошкільної освіти;
  • всебічному розвитку дитини, формуванню її життєвої компетентності;
  • широкому застосуванню ідей гуманізму, демократії, які базуються на принципах особистісно-орієнтованого підходу до дитини та педагогіці співробітництва;
  • наданню дитині можливості повноцінно проживання періоду дитинства, реалізації її природного потенціалу;
  • реалізації індивідуального підходу до особистості;
  • формуванню механізму саморозвитку, розширенню свідомості дитини;
  • розвитку пізнавальної, вольової, емоційної сфери, базових якостей особистості;
  • збагаченню дитячих видів діяльності, сприянню вільному й конструктивному розгортанню дошкільниками свого особистісного буття;
  • створенню відповідного розвивального середовища;
  • вихованню національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, батьків, держави;
  • забезпеченню духовної єдності поколінь, вихованню поваги до батьків;
  • виробленню оптимістичної гіпотези розвитку кожної конкретної дитини, визначенню «зони її найближчого розвитку»;
  • оснащенню дошкільника навичками практичного життя;
  • розумінню внутрішнього світу кожного з учасників освітнього процесу, гармонізації їх потреб, інтересів, бажань;
  • прогресивним змінам в особистісному зростанні кожної конкретної дитини.

РОЗДІЛ І. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

1.Конотопський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» Конотопської міської ради Сумської області загального типу.

2.У  своїй діяльності керується такими нормативно-правовими документами:

НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Ø Конституція України

Ø Закон України «Про освіту» (редакція від 16.01.2020);

Ø Закон України «Про дошкільну освіту» (2001 року № 49, зі змінами);

Ø Закон України «Про охорону дитинства» (редакція від 09.08.2019);

Ø Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» (редакція від 01.03.2020);

Ø стаття 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»;

Ø Закон України № 2136-IX від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»

Ø Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин» ( від 01.07.2022 № 2352-ІХ)

Ø Базовий компонент дошкільної освіти 2021;

Ø Конвенція  ООН про права дитини;

Ø  Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234);

Ø Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446);

Ø Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого   Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305;

Ø Статут закладу;

Ø Примірне положення «Про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю», затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178;

Ø Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 №805, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.12.2022 за № 1649/38985;

Ø Порядок проведення моніторингу якості освіти (наказ МОН від 16.01.2020 № 54);

Ø Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері дошкільної освіти (наказ МОН від 05.08.2019 № 1070)

Ø Розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 № 301-р «Про схвалення концепції безпеки закладів освіти».

Ø  Розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 року № 510-р «Деякі заходи щодо стабілізації роботи об’єднаної енергетичної системи України»

 

ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ:

Ø Лист Міністерства освіти і науки України від 02.04.2022 № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»;

Ø Лист МОН від 22.06.2022р. №1/6887-22 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників»;

Ø Лист МОН №1/3475-22 від 17.03.2022 «Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб»;

Ø Лист Міністерства освіти і науки України від 20.06.2023 № 1/8820-23 «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів»;

Ø Лист МОН України від 27.08.2024 № 1/15368-24 «Щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році у закладах дошкільної освіти»;

Ø Лист МОН від 5 червня 2024 року № 1/9979-24 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/25 року»;

Ø Лист МОН від 29.03.2022 № 1/3737-22 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»;

Ø Лист МОН від 04.04.2022 № 1/3872-22 «Про методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»;

Ø Лист МОН від 26.07.2021 №4.5/2170-21 «Про затвердження форми звітності з питань діяльності закладів дошкільної освіти та інструкції щодо її заповнення»;

Ø Наказ МОН від 17.05.2021 № 536 «Про затвердження форми звітності з питань діяльності закладів дошкільної освіти та інструкції щодо її заповнення»;

Ø Лист МОН від 07.07.2021 №1/9-344 «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік»;

Ø Лист МОН від 29.06.2021 №1/9-337 «Щодо сприяння розвитку мережі закладів дошкільної освіти (відділень, груп) різних типів та форм власності та належного фінансування галузі дошкільної освіти»;

Ø Наказ МОН від 12.01.2021 № 33 «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція»;

Ø Лист МОН від 16.03.2021 №1/9-148 «Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти»;

Ø Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (постанова КМУ від 21.08.2019 № 800);

Ø Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) (наказ МОН від 31.03.2021 № 397);

Ø Лист Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)»;

Ø Наказ МОН від 30.09.2020 № 1214 «Про затвердження типових програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо запобігання проявам насильства»;

Ø Наказ МОН від 23.04.2021 № 457 «Про затвердження типових програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників»;

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.11.2022 № 1062 «Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження професійного стандарту «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти»;

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.11.2022 № 1067 «Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти»;

Ø Постанова КМУ від 27.01.2021 №86 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305»;

Ø Постанова Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (із змінами);

Ø Лист МОН від 22.01.2021 №1/9-50 «Щодо безкоштовного харчування дітей в закладах дошкільної освіти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, або з числа внутрішньо переміщених осіб»;

Ø Лист МОН від 21.01.2021 №6/60-21 «Щодо зміни установчих документів закладу дошкільної освіти»;

Ø Наказ Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти»;

Ø Лист МОН України від 09.12.2019 № 1/9-750 «Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти»;

Ø Лист МОН України від 12.12.2019 № 1/9-765 «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури у закладах дошкільної освіти»;

Ø Лист МОН України від 12.12.2019 № 1/9-766 «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками»;

Ø Лист   МОН України  від  14. 02. 2019 1/11-1491 «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти»;

Ø Лист МОН України від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»;

Ø Лист МОН України від 31.05.2023 №1/7735-23 «Про інформування щодо інструментарію оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи»;

Ø Лист МОН України від 02.09.2016 № 1/9-454 «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах»;

Ø Лист МОН України від 02.09.2016 № 1/9-456 «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах»;

Ø Лист МОН України від 25.07.2016 № 1/9-396 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах»;

Ø Лист МОН від 20.10.2016 № 1/9-561 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами»;

Ø Наказ МОН України від 06.06.2022р. «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;

Ø Лист МОН України від 25.07.2016 № 1/9-396 «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців»;

Ø Лист МОН України від 28.02.2013  № 1/9- 152 «Про розроблення програм для дошкільної освіти»;

Ø Лист МОН України від 18.09.2014 № 1/9-473 «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів»;

Ø Наказ МОН від 27.05.2014 № 648 «Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України»;

Ø «Інструктивно-методичні матеріали щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності»;

Ø Лист МОН України від 28.05.2012 № 1/9-413 «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»;

Ø Лист МОН України від від 14.02.2019 №1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти»;

Ø Лист ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»;

Ø Лист МОН України від 25.04.2022 № 1/4428-22 «Щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях»;

Ø Лист МОН України від 12.12.2019 №1/9-765 «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти»;

Ø Наказ МОН України від 19.12.2017 р. № 1633 «Примірний перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти»;

Ø Наказ Міністерства економіки України від 28.09.2021 № 620-21 «Про затвердження професійного стандарту «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти»;

Ø Наказ Міністерства економіки України від 19.10.2021 № 755-21 «Про затвердження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти»;

Ø Лист Міністерства освіти і науки України від 03.06.2022 № 1/6015-22 «Про методичні рекомендації впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти»;

Ø Лист Міністерства освіти і науки України від 20.12.2022 № 1/15511-22 «Про методичні рекомендації щодо впровадження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти»;

Ø  Перелік навчальної літератури, програм, рекомендованої МОН України для використання у закладах дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році;

Ø Національний стандарт ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (наказ ДП «Український науково-дослідний i навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144);

Ø Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях (наказ Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5);

Ø Примірна інструкція з діловодства у дошкільних навчальних закладах (наказ МОН 01.10.2012 № 1059): ті пункти, що не суперечать ДСТУ 4163:2020 та Наказу Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5;

 

Організація діяльності  закладу дошкільної освіти у 2024/2025

навчальному році  буде залежати  від стану сьогодення та дії правового режиму воєнного стану у регіоні. Питання щодо створення безпечного та комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності закладів дошкільної освіти залишаються пріоритетними і в 2024/2025 навчальному році. Окрім того, особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально громадянської компетентності дітей дошкільного віку. Під час організації освітнього процесу з дітьми буде використовуватися змішана форма освіти.

3.Пріоритетний напрям роботи закладу дошкільної освіти.

Пріоритетним напрямком роботи закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» є організація освітнього процесу з дітьми, формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.  Колектив  педагогів і батьків направляє зусилля для зміцнення національної ідентичності дітей як основи, яка виховує справжній патріотизм; сприяє формуванню у дітей позитивного образу своєї країни, утверджує активні позиції громадянина своєї країни, виховує ціннісне ставлення до своєї родини як частини свого народу, його історії, традицій, культури.

  1. Мова навчання в закладі українська
  2. Тривалість навчального року

Навчальний рік у закладі розпочинається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року: оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

  1. Режим роботи закладу

 Заклад працює за 5-денним режимом роботи.

     Режим роботи закладу –  10,5 годин

Режим роботи груп:  – з  07.30 до 18.00

В закладі немає скорочених днів а також додаткових святкових вихідних днів на час дії правового режиму воєнного стану.

  1. Мережа груп, у тому числі наявність груп

Конотопський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» Конотопської міської ради Сумської області загального типу в своєму складі має  4 вікові групи, з них:

 

КІЛЬКІСТЬ ГРУП ВІК ДІТЕЙ

 

НАЗВА ГРУПИ  ВИХОВАТЕЛІ
1 Для дітей раннього віку 3-го року життя «Сонячні зайчики» Оникієнко Т.І.

Биркун А.А.

1 Для дітей молодшого дошкільного віку 4-го року життя «Перлинка» Нерода Н.Ю.
1 Для дітей середнього дошкільного віку 5 –го року  життя «Метелики» Литвиненко Т.С.

Кириленко Т.В.

1 Для дітей старшого дошкільного віку 6-го року життя «Веселка» Бурко Т.В.

Верезуб В.А.

 

 

8.Форми організації освітнього процесу, види та типи занять

Освітня діяльність у закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до плану роботи на навчальний рік та оздоровчий період. Організований тип діяльності  в закладі включає такі форми освітньої роботи з дітьми:

  • організовану ігрову діяльність (провідну упродовж дошкільного періоду) – шляхом проведення дидактичних, рухливих, конструкторсько-будівельних ігор, драматизацій тощо;
  • організовану навчально-пізнавальну діяльність – через заняття, а також гурткову, індивідуальну роботу, спостереження та екскурсії у природу й соціум, пізнавально-розвивальні бесіди, дидактичні ігри, елементарні досліди й дитяче експериментування у повсякденному житті;
  • організовану трудову діяльність – з метою розв’язання поставлених освітніх завдань педагоги закладу дошкільної освіти планомірно залучають дітей до різних видів праці:

– самообслуговування;

– господарсько-побутової праці;

– праці в природі;

– ручної (художньої) праці.

  • організовану художню діяльність – через образотворчі, музичні, літературні заняття та з художньої праці, розваги, свята, гуртки художньо-естетичного циклу, індивідуальну роботу та ін.;
  • організовану комунікативно-мовленнєву діяльність – за допомогою спеціальних мовленнєвих занять, бесід, розмов на особистісні та спільні теми, створення й розв’язання певних ситуацій спілкування, індивідуальної роботи у повсякденні, цілеспрямованого залучення дітей  до спілкування під час всіх форм організації життєдіяльності;
  • організовану рухову діяльність – шляхом залучення до участі у заняттях з фізичної культури, музики, різних форм організації дитячої праці, рухливих ігор у повсякденному житті, фізкультурних  свят, розваг, походів,  ранкової і гімнастики, фізкультурних хвилинок, пауз та ін.

Організована навчально-пізнавальна діяльність у закладі не обмежується самими заняттями як найбільш відомою і популярною організаційною формою.

Основними її формами є:

  • заняття різних видів (комбіновані, ігрові та сюжетно-ігрові, інтегровані, домінантні, бінарні, міні-заняття) та способу організації (фронтальні, підгрупові, індивідуально-підгрупові, індивідуальні);
  • гурткова робота;
  • індивідуальна робота навчально-пізнавального спрямування у повсякденні;
  • організовані дидактичні ігри у повсякденному житті;
  • спостереження у повсякденні;
  • елементарні досліди, пошукові ситуації у повсякденному бутті та ін.
Група для дітей раннього віку,

(освітня програма для дітей від 2 до 7 років  «Дитина»);

молодшого, середнього та старшого віку

(освітня програма «Впевнений старт»)

 

Планування роботи з дітьми Форми організації життєдіяльності дітей та засоби  їх  особистісного розвитку
Педагоги групи раннього віку використовують блочно-тематичний підхід щодо планування та організації освітнього процесу, який здійснюють за розділами програм «Дитина». У перспективних планах роботи педагоги  передбачають комплекс ранкової гімнастики на 2 тижні, роботу з батьками. У календарних планах  відображають форми роботи, які відповідають віковим та індивідуальним особливостям дітей, різноманітні види діяльності.

Педагоги молодшої, середньої та старшої груп здійснюють організацію освітньої роботи з дітьми за допомогою «Книги вихователя», яка є планово-звітним документом та включає в себе: дидактико-методичні основи роботи за програмою «Впевнений старт», пріоритетні способи організації життєдіяльності дітей, розклад  навчального навантаження, перспективне та календарне планування. Перспективне планування включає в себе тематичні блоки, підтеми та ідеї; календарне планування – підтеми, дні, ідеї та  зміст роботи; картотека –  ігри, розвивальні вправи, інформаційну скриньку.  Авторами програми запропоновано блочно-тематичний підхід щодо планування та організації освітнього процесу. Педагоги можуть вносити корективи та дописувати форми роботи з дітьми за потребою та бажанням.

Різні види занять (інтегровані, комплексні, предметні); карти активностей, які допомагають педагогам узгодити форми освітньої діяльності, спрямованої дорослим, форми спільної з дітьми активності та самостійної роботи дошкільників; підгрупові форми роботи; «коло друзів» – ранкове, спільне, вечірнє; активне слухання та спілкування, проблемні ситуації.

 

 

Музичний керівник здійснює організацію роботи з дітьми групи раннього віку відповідно до методичних рекомендацій програми «Дитина», з дітьми молодшого, середнього та старшого дошкільного віку відповідно до методичних рекомендацій програми «Впевнений старт».

Самостійна,  вільна діяльність – це специфічна форма організації життєдіяльності дітей, яка розгортається у час, вільний від організованих форм освітньої роботи (в ранкові та вечірні години, на прогулянках, в інші періоди дозвілля), як правило з ініціативи та за бажанням малюків: діти самі визначають цілі, завдання, засоби і план втілення задуму, самостійно контролюють, аналізують і оцінюють його виконання. За типом самостійної, вільної діяльності можуть розгортатися різні види специфічної дитячої діяльності: ігрова, пізнавальна, трудова, художня (образотворча, музична, музично-ритмічна, театралізована, художньо-мовленнєва), комунікативно-мовленнєва, рухова тощо.

На початку навчального року передбачено проведення  «Адаптаційно-діагностичного періоду», який триває 2-3 тижні. Педагоги  визначають рівень розвиненості та підготовленості дітей, проводять спостереження за їх  адаптацією після літнього відпочинку. Це дозволяє педагогам полегшити реалізацію диференційованого підходу з урахуванням індивідуальних особливостей кожного вихованця. Упродовж цього періоду вихователі проводять знайомство дітей  з персонажами програми, «Кола друзів», ознайомлюють  з правила поведінки та взаємодії  в групі, іншими моментами, що робить  життя дітей більш упорядкованим і ефективним.

Велика увага приділяється в освітній діяльності педагогіці партнерства, де батьки – повноправні учасники освітнього процесу. Вихователі діють нарівні з дітьми, створюють умови для вільного спілкування і переміщення по групі, щоб кожна дитина засвоїла інформацію, опанувала на практиці вміння та навички, набула досвіду соціальної комунікації. Педагоги продумують розташування меблів у групі, щоб воно було раціональним, діти могли займатися різноманітними видами діяльності у парах, підгрупах. Дорослі працюють так, щоб повноцінне проживання дитиною кожного дня сприяло задоволенню її фізіологічних, пізнавальних, духовних, естетичних, комунікативних потреб, запитів, інтересів з урахуванням бажань, можливостей, здібностей і нахилів малюка.

  1. Орієнтовний тижневий розподіл організованої освітньої діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми напрямами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової відповідає вимогам наказу. У освітньому процесі використовуються такі форми організації навчально-пізнавальної діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня, гуртки за інтересами.

Для дітей віком від 1 до 3 років проводяться заняття тривалістю до 10 хвилин.

Тривалість одного заняття:

у молодшій групі – не більше 15 хвилин;

у середній – 20 хвилин;

у старшій – 25 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять.

У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, педагоги проводять фізкультурні хвилинки.

Тривалість перерв між заняттями має становити не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводять переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Їх поєднують та чергують  із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Тобто щодня педагог має можливість проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня. При цьому тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей молодших груп – 15 хвилин, середніх – 20 хвилин, старших – 25 хвилин.

Розподіл групових занять на тиждень у 2024/2025 навчальному році у групах (5-денний робочий тиждень) за програмою «Дитина»,

 

Види діяльності за освітніми лініями Група для дітей раннього віку «Сонячні зайчики» (від 2 до 3 років)
Ознайомлення із соціумом 1
Ознайомлення з природним довкіллям 1
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 4
Сенсорний розвиток 2
Логіко-математичний розвиток
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2
Здоров’я та фізичний розвиток 2
Загальна кількість занять на тиждень 10
Максимальна кількість занять на тиждень 10
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на 1,4

Примітки:

  1. Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній та старшій групах 1заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності; з розвитку мовлення у ІІ молодшій групі; у І молодшій групі та групі раннього віку ‒ інтегруватися у вище названі заняття.

Художньо-продуктивна діяльність (образотворча) може проводитися у другу половину дня у дошкільних групах (4-ий, 5-ий, 6-ий р.ж.).

  1. Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей. Фізкультурні заняття можуть проводитися у другу половину дня у дошкільних (4-ий, 5-ий, 6-ий р.ж.) групах.

3.Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. Зменшення навантаження на дітей відбувається за рахунок реалізації блочно-тематичного принципу планування, проведення інтегрованих занять, під час яких реалізуються завдання занять різних типів.

 

Розподіл групових занять на тиждень у 2024/2025 навчальному році у групах (5 – денний робочий тиждень) за програмою «Впевнений старт»

Діяльність, організована дорослим з усіма дітьми (у формі заняття) Орієнтовна кількість занять на тиждень у молодшій групі (від 3 до 4 років)

«Перлинки»

Орієнтовна кількість занять на тиждень у середній групі (від 4 до 5 років)

«Метелики»

Орієнтовна кількість занять на тиждень у старшій групі (від 5 до 6 (7) років)

«Веселка»

Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі людей (у тому числі особистісний розвиток) 2 2 2
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі природи 1 1 2
Художньо-естетична діяльність (музична діяльність, малювання, ліплення, аплікація, конструювання, художня література)2 4 5 6
Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення3 1 1 2
Мовленнєва діяльність (розвиток мовлення, грамота)4 3 3 3
Здоров’язберігальна, рухова діяльність5 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 11 12 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків (наприклад): – хореографія – англійська мова – образотворча діяльність – конструювання – шахи (старша група) – інші 3 з них 4 з них 5 з них
Максимальна кількість занять на тиждень 14 16 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 3,5 5,3 8,3

Примітки:

1 Пізнавально-дослідницька діяльність (у світі людей, особистісний розвиток) проводиться у формі спеціально організованих занять та ігрової діяльності (ігровий тренінг, різні види ігор), роботи з коректурними таблицями тощо. Ігрові форми роботи (ігровий тренінг) не враховані у загальну кількість занять.

2 Заняття з художньо-естетичної діяльності (музична діяльність, малювання, ліплення, аплікація, конструювання, художня література) проводяться предметні (на вивчення нової теми, формування нових умінь та навичок) та інтегровані. Варіанти інтеграції може обирати сам вихователь, або скористатися запропонованим форматом організації спільної діяльності вихователя з дітьми (карта активності тижня), що наведена у програмі «Впевнений старт».

3 Пізнавально-дослідницька діяльність (а саме формування елементарних математичних уявлень) проводиться як під час окремих (предметних занять), так у межах інтегрованого заняття. У програмі «Впевнений старт» запропоновано проведення інтегрованого заняття, у межах якого реалізуються завдання з формування елементарних математичних уявлень та конструювання.

4 Мовленнєва діяльність (розвиток мовлення, грамота) у формі заняття здійснюється відповідно до обраного типу: предметне чи комплексне. У програмі «Впевнений старт» запропоновано проведення інтегрованого заняття, у межах якого реалізуються завдання з мовленнєвої та художньо-естетичної діяльності.

5 Заняття з фізичної культури (здоров’язберігальна, рухова діяльність) не враховуються в загальну кількість занять на тиждень.

Робота в гуртках за інтересами дітей є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. Заняття в гуртках за інтересами планується в другій половині дня. Тривалість гурткової роботи – 25 хв.

з/п

Назва гуртка Спрямування Графік роботи Керівник
1. «Цікава грамота» Мовленнєвого спрямування Пн., Ср., Пт. Янцер Оксана Володимирівна
2. «Казковий дивограй» Художньо-естетичне спрямування Вт.

14.00-14.30

Бурко Тетяна Вікторівна
3. «Вправні пальчики» Художньо-естетичне спрямування Пн.,Чт.

14.00-14.30

Нерода Наталія Юріївна
4. «Скарбниця моралі»

 

Формування духовно-моральних цінностей Вт., Пт.

15.00-15.30

Кириленко Тетяна Василівна
5. «Маленькі фантазери» Художньо-естетичне спрямування Пн.,Чт.

14.00-14.30

Литвиненко Тетяна Сергіївна
6. «У світі почуттів та емоцій» Основи емоційної культури Чт.

14.00-14.30

Верезуб Валентина Анатоліївна
7. «Веселі музиканти» Художньо-естетичне спрямування  Чт. Колесникова Олена

 

РОЗДІЛ ІІ. ПРІОРІТЕТНІ ЗАВДАННЯ НА НАВЧАЛЬНИЙ РІК, ІННОВАЦІЙНА, ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ.

Враховуючи Програму розвитку закладу й виявлені за 2023/2024 навчальний рік проблеми й потреби, педагогічний колектив визначає такі пріоритетні завдання діяльності закладу дошкільної освіти на 2024/2025 навчальний рік:

  1. Формування навичок безпечної поведінки та стресостійкості учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану;
  2. Розвиток мовлення дітей дошкільного віку через використання інноваційних методів в роботі з дошкільниками;

3.Розвиток творчих здібностей дошкільників як домінанти освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва», сучасні підходи;

  1. 4. Виховання патріота України на засадах духовних надбань свого народу. Формування соціально-громадянської компетентності дошкільників з метою зміцнення національної ідентичності дітей;

5.Продовжувати працювати над науково-методичною проблемою «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина».

 

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ,  ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ПЕДАГОГИ ЗДО №14 «КАЛИНКА» В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

№ з/п Назва педагогічної технології Сутність

технології

Категорія дітей Очікувані результати
1. «Сенсорне виховання дітей у педагогічній спадщині Марії Монтессорі»

 

 

 

 

Створення предметно-просторового середовища у якому дитина зможе найповніше реалізувати свої природні здібності та задатки. Педагог використовує в роботі самонавчальні засоби – матеріали, з якими вихованець працює, наслідуючи педагога, діючи за зразком, а потім самостійно приступає до їхнього виконання. Діти групи раннього віку та молодшої групи Діти  більш легко опановують навички практичного життя, засвоюють сенсорні еталони.
2. Палички Кюізенера Він призначений для навчання математики та використовується педагогами різних країн.  Основні особливості цього дидактичного матеріалу – абстрактність, універсальність, висока ефективність. За допомогою кольорових паличок дітей також легко підвести до усвідомлення співвідношень «більше-менше», «більше-менше на…», познайомити з транзитивністю як властивістю відносин, навчити ділити ціле на частини та вимірювати об’єкти, показати їм деякі найпростіші види функціональної залежності, потренувати їх у запам’ятовуванні числа з одиниць і двох менших чисел, допомогти оволодіти арифметичними діями додавання, віднімання, організувати роботу щодо засвоєння таких зрозуміти, як «ліворуч», «праворуч», «довший», «коротший», « між», «кожний», «якийсь», «бути одного і того ж кольору», «бути не блакитного кольору», «мати однакову довжину» та ін. Діти середньої групи Використання  паличок Кюізенера в  роботі з дошкільниками сприяє їх інтелектуальному розвитку. Використання «чисел у кольорі» дає змогу розвивати у дошкільнят уявлення про число на основі рахунку та вимірювання.
3.  Використання методики кругів Луллія у роботі з дітьми старшого дошкільного віку Діти залюбки не тільки виконують завдання вихователя, але й разом граються кругами Луллія під час самостійної діяльності. Це сприяє формуванню в них уміння співпрацювати, взаємодіяти один з одним, а також розвитку самостійності. Фантазуючи, діти вчаться придумувати завдання як реального, так і фантастичного змісту, а також складати розповіді про практичне значення і застосування предметів тощо. Діти старшої вікової групи Діти свідомо ставляться до здобуття знань, партнерської взаємодії у грі, активно мислять, що у свою чергу, сприяє удосконаленню різних видів діяльності. У таких іграх дошкільнята вчаться, отримують  знання невимушено через активізацію розумових здібностей, їхньої уваги, пам’яті, уяви, фантазії. Ефективно здійснюється формування мовленнєвої компетенції дитини.
4. «Чудеса на піску» (авт. Т.М. Грабенко, Т.Д.Зінкевич-Євстигнєєва) Створення природного стимулюючого середовища, в якому дитина відчуває себе комфортно і захищено, виявляючи творчу активність. Для цього слід добирати завдання, що відповідають можливостям дитини; формулювати інструкцію до ігор в казковій формі; виключати негативну оцінку її дій, ідей, результатів, заохочуючи фантазію і творчий підхід. Всі вікові групи Розвиток мови, моторики, слуху, товариськість, креативність, творчі здібності. Зняття стресу, позбавлення страхів, допомагає висловити внутрішні конфлікти та переживання, підвищення самооцінки. Пісочна терапія сприяє формуванню маленької особистості самоповаги, навчить розуміти себе.
5. Створення  інноваційного розвивального предметного середовища

 

РОЗДІЛ ІІІ. ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти(ясла-садок) №14 «Калинка» здійснюється відповідно до вимог  Базового компонента  дошкільної освіти, який  є державним Стандартом дошкільної освіти України та реалізується програмами та навчально-методичним забезпеченням, що затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

Базовий компонент дошкільної освіти визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років), а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.

Мета Стандарту — збереження самоцінності дошкільного дитинства, визначення особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку, забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою.

Стандарт спрямований на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку, зокрема дітей з особливими освітніми потребами, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; утвердження людської гідності та гуманних взаємин між дітьми та батьками-вихователями в дитячих будинках сімейного типу; соціальну підтримку сім’ї та родинних стосунків. Виконання вимог Стандарту забезпечується з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей дитини в найбільш оптимальній для кожної дитини формі.

Цінності дошкільної освіти:

  • визнання самоцінності дошкільного дитинства, його потенціалу та особливої ролі в розвитку особистості;
  • щасливе проживання дитиною дошкільного дитинства як передумова її повноцінного розвитку та подальшої самореалізації у житті;
  • повага до дитини, особливостей її розвитку та індивідуального досвіду;
  • зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров’я дитини;
  • цінувати життя і благополуччя як вміння плекати, підтримувати та створювати сприятливі умови для себе та інших у безпечному середовищі в природному, предметному та соціальному оточенні;
  • розвиток творчих задатків, здібностей, талантів дітей;
  • збереження традицій національного досвіду сімейного та суспільного виховання для збагачення культурного потенціалу взаємодії між поколіннями.

Оновлений БКДО передбачає такі обов’язкові освітні напрями – інваріантний складник. Освітні напрями:

  • Особистість дитини
  • Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі
  • Дитина в природному довкіллі
  • Гра дитини
  • Дитина в соціумі
  • Мовлення дитини
  • Дитина у світі мистецтва.

Результати навчання за освітніми напрямами відтепер оцінюються через отримання компетентностей:

  • рухова і здоров’язбережувальна;
  • особистісна;
  • ігрова;
  • предметно-практична та технологічна;
  • сенсорно-пізнавальна;
  • логіко-математична та дослідницька;
  • природничо-екологічна з навичками, що орієнтовані на сталий розвиток;
  • соціально-громадянська;
  • комунікативна;
  • мовленнєва;
  • художньо-мовленнєва;
  • мистецько-творча (художньо-продуктивна, музична, театралізована).

Варіативний складник. Освітні напрями:

  • Особистість дитини. Спортивні ігри.
  • Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота.
  • Мовлення дитини. Основи грамоти.
  • Мовлення дитини. Іноземна мова.
  • Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність.
  • Дитина у світі мистецтва. Хореографія.

ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ  (ЯСЛА-САДКА) №14 «КАЛИНКА» В 2024/2025 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Навчальна програма Кількість груп, які навчаються за даною програмою Кількість дітей, які навчаються за даною програмою
Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (науковий керівник проекту Огнев’юк В.О.) (лист ІМЗО від 14.07.2020 №22.1/12-Г-572, лист МОН від 23.07.2020 №1/11-4960) 1 10
Освітня програма «Впевнений старт» (науковий керівник Т.О.Піроженко)

-для дітей середнього дошкільного віку (Наказ МОН від 16.05.2024 №708. Зареєстровано у каталозі за №1.0017-2024);

– старшого дошкільного віку (протокол №2 від 26.04.2022 року. Зареєстровано у Каталозі за №1.0008-2022);

– молодшого дошкільного віку (Лист ІМЗО від 18.05.2020 №22.1/12-Г-275, Лист МОН України від 23.07.2020 за №1/11-4934)

3 63
Парціальна програма «Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт. – Лохвицька Л.В.); (лист ІМЗО від 08.11.2019 №22.1/12.Г.1054) 1 21
 Парціальна програма «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання для дітей середнього та старшого дошкільного віку (авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю.М.; за наукового редагування Рейпольської О. Д.); (ПР.№3 від 21.06.2022. №1.0009-22) 1 21

 

Освітня програма «Дитина» створена для вихователів, батьків та інших осіб, залучених до виховання та навчання дітей від 2 до 7 років. Програма «Дитина» оновлена відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти України та рекомендована МОН.

Серед особливостей змісту освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»:

– гармонійний розвиток дитини, а не цілеспрямована підготовка до школи;

– гармонійне поєднання традиційних та нетрадиційних форм роботи;

– інтеграція різних видів діяльності.

Програма «Дитина» змістовно розподіляється на варіативну (вибіркову) та інваріантну (обов’язкову) частини.

До інваріантної входять такі розділи:

«Особистість дитини» Вікові особливості дітей, як зміцнити здоров’я та забезпечити фізичний розвиток
«Мовлення дитини» Розвиток мовлення, уміння спілкуватися, формулювати та висловлювати свої думки
«Дитина в соціумі» Основи трудового виховання, взаємодія із суспільством та довколишнім світом
«Гра дитини» Гра як засіб самовираження і розвитку дитини. Ігри, які узагальнюють матеріал опрацьованих розділів та концентрують у собі різні види діяльності
«Дитина у природному довкіллі» Природа та світ навколо нас, формування знань про природні явища та процеси на планеті Земля
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» Сенсорний досвід та враження, як розвинути вміння розрізняти колір, величину та форму
«У світі культури» Театралізована, образотворча, літературна та музична діяльність, які тісно переплітаються між собою та розвивають дитячу творчість
«Сім’я і дитячий садок», «Місточок до школи» Взаємодія вихователів з батьками, підготовка вихованців до навчання у першому класі
«Діти з особливими освітніми потребами» Організація роботи вихователів з дітьми, які потребують особливої уваги

Варіативна частина містить такі розділи:

  • «Подорожуємо у світ англійської мови» (укладено відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти 2021 року)
  • «Комп’ютерна грамота»
  • «Шахи»
  • «Хореографія»

У програмі «Дитина» вихователі та батьки дошкільників знайдуть відповідь на такі запитання:

– Як організувати життєдіяльність дітей в залежності від їх віку? Зокрема:

Орієнтовний розподіл часу на заняття, розваги та відпочинок у будні та вихідні (осінньо-зимовий та весняно-літній періоди)

– Допустиме навчальне навантаження на дітей — кількість годин на тиждень в залежності від форми групової роботи

– Яким способом загартувати, оздоровити дитину та виховати в ній культурно-гігієнічні навички?

– Які вправи та ігри можна використати під час фізичних занять?

– Що потрібно для розвитку мовленнєвих умінь?

– Що повинна знати дитина про соціум?

– В які ігри цікаво та корисно грати дітям?

– Що повинна знати дитина про об’єкти та явища природи?

– Яким чином розвинути вміння орієнтуватися в сенсорно-пізнавальному просторі?

– Які літературні, образотворчі та музичні твори можна використовувати на заняттях?

У програмі є вправи, заняття, ігри та теоретична інформація, яку можна використовувати, організовуючи навчально-виховний процес.

Увесь матеріал програми підібраний відповідно до потреб, які має дитина у ранньому, молодшому, середньому та старшому дошкільному віці та особливостей її психічного й фізичного розвитку.

Освітня програма «Впевнений старт» створена для вихователів, батьків та інших осіб, залучених до виховання та навчання дітей, розроблена відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти як державного освітнього стандарту. Програма втілює прогресивні концептуальні підходи, нові погляди на роль дитини та педагога в освітньому процесі, форми організації освітнього процесу.

За спрямованістю на реалізацію розвивальних, виховних, навчальних цілей освіти й змістовими складовими і наповненням Програма є комплексною. Адже окреслює оптимальний комплекс розвивальних, виховних, навчальних функцій і змістових напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей дошкільного віку. Програма «Впевнений старт» базується на інваріативній складовій змісту дошкільної освіти. За рівнем упровадження є загальноукраїнською, розрахована для використання у практиці дошкільної освіти по всій території України в усіх дошкільних навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів та форм власності, а також для інших форм здобуття дошкільної освіти.

Пріорітетними для вирішення освітніх завдань кожного розділу програми є такі форми організації життєдіяльності дітей та засоби особистісного розвитку дітей:

-заняття: інтегроване, комплексне, предметне;

-складання карти активностей;

-підгрупова робота «4*4»;

-ситуація вибору «Один/два/три+»;

-«Коло друзів»;

-проблемна ситуація;

-активне слухання;

-активне спілкування: діалог, полілог;

-виставка-презентація дитиною своїх діяльнісних досягнень;

-самопрезентація «Хочу сказати»;

-дитячий фльм-зал.

Програма «Впевнений старт» передбачає два рівні впровадження: репродуктивний (за принципом «Роби як Я») та творчий (самостійне формулювання змісту освітньої роботи). Програма передбачає сучасний формат організації життєвого простору дитини – «Карта активностей тижня». Вихователь складає тижневу карту активностей, до якої входять навмисне організована дорослим активність зі всіма дітьми, активність з підгрупами за ініціативою дорослих чи дітей, самостійна активність дитини. Результати програми можуть бути посилені організацією повного інформаційного дня дитини.

РОЗДІЛ ІV. ІНСТРУМЕНТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

1.КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

У закладі працює 23 працівника, з них 10 педагогів, в тому числі директор, вихователь-методист, практичний психолог, музичний керівник.

ЯКІСНИЙ СКЛАД ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ СТАНОМ НА 02.09.2024 РОКУ.

 

Назва посади

 

 

 

 

Усього працівників за посадою Спеціаліст вищої категорії Спеціаліст першої категорії Спеціаліст другої категорії Спеціаліст Мають педагогічні звання Без кваліфікаційної категорії
Вихователь 7 1 2 3 1
Вихователь-методист 1 1 1
Музичний керівник 1 1
Інструктор з фізкультури 0
Практичний психолог 1 1
Директор 1 1
Усього

 

11 2 3 3 1 1 2

 

РЕЄСТР 
ФАХІВЧИНІ ЗДО №14 «КАЛИНКА»,  ЯКА НАДАЄ ПСИХОЛОГО ПЕДАГОГІЧНІ   ПОСЛУГИ  В 2024/2025 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

ПІБ, посада, група Спеціальність Кваліфікація Серія, номер та дата видачі диплома про вищу освіту Найменування закладу вищої освіти, що видав диплом
1 Литвиненко Т.С. – практичний психолог

(всі вікові групи)

 

«Дошкільна освіта»

Організатор дошкільної освіти. Вихователь дітей дошкільного віку. Практичний психолог. ЕН №43562178 Ніжинський державний університет ім.М.Гоголя, 2012

 

2.МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПРЕДМЕТНО-ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти знаходиться на належному рівні. Усі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Освітнє середовище  наповнено відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти» (наказ МОН від 19.12.2017 № 1633). Відсоток забезпечення складає – 82,5%. Безпечність умов у закладі створено відповідно до вимог Листа МОН України від 14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти».

Заклад дошкільної освіти  (ясла-садок) № 14 «Калинка» має:

– медичний кабінет;

– методичний кабінет;

– кабінети директора, завідувача господарства, каштеляна;

– харчоблок;

– пральну кімнату;

– комору та льох;

– групові приміщення;

– ігрові  майданчики.

У склад групових приміщень входять: ігрова кімната, спортивний осередок, роздягальня, спальня, кімната для умивання, туалет. Площа ігрових кімнат складає від 70-75м², що дозволяє проводити музичні та фізкультурні заняття. Кожна ігрова кімната оснащена фортепіано та музичним центром.

Інтер’єр кожної вікової групи відповідає її профілю, відрізняється своїм стилем. Педагоги використовують в оформленні панно, різнопланові композиції, виставки-презентації, фотокомпозиції.         Групові кімнати устатковані необхідними дитячими меблями, м’яким інвентарем, які відповідають санітарно-гігієнічним, естетичним вимогам. У роздягальнях всіх вікових груп розміщені фотостенди, інформаційні куточки для батьків, виставки  дитячих робіт, поради психолога.

В усіх вікових групах у наявності є сучасні яскраві іграшки та ігрові посібники, які відповідають віковим особливостям дітей. Вони достатньо зручно розміщені в різноманітних ігрових осередках, що створює сприятливу атмосферу для розвитку особистості дошкільника, його творчих здібностей тощо.  Іграшки та предмети для ігор зберігаються на відкритих поличках. Іграшки дрібного та середнього розміру зберігаються у коробках і розміщені у доступних для дітей місцях. Педагоги для організації роботи з дітьми мають необхідні демонстраційні та роздаткові матеріали, літературний матеріал, дидактичні та розвивальні ігри тощо.

У кожній групі  закладу наявні технічні засоби навчання. Заклад дошкільної освіти має 4 телевізори, 3 комп’ютера, 1 ноутбук,  2 принтера (3 в 1), підключення до мережі Інтернет.

Педагоги закладу постійно спрямовують свої зусилля на створення сприятливих умов для розгортання дошкільниками свого буття, заохочують творчу активність дітей у специфічних для дошкільного віку видах діяльності: сюжетно-рольовій грі, продуктивній діяльності, спілкуванні з дорослими та однолітками. З цією метою вони створили відповідне розвивальне середовище, яке забезпечує умови для того, щоб діти набували навичок практичного життя, збагачували свій індивідуальний досвід з різних освітніх напрямів БК, розвивали загальні здібності: розумові, комунікативні, організаторські, конструктивні тощо. У кожній віковій групі є ігрові осередки сюжетно-рольових, театралізованих, настільно-друкованих, будівельних ігор. Також функціонують бібліотечний, художній, музичний, етнографічний осередки.  У групах є куточки природи, де проводяться самостійні та організовані спостереження, праця, чергування, нескладні досліди, є живі об’єкти, зібрані квіти відповідно до віку дошкільників, різні необхідні матеріали та обладнання для проведення експериментування, пошуково-дослідницької діяльності. У групах також облаштовані куточки чергових, є спортивні осередки, де зберігається необхідне обладнання для проведення загартовуючих процедур, фізкультурних комплексів на повітрі, рухливих ігор, ігор-естафет, матеріали з валеологічного виховання дошкільників.

Територію закладу прикрашають яскраві квітники, рабатки, клумби. Кожна вікова група має  ігровий майданчик з трав’яним покриттям для проведення прогулянок з дітьми. На майданчиках розташовані альтанки, столи та лави для дошкільників, різноманітні спортивні та ігрові споруди, нетрадиційне ігрове обладнання для забезпечення рухової активності дітей  протягом дня.  Спортивний майданчик відсутній.

РОЗДІЛ V. ІНСТРУМЕНТИ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

У закладі дошкільної освіти проводяться моніторингові дослідження аналізу рівня обізнаності, вмінь та вправності дітей, відповідно до вимог Базового компонента та освітніх програм для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Впевнений старт».

РОБОЧА ГРУПА З ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ:

керівник групи  —  Биркун Н.В., вихователь-методист;

члени групи:

– Литвиненко Т.С., вихователь/практичний психолог;

– Кириленко Т.В., вихователь;

– Оникієнко Т.І., вихователь;

– Нерода Н.Ю., вихователь;

– Верезуб В.А., вихователь;

– Бурко Т.В., вихователь;

– Биркун А.А., вихователь;

– Безнощенко Т.В., сестра медична старша.

 

ВІКОВА ГРУПА ПІБ ПЕДАГОГІВ ТЕХНОЛОГІЯ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
 

Група раннього віку «Сонячні зайчики»

Вихователі:

Биркун А.А.

Оникієнко Т.І.

За моделлю  Херсонської академії неперервної освіти

(Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти: методичний посібник/упоряд.: Н.М.Шаповал, В.О.Левченко, Г.М.Остапюк та ін.; за заг.ред. Н.М.Шаповал, О.М.Кулик, Т.В. Киричук. – 3-тє вид., зі змін. – Тернопіль: Мандрівець, 2021. – 184с.)

Група  молодшого віку «Перлинка» Вихователі:

Нерода Н.Ю.

Група для дітей середнього дошкільного віку «Метелики» Вихователі:

Литвиненко Т.С.

Кириленко Т.В.

Група для дітей старшого дошкільного віку «Веселка» Вихователі:

Верезуб В.А.

Бурко Т.В.

 

РОЗДІЛ VІ. ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДОШКІЛЬНИКА
Психофізіологічний розвиток:

▪         відносна стабільність та рухливість нервової системи

▪         проявляє достатню рухову активність

▪         проявляє умілість рук, практичну вправність

▪         здорова, не має хронічних хвороб

▪         володіє основними гігієнічними навичками

▪         знає свою статеву належність, усвідомлює її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представників протилежної статі

▪         володіє основами безпеки життєдіяльності

▪         працездатна, втомлюється лише після чималого навантаження

▪         користується як провідною правою/лівою рукою

▪         не заїкається і не має інших невротичних проявів

Інтелектуальний розвиток:

▪         володіє елементарною системою знань про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими простими поняттями

▪         уміє концентрувати увагу, виконує вимогу за інструкцією дорослого

▪         диференційовано сприймає різноманітну інформацію (візуальну, аудіальну, тактильну)

▪         здійснює елементарні операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації

▪         усвідомлює основні зв’язки між явищами

▪         має розвинене логічне запам’ятовування – добре запам’ятовує і відтворює

▪         встановлює логічну послідовність подій

▪         відтворює зразок на вимогу

▪         робить припущення, висуває гіпотези, виявляє елементи креативності

▪         розрізняє звуки мовлення, співвідносить їх з буквами, синтезує звуки у слова; знаходить потрібні слова для вираження думки, використовує складні речення

▪         диференціює числа, додає і віднімає у межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядів

▪         розрізняє реальне і уявне, зовнішнє і внутрішнє

Мотиваційний розвиток:

▪         хоче йти до школи

▪         вирізняється високою допитливістю — розвинена пізнавальна мотивація

▪         може поступитися «хочу» заради «необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого

▪         має сформовану мотивацію досягнення, прагне досягти успіху

▪         свідомо й відповідально ставиться до майбутнього шкільного життя

▪         зацікавлено ставиться до спілкування з новими дорослими та однолітками

▪         у соціально прийнятний спосіб самореалізовується, самостверджується

▪         має сформовану первинну систему матеріальних і духовних потреб

Емоційний розвиток:

▪         переживає глибоко, виражає почуття щиро, яскраво

▪         сприйнятлива, диференціює емоційно-смисловий характер зовнішніх впливів, чутлива до нього

▪         знає основні емоції, особливості їх вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу

▪         адекватно виражає свої ставлення, настрій, стан

▪         утримується від імпульсивних реакцій, негативних емоцій

▪         чутлива до значущих людей, виявляє чуйність, намагається бути суголосною стану та настрою інших

▪         оптимістично ставиться до проблем і складностей, має сформоване почуття гумору

▪         володіє елементарною емоційною культурою, самовиражається у соціально прийнятний спосіб

Розвиток вольової сфери:

▪         свідомо приймає та утримує мету, діє цілеспрямовано

▪         концентрує увагу на завданні, певний час не відволікається

▪         мобілізує себе на виконання завдання

▪         розраховує на власні сили, розмірковує і поводиться самостійно

▪         звертається по допомогу лише в разі об’єктивної необхідності

▪         конструктивно розв’язує проблеми, долає труднощі

▪         доводить розпочате до кінця

▪         може відстояти власну точку зору

▪         визнає свої помилки

▪         дотримується своїх обіцянок

Соціальний розвиток:

▪         приймає соціальний статус школяра, усвідомлює його важливість

▪         відкрита контактам, комунікабельна

▪         прихильно, доброзичливо ставиться до рідних, знайомих, товаришів

▪         уміє налагоджувати взаємодію, працювати в команді

▪         узгоджує індивідуальні інтереси з груповими

▪         реалізує основні моральні принципи, прагне дотримуватися в поведінці та діяльності соціальних норм і правил

▪         намагається уникати конфліктів, мирно розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися

▪         орієнтується у поведінці на вимогу дорослого та на совість як внутрішню етичну інстанцію

▪         усвідомлює межі схвалюваної і соціально неприйнятної поведінки;

▪         володіє більш-менш адекватною самооцінкою

▪         поважає себе та інших

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *