ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗАКЛАДУ

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

КОНОТОПСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА-САДОК) №14 «КАЛИНКА» КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НА 2025-2026 н.р.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Діяльність Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла-садка)  №14 «Калинка» Конотопської міської ради Сумської області спрямована на урахування реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану та на питання, щодо створення безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу. Підвищення якості освітньої діяльності залишаються пріоритетними і в 2025-2026 навчальному році. Окрім того, особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально громадянської компетентності дітей дошкільного віку.

Дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. Метою дошкільної освіти у закладі є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок, що здійснюється відповідно Базового компоненту дошкільної освіти.

Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про заклад дошкільної освіти, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, пріоритетного напрямку його роботи.

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ:

– забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;

–створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;

– забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

– створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

–турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток кожної дитини;

–максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

–творча організація (креативність) освітнього процесу;

–варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;

–забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

–єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

–забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та НУШ, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

–організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

–забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;

–підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ВИЗНАЧАЄ:

–загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);

–перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямів, логічну послідовність їх реалізації;

–форми організації освітнього процесу;

–систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

СТРУКТУРА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

Розділ І. Особливості організації освітнього процесу.

Розділ ІІ. Пріоритетні завдання на навчальний рік, інноваційна, експериментальна діяльність.

Розділ ІІІ. Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності.

Розділ ІV. Інструменти забезпечення якості освіти.

Розділ V. Інструменти проведення моніторингу освітнього процесу.

Розділ VІ. Основні показники реалізації освітньої діяльності.

  ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

ВИКОНАННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ СПРИЯТИМЕ:

  • підвищенню якості та доступності дошкільної освіти;
  • всебічному розвитку дитини, формуванню її життєвої компетентності;
  • широкому застосуванню ідей гуманізму, демократії, які базуються на принципах особистісно-орієнтованого підходу до дитини та педагогіці співробітництва;
  • наданню дитині можливості повноцінно проживання періоду дитинства, реалізації її природного потенціалу;
  • реалізації індивідуального підходу до особистості;
  • формуванню механізму саморозвитку, розширенню свідомості дитини;
  • розвитку пізнавальної, вольової, емоційної сфери, базових якостей особистості;
  • збагаченню дитячих видів діяльності, сприянню вільному й конструктивному розгортанню дошкільниками свого особистісного буття;
  • створенню відповідного розвивального середовища;
  • вихованню національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, батьків, держави;
  • забезпеченню духовної єдності поколінь, вихованню поваги до батьків;
  • виробленню оптимістичної гіпотези розвитку кожної конкретної дитини, визначенню «зони її найближчого розвитку»;
  • оснащенню дошкільника навичками практичного життя;
  • розумінню внутрішнього світу кожного з учасників освітнього процесу, гармонізації їх потреб, інтересів, бажань;
  • прогресивним змінам в особистісному зростанні кожної конкретної дитини.

 РОЗДІЛ І. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

1.Конотопський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» Конотопської міської ради Сумської області загального типу.

2.У  своїй діяльності керується такими нормативно-правовими документами:

НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ

ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Ø Конституція України

Ø Конвенція ООН «Про права дитини»

Ø Закон України «Про освіту»

Ø Закон України «Про дошкільну освіту»

Ø Закон України «Про охорону дитинства»

Ø Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як Державної»

Ø Закон України «Про національні меншини (спільноти) України»

Ø Закон України «Про застосування англійської мови в Україні»

Ø Закон України «Про систему громадського здоров’я»

Ø Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»

Ø Закон України «Про адміністративну процедуру»

Ø Державний стандарт дошкільної освіти (Базовий компонент дошкільної освіти)

Ø Постанова Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 796 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності»

Ø Постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності»

Ø Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 366-р «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні

Ø на період до 2030 року»

Ø Розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.05.2025 № 432-р «Про схвалення Концепції цифрової гігієни дітей дошкільного віку»

Ø Постанова Кабінету Міністрів України від 07.07.2025 № 816 «Деякі питання діяльності закладів дошкільної освіти та пансіонів закладів освіти»

Ø Постанова Кабінету Міністрів України від 07.07.2025 № 818 «Деякі питання про типи організації освітньої діяльності закладів дошкільної освіти»

Ø Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 09 вересня 2022 року № 805 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України 10 вересня 2024 року №1277), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 жовтня 2024 р. за № 1634/42979 «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників»

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.01.2025 № 9 «Про затвердження Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу дошкільної освіти, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 січня 2025 року за № 99/43505

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.01.2025 № 100 «Про внесення зміни у додаток 9 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26 вересня 2005 року № 557», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.01.2025 за № 168/43574

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.02.2025 №249 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення вихованців до державних, комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 березня 2025 року за № 477/43883

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.03.2025 № 407 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти»

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.05.2025 №711 «Про затвердження Примірної інструкції з діловодства у закладах дошкільної освіти»

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.05.2025 № 746 «Про затвердження Положення про мережеву форму здобуття дошкільної освіти», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 червня 2025 року за № 990/44396

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.05.2025 № 747 «Про затвердження Положення про очну (денну) форму здобуття дошкільної освіти», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 червня 2025 року за № 991/44397

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 02 червня 2025 року № 795 «Про втрату чинності наказу Міністерства освіти і науки України від 20 квітня 2015 року № 446», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 червня 2025 року за № 961/44367

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 04 червня 2025 року № 809/922 «Про втрату чинності наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від

Ø 27 березня 2006 року № 240/165», зареєстровано в Міністерстві юстиції України

Ø 17 червня 2025 року за № 927/44333

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.06.2025 № 844 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 червня 2025 року за № 994/44400

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.06.2025 № 895 «Про затвердження Положення про форму здобуття дошкільної освіти педагогічний патронаж», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 червня 2025 року за № 995/44401

Ø Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.06.2025 № 926 «Про затвердження Положення про дистанційну форму здобуття дошкільної освіти», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 червня 2025 року за № 996/44402

Ø Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.04.2016 року за № 563/28693

Ø Роз’яснювальні листи Міністерства освіти і науки України:

Ø від 08.01.2025 № 1/416-25 «Про робочий час та педагогічне навантаження працівників закладів дошкільної освіти»;

Ø від 31.01.2025 № 1/1984-25 «Щодо змін до штатних розписів закладів Дошкільної освіти»;

Ø від 19.02.2025 № 1/3116-25 «Щодо оплати праці педагогічних працівників закладів дошкільної освіти»;

Ø від 21.05.25 № 1/10474-25 «Щодо деяких питань оплати праці педагогічних працівників закладів дошкільної освіти»;

Ø від 19.05.2025 № 1/10348-25 «Щодо тривалості щорічної основної відпустки педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у 2025 році»;

Ø від 30.05.2025 № 1/11275-25 «Щодо постанови КМУ від 27.05.2025 № 611»;

Ø від 08.08.2025 № 1/16607-25 «Щодо змін в оплаті праці керівника закладу дошкільної освіти, у якому 1-2 групи»

 

Організація діяльності  закладу дошкільної освіти у 2025-2026 навчальному році  буде залежати  від стану сьогодення та дії правового режиму воєнного стану у регіоні. Питання щодо створення безпечного та комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності закладів дошкільної освіти залишаються пріоритетними і в 2025-2026 навчальному році. Окрім того, особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально громадянської компетентності дітей дошкільного віку. Під час організації освітнього процесу з дітьми буде використовуватися змішана форма освіти.

 3.Пріоритетний напрям роботи закладу дошкільної освіти.

Пріоритетним напрямком роботи закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» є організація освітнього процесу з дітьми, формування художньо-естетичного смаку у дошкільнят та соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.  Колектив  педагогів і батьків направляє зусилля для зміцнення національної ідентичності дітей як основи, яка виховує справжній патріотизм; сприяє формуванню у дітей позитивного образу своєї країни, утверджує активні позиції громадянина своєї країни, виховує ціннісне ставлення до своєї родини як частини свого народу, його історії, традицій, культури.

  1. Мова навчання в закладі українська
  2. Тривалість навчального року

Навчальний рік у закладі розпочинається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року: оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

  1. Режим роботи закладу

 Заклад працює за 5-денним режимом роботи.

     Режим роботи закладу –  10,5 годин

Режим роботи груп:  – з  07.30 до 18.00

В закладі немає скорочених днів а також додаткових святкових вихідних днів на час дії правового режиму воєнного стану.

  1. Мережа груп, у тому числі наявність груп

Конотопський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» Конотопської міської ради Сумської області загального типу в своєму складі має  4 вікові групи, з них:

 

КІЛЬКІСТЬ ГРУП ВІК ДІТЕЙ

 

НАЗВА ГРУПИ  ВИХОВАТЕЛІ
1 Для дітей 3-го року життя, І молодша група «Сонячні зайчики» Верезуб В.А.
1 Для дітей 4-го року життя, ІІ молодша група «Перлинка» Оникієнко Т.І.
1 Для дітей 5 –го року  життя, середня група «Веселка» Биркун А.А.

Нерода Н.Ю.

1 Для дітей 6-го року життя, старша група «Метелики» Литвиненко Т.С.

Кириленко Т.В.

 

8.Форми організації освітнього процесу, види та типи занять

Освітня діяльність у закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до плану роботи на навчальний рік та оздоровчий період. Організований тип діяльності  в закладі включає такі форми освітньої роботи з дітьми:

  • організовану ігрову діяльність (провідну упродовж дошкільного періоду) – шляхом проведення дидактичних, рухливих, конструкторсько-будівельних ігор, драматизацій тощо;
  • організовану навчально-пізнавальну діяльність – через заняття, а також гурткову, індивідуальну роботу, спостереження та екскурсії у природу й соціум, пізнавально-розвивальні бесіди, дидактичні ігри, елементарні досліди й дитяче експериментування у повсякденному житті;
  • організовану трудову діяльність – з метою розв’язання поставлених освітніх завдань педагоги закладу дошкільної освіти планомірно залучають дітей до різних видів праці:

– самообслуговування;

– господарсько-побутової праці;

– праці в природі;

– ручної (художньої) праці.

  • організовану художню діяльність – через образотворчі, музичні, літературні заняття та з художньої праці, розваги, свята, гуртки художньо-естетичного циклу, індивідуальну роботу та ін.;
  • організовану комунікативно-мовленнєву діяльність – за допомогою спеціальних мовленнєвих занять, бесід, розмов на особистісні та спільні теми, створення й розв’язання певних ситуацій спілкування, індивідуальної роботи у повсякденні, цілеспрямованого залучення дітей  до спілкування під час всіх форм організації життєдіяльності;
  • організовану рухову діяльність – шляхом залучення до участі у заняттях з фізичної культури, музики, різних форм організації дитячої праці, рухливих ігор у повсякденному житті, фізкультурних  свят, розваг, походів,  ранкової гімнастики, фізкультурних хвилинок, пауз та ін.

Організована навчально-пізнавальна діяльність у закладі не обмежується самими заняттями як найбільш відомою і популярною організаційною формою.

Основними її формами є:

  • заняття різних видів (комбіновані, ігрові та сюжетно-ігрові, інтегровані, домінантні, бінарні, міні-заняття) та способу організації (фронтальні, підгрупові, індивідуально-підгрупові, індивідуальні);
  • гурткова робота;
  • індивідуальна робота навчально-пізнавального спрямування у повсякденні;
  • організовані дидактичні ігри у повсякденному житті;
  • спостереження у повсякденні;
  • елементарні досліди, пошукові ситуації у повсякденному бутті та ін.
Групи для дітей І та ІІ молодшої, середньої та старшої  групи,

(освітня програма для дітей від 2 до 7 років  «Дитина»);

Планування роботи з дітьми Форми організації життєдіяльності дітей та засоби  їх  особистісного розвитку
Педагоги всіх вікових груп використовують блочно-тематичний підхід щодо планування та організації освітнього процесу, який здійснюють за розділами програм «Дитина». У перспективних планах роботи педагоги  передбачають комплекс ранкової гімнастики на 2 тижні, роботу з батьками. У календарних планах  відображають форми роботи, які відповідають віковим та індивідуальним особливостям дітей, різноманітні види діяльності. Різні види занять (інтегровані, комплексні, предметні); види активностей, які допомагають педагогам узгодити форми освітньої діяльності, спрямованої дорослим, форми спільної з дітьми активності та самостійної роботи дошкільників; підгрупові форми роботи; активне слухання та спілкування, проблемні ситуації.

 

 

Музичний керівник здійснює організацію роботи з дітьми всіх вікових груп відповідно до методичних рекомендацій програми «Дитина».

Самостійна,  вільна діяльність – це специфічна форма організації життєдіяльності дітей, яка розгортається у час, вільний від організованих форм освітньої роботи (в ранкові та вечірні години, на прогулянках, в інші періоди дозвілля), як правило з ініціативи та за бажанням малюків: діти самі визначають цілі, завдання, засоби і план втілення задуму, самостійно контролюють, аналізують і оцінюють його виконання. За типом самостійної, вільної діяльності можуть розгортатися різні види специфічної дитячої діяльності: ігрова, пізнавальна, трудова, художня (образотворча, музична, музично-ритмічна, театралізована, художньо-мовленнєва), комунікативно-мовленнєва, рухова тощо.

На початку навчального року передбачено проведення  «Адаптаційно-діагностичного періоду», який триває 2 тижні. Педагоги  визначають рівень розвиненості та підготовленості дітей, проводять спостереження за їх  адаптацією після літнього відпочинку. Це дозволяє педагогам полегшити реалізацію диференційованого підходу з урахуванням індивідуальних особливостей кожного вихованця. Упродовж цього періоду вихователі проводять знайомство дітей з правилами поведінки та взаємодії  в групі, іншими моментами, що робить  життя дітей більш упорядкованим і ефективним.

Велика увага приділяється в освітній діяльності педагогіці партнерства, де батьки – повноправні учасники освітнього процесу. Вихователі діють нарівні з дітьми, створюють умови для вільного спілкування і переміщення по групі, щоб кожна дитина засвоїла інформацію, опанувала на практиці вміння та навички, набула досвіду соціальної комунікації. Педагоги продумують розташування меблів у групі, щоб воно було раціональним, діти могли займатися різноманітними видами діяльності у парах, підгрупах. Дорослі працюють так, щоб повноцінне проживання дитиною кожного дня сприяло задоволенню її фізіологічних, пізнавальних, духовних, естетичних, комунікативних потреб, запитів, інтересів з урахуванням бажань, можливостей, здібностей і нахилів малюка.

  1. Орієнтовний тижневий розподіл організованої освітньої діяльності

Орієнтовний тижневий розподіл організованої освітньої діяльності відбувається відповідно до освітніх ліній, визначених у Базовому компоненті дошкільної освіти, та реалізується згідно з Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Дитина». Графік організації занять враховує вікові та індивідуальні особливості вихованців, а також вимоги Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів.

У освітньому процесі використовуються такі форми організації навчально-пізнавальної діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня, гуртки за інтересами.

Для дітей віком від 1 до 3 років проводяться заняття тривалістю до 10 хвилин.

Тривалість одного заняття:

у ІІ молодшій групі – не більше 15 хвилин;

у середній – 20 хвилин;

у старшій – 25 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять.

У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, педагоги проводять фізкультурні хвилинки.

Тривалість перерв між заняттями має становити не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводять переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Їх поєднують та чергують  із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Тобто щодня педагог має можливість проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня. При цьому тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей І молодшої групи – 10 хвилин, ІІ молодшої групи – 15 хвилин, середньої – 20 хвилин, старшої – 25 хвилин.

Розподіл групових занять на тиждень у 2025-2026 навчальному році у групах (5-денний робочий тиждень) за програмою «Дитина»,

Групові форми роботи І молодша група «Сонячні зайчики» (від 2 до 3 років)
Ознайомлення із соціумом 1
Ознайомлення з природним довкіллям 1
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 4
Сенсорний розвиток 2
Логіко-математичний розвиток
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2
Здоров’я та фізичний розвиток 2
Загальна кількість занять на тиждень 10
Максимальна кількість занять на тиждень 10
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на 1,4

 

Групові форми роботи ІІ молодша група «Перлинка» (від 3 до 4 років)
Ознайомлення із соціумом та розвиток мовлення 2
Ознайомлення з природним довкіллям 1
Художньо-продуктивна діяльність (літературна, музична, образотворча, театральна тощо) і культура мовленнєвого спілкування 4
Логіко-математичний розвиток 1
Здоров’я та фізичний розвиток 3
Загальна кількість занять на тиждень 11
Додаткові освітні послуги за вибором дітей 3
Максимальна кількість занять на тиждень 14
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на 3,5

 

Групові форми роботи Середня група «Веселка» (від 4 до 5 років)
Ознайомлення із соціумом 2
Ознайомлення з природним довкіллям 1
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 5
Логіко-математичний розвиток 1
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 3
Здоров’я та фізичний розвиток 3
Загальна кількість занять на тиждень 11
Додаткові освітні послуги за вибором дітей 4
Максимальна кількість занять на тиждень 15
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на 5,3

 

Групові форми роботи Старша група «Метелики» (від 5 до 6 років)
Ознайомлення із соціумом і розвиток мовлення 3
Ознайомлення з природним довкіллям 2
Художньо-продуктивна діяльність (літературна, музична, образотворча, театральна тощо) і культура мовленнєвого спілкування 5
Логіко-математичний розвиток 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 3
Здоров’я та фізичний розвиток 3
Загальна кількість занять на тиждень 15
Додаткові освітні послуги за вибором дітей 5
Максимальна кількість занять на тиждень 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на 8,3

 

Примітки:

  1. Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній та старшій групах 1заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності; з розвитку мовлення у ІІ молодшій групі; у І молодшій групі та групі раннього віку ‒ інтегруватися у вище названі заняття.

2.Художньо-продуктивна діяльність (музична діяльність, малювання, ліплення, аплікація, конструювання, художня література) проводяться предметні (на вивчення нової теми, формування нових умінь та навичок) та інтегровані, можуть проводитися у другу половину дня у ІІ молодшій, середній та старшій групах.

  1. Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей. Фізкультурні заняття можуть проводитися у другу половину дня у ІІ молодшій, середній та старшій групах.

4.Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в ІІ молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. Зменшення навантаження на дітей відбувається за рахунок реалізації блочно-тематичного принципу планування, проведення інтегрованих занять, під час яких реалізуються завдання занять різних типів.

  1. Сенсорний та логіко-математичний розвиток проводиться як під час окремих (предметних занять), так у межах інтегрованого заняття.
  2. Мовленнєвий розвиток (розвиток мовлення, грамота) у формі заняття здійснюється відповідно до обраного типу: предметне чи комплексне.

Робота в гуртках за інтересами дітей є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. Заняття в гуртках за інтересами планується в другій половині дня. Тривалість гурткової роботи – 25 хв.

з/п

Назва гуртка Спрямування Графік роботи Керівник
1. «Цікава грамота» Мовленнєвого спрямування Пн., Ср., Пт. Янцер Оксана Володимирівна
2. «Талановиті пальчики» Художньо-естетичне спрямування Вт. Оникієнко Тетяна Іванівна
3. «Екологічна стежина» Екологічно- природниче спрямування Чт. Нерода Наталія Юріївна
4. «Добрики» Художньо-естетичне спрямування Ср. Биркун Анна Анатоліївна
5. «Цікаві шашки» Пізнавального спрямування Чт. Литвиненко Тетяна Сергіївна
6. «Мовленнєві хвилинки» Мовленнєвого спрямування, вивчення віршів за допомогою мнемотехніки Пт. Кириленко Тетяна Василівна
7. «Чарівні голосочки» Художньо-естетичне спрямування (вокальний)  Вт. Колесникова Олена

РОЗДІЛ ІІ. ПРІОРІТЕТНІ ЗАВДАННЯ НА НАВЧАЛЬНИЙ РІК, ІННОВАЦІЙНА, ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ.

Враховуючи Програму розвитку закладу й виявлені за 2024-2025 навчальний рік проблеми й потреби, педагогічний колектив визначає такі пріоритетні завдання діяльності закладу дошкільної освіти на 2025-2026 навчальний рік:

  1. Забезпечення реалізації положень нового Закону України «Про дошкільну освіту» №3788-ІХ у педагогічній діяльності працівників закладу дошкільної освіти шляхом оновлення змісту освітнього процесу, підтримки автономії педагогів і закладу, утвердження дитиноцентризму, педагогічної свободи та партнерської взаємодії з родинами, зокрема в умовах воєнного стану.
  2. Створення в закладі дошкільної освіти безпечного, здорового освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування, у тому числі забезпечення наявності ресурсів (ігрових, дидактичних, науково-методичних, матеріально-технічних, інформаційних тощо), необхідних для виконання державного стандарту.
  3. Збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
  4. Посилення роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей під час військового стану.
  5. Розвиток національно-патріотичної свідомості, любові до України та поваги до традицій у дітей дошкільного віку через розвиток мовлення державною мовою, ознайомлення з символами держави, народною творчістю, участь у патріотичних святах і подіях, співпрацю з родинами та громадою.
  6. Формування всебічно розвиненої, соціально адаптованої та відповідальної особистості дошкільника, який усвідомлює себе частиною спільноти та здатний до позитивної взаємодії.
  7. Продовжувати працювати над науково-методичною проблемою «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина».

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ,  ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ПЕДАГОГИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ  №14 «КАЛИНКА» В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

№ з/п Назва педагогічної технології Сутність

технології

Категорія дітей Очікувані результати
1. «Сенсорне виховання дітей у педагогічній спадщині Марії Монтессорі»

 

 

 

 

Створення предметно-просторового середовища у якому дитина зможе найповніше реалізувати свої природні здібності та задатки. Педагог використовує в роботі самонавчальні засоби – матеріали, з якими вихованець працює, наслідуючи педагога, діючи за зразком, а потім самостійно приступає до їхнього виконання. Діти І та ІІ  молодшої групи Діти  більш легко опановують навички практичного життя, засвоюють сенсорні еталони.
2. Палички Кюізенера Він призначений для навчання математики та використовується педагогами різних країн.  Основні особливості цього дидактичного матеріалу – абстрактність, універсальність, висока ефективність. За допомогою кольорових паличок дітей також легко підвести до усвідомлення співвідношень «більше-менше», «більше-менше на…», познайомити з транзитивністю як властивістю відносин, навчити ділити ціле на частини та вимірювати об’єкти, показати їм деякі найпростіші види функціональної залежності, потренувати їх у запам’ятовуванні числа з одиниць і двох менших чисел, допомогти оволодіти арифметичними діями додавання, віднімання, організувати роботу щодо засвоєння таких зрозуміти, як «ліворуч», «праворуч», «довший», «коротший», « між», «кожний», «якийсь», «бути одного і того ж кольору», «бути не блакитного кольору», «мати однакову довжину» та ін. Діти старшої групи Використання  паличок Кюізенера в  роботі з дошкільниками сприяє їх інтелектуальному розвитку. Використання «чисел у кольорі» дає змогу розвивати у дошкільнят уявлення про число на основі рахунку та вимірювання.
3. Використання методики кругів Луллія у роботі з дітьми старшого дошкільного віку Діти залюбки не тільки виконують завдання вихователя, але й разом граються кругами Луллія під час самостійної діяльності. Це сприяє формуванню в них уміння співпрацювати, взаємодіяти один з одним, а також розвитку самостійності. Фантазуючи, діти вчаться придумувати завдання як реального, так і фантастичного змісту, а також складати розповіді про практичне значення і застосування предметів тощо. Діти середньої вікової групи Діти свідомо ставляться до здобуття знань, партнерської взаємодії у грі, активно мислять, що у свою чергу, сприяє удосконаленню різних видів діяльності. У таких іграх дошкільнята вчаться, отримують  знання невимушено через активізацію розумових здібностей, їхньої уваги, пам’яті, уяви, фантазії. Ефективно здійснюється формування мовленнєвої компетенції дитини.
4. «Чудеса на піску» (авт. Т.М. Грабенко, Т.Д.Зінкевич-Євстигнєєва) Створення природного стимулюючого середовища, в якому дитина відчуває себе комфортно і захищено, виявляючи творчу активність. Для цього слід добирати завдання, що відповідають можливостям дитини; формулювати інструкцію до ігор в казковій формі; виключати негативну оцінку її дій, ідей, результатів, заохочуючи фантазію і творчий підхід. Всі вікові групи Розвиток мови, моторики, слуху, товариськість, креативність, творчі здібності. Зняття стресу, позбавлення страхів, допомагає висловити внутрішні конфлікти та переживання, підвищення самооцінки. Пісочна терапія сприяє формуванню маленької особистості самоповаги, навчить розуміти себе.
5. Створення  інноваційного розвивального предметного середовища

 РОЗДІЛ ІІІ. ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» здійснюється відповідно до вимог  Базового компонента  дошкільної освіти, який  є державним Стандартом дошкільної освіти України та реалізується програмами та навчально-методичним забезпеченням, що затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

Базовий компонент дошкільної освіти визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років), а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.

Мета Стандарту — збереження самоцінності дошкільного дитинства, визначення особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку, забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою.

Стандарт спрямований на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку, зокрема дітей з особливими освітніми потребами, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; утвердження людської гідності та гуманних взаємин між дітьми та батьками-вихователями в дитячих будинках сімейного типу; соціальну підтримку сім’ї та родинних стосунків. Виконання вимог Стандарту забезпечується з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей дитини в найбільш оптимальній для кожної дитини формі.

Цінності дошкільної освіти:

  • визнання самоцінності дошкільного дитинства, його потенціалу та особливої ролі в розвитку особистості;
  • щасливе проживання дитиною дошкільного дитинства як передумова її повноцінного розвитку та подальшої самореалізації у житті;
  • повага до дитини, особливостей її розвитку та індивідуального досвіду;
  • зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров’я дитини;
  • цінувати життя і благополуччя як вміння плекати, підтримувати та створювати сприятливі умови для себе та інших у безпечному середовищі в природному, предметному та соціальному оточенні;
  • розвиток творчих задатків, здібностей, талантів дітей;
  • збереження традицій національного досвіду сімейного та суспільного виховання для збагачення культурного потенціалу взаємодії між поколіннями.

Оновлений БКДО передбачає такі обов’язкові освітні напрями – інваріантний складник. Освітні напрями:

  • Особистість дитини
  • Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі
  • Дитина в природному довкіллі
  • Гра дитини
  • Дитина в соціумі
  • Мовлення дитини
  • Дитина у світі мистецтва.

Результати навчання за освітніми напрямами відтепер оцінюються через отримання компетентностей:

  • рухова і здоров’язбережувальна;
  • особистісна;
  • ігрова;
  • предметно-практична та технологічна;
  • сенсорно-пізнавальна;
  • логіко-математична та дослідницька;
  • природничо-екологічна з навичками, що орієнтовані на сталий розвиток;
  • соціально-громадянська;
  • комунікативна;
  • мовленнєва;
  • художньо-мовленнєва;
  • мистецько-творча (художньо-продуктивна, музична, театралізована).

Варіативний складник. Освітні напрями:

  • Особистість дитини. Спортивні ігри.
  • Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота.
  • Мовлення дитини. Основи грамоти.
  • Мовлення дитини. Іноземна мова.
  • Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність.
  • Дитина у світі мистецтва. Хореографія.

ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ  (ЯСЛА-САДКА) №14 «КАЛИНКА» В 2025-2026 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Навчальна програма Кількість груп, які навчаються за даною програмою Кількість дітей, які навчаються за даною програмою
Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (науковий керівник проекту Огнев’юк В.О.) (лист ІМЗО від 14.07.2020 №22.1/12-Г-572, лист МОН від 23.07.2020 №1/11-4960) 4 68
Парціальна програма «Think Equar» «Думай на рівних», програма з соціально-емоційного розвитку та психосоціальної підтримки дітей дошкільного віку. 2 42
Парціальна програма «Світ елегантності та стилю», програма естетичного, соціально-морального, пізнавального та творчого розвитку дітей дошкільного віку. 3 58

 

Освітня програма «Дитина» створена для вихователів, батьків та інших осіб, залучених до виховання та навчання дітей від 2 до 7 років. Програма «Дитина» оновлена відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти України та рекомендована МОН.

Серед особливостей змісту освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»:

– гармонійний розвиток дитини, а не цілеспрямована підготовка до школи;

– гармонійне поєднання традиційних та нетрадиційних форм роботи;

– інтеграція різних видів діяльності.

Програма «Дитина» змістовно розподіляється на варіативну (вибіркову) та інваріантну (обов’язкову) частини.

До інваріантної входять такі розділи:

«Особистість дитини» Вікові особливості дітей, як зміцнити здоров’я та забезпечити фізичний розвиток
«Мовлення дитини» Розвиток мовлення, уміння спілкуватися, формулювати та висловлювати свої думки
«Дитина в соціумі» Основи трудового виховання, взаємодія із суспільством та довколишнім світом
«Гра дитини» Гра як засіб самовираження і розвитку дитини. Ігри, які узагальнюють матеріал опрацьованих розділів та концентрують у собі різні види діяльності
«Дитина у природному довкіллі» Природа та світ навколо нас, формування знань про природні явища та процеси на планеті Земля
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» Сенсорний досвід та враження, як розвинути вміння розрізняти колір, величину та форму
«У світі культури» Театралізована, образотворча, літературна та музична діяльність, які тісно переплітаються між собою та розвивають дитячу творчість
«Сім’я і дитячий садок», «Місточок до школи» Взаємодія вихователів з батьками, підготовка вихованців до навчання у першому класі
«Діти з особливими освітніми потребами» Організація роботи вихователів з дітьми, які потребують особливої уваги

Варіативна частина містить такі розділи:

  • «Подорожуємо у світ англійської мови» (укладено відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти 2021 року)
  • «Комп’ютерна грамота»
  • «Шахи»
  • «Хореографія»

У програмі «Дитина» вихователі та батьки дошкільників знайдуть відповідь на такі запитання:

– Як організувати життєдіяльність дітей в залежності від їх віку? Зокрема:

Орієнтовний розподіл часу на заняття, розваги та відпочинок у будні та вихідні (осінньо-зимовий та весняно-літній періоди);

– Допустиме навчальне навантаження на дітей – кількість годин на тиждень в залежності від форми групової роботи;

– Яким способом загартувати, оздоровити дитину та виховати в ній культурно-гігієнічні навички;

– Які вправи та ігри можна використати під час фізичних занять;

– Що потрібно для розвитку мовленнєвих умінь;

– Що повинна знати дитина про соціум;

– В які ігри цікаво та корисно грати дітям;

– Що повинна знати дитина про об’єкти та явища природи;

– Яким чином розвинути вміння орієнтуватися в сенсорно-пізнавальному просторі;

– Які літературні, образотворчі та музичні твори можна використовувати на заняттях;

У програмі є вправи, заняття, ігри та теоретична інформація, яку можна використовувати, організовуючи навчально-виховний процес.

Увесь матеріал програми підібраний відповідно до потреб, які має дитина у ранньому, молодшому, середньому та старшому дошкільному віці та особливостей її психічного й фізичного розвитку.

РОЗДІЛ ІV. ІНСТРУМЕНТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

1.КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

У закладі працює 23 працівника, з них 9 педагогів, в тому числі директор, вихователь-методист, практичний психолог, музичний керівник.

ЯКІСНИЙ СКЛАД ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ СТАНОМ НА 01.09.2025 РОКУ.

Назва посади

 

 

 

 

Усього працівників за посадою Спеціаліст вищої категорії Спеціаліст першої категорії Спеціаліст другої категорії Спеціаліст Мають педагогічні звання Без кваліфікаційної категорії
Вихователь 6 2 1 3
Вихователь-методист 1 1 1
Музичний керівник 1 1
Інструктор з фізкультури
Практичний психолог
Директор 1 1
Усього

 

9 3 2 3 1 1

 

РЕЄСТР 
ФАХІВЧИНІ ЗДО №14 «КАЛИНКА»,  ЯКА НАДАЄ ПСИХОЛОГО ПЕДАГОГІЧНІ   ПОСЛУГИ  В 2025-2026 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

ПІБ, посада, група Спеціальність Кваліфікація Серія, номер та дата видачі диплома про вищу освіту Найменування закладу вищої освіти, що видав диплом
1 Литвиненко Т.С. – практичний психолог

(всі вікові групи)

 

«Дошкільна освіта»

Організатор дошкільної освіти. Вихователь дітей дошкільного віку. Практичний психолог. ЕН №43562178 Ніжинський державний університет ім.М.Гоголя, 2012

2.МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПРЕДМЕТНО-ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти знаходиться на належному рівні. Усі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Освітнє середовище  наповнено відповідно до орієнтовного переліку матеріально-технічного, навчально-методичного та інформаційного забезпечення закладу дошкільної освіти (наказ МОН від 13.08.2025 № 1138). Відсоток забезпечення складає – 80%. Безпечність умов у закладі створено відповідно до вимог Листа МОН України від 14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти».

Заклад дошкільної освіти  (ясла-садок) № 14 «Калинка» має:

– медичний кабінет;

– методичний кабінет;

– кабінети директора, завідувача господарства, каштеляна;

– харчоблок;

– пральну кімнату;

– комору та льох;

– групові приміщення;

– ігрові  майданчики.

У склад групових приміщень входять: ігрова кімната, спортивний осередок, роздягальня, спальня, кімната для умивання, туалет. Площа ігрових кімнат складає від 70-75м², що дозволяє проводити музичні та фізкультурні заняття. Кожна ігрова кімната оснащена фортепіано та музичним центром.

Інтер’єр кожної вікової групи відповідає її профілю, відрізняється своїм стилем. Педагоги використовують в оформленні панно, різнопланові композиції, виставки-презентації, фотокомпозиції.         Групові кімнати устатковані необхідними дитячими меблями, м’яким інвентарем, які відповідають санітарно-гігієнічним, естетичним вимогам. У роздягальнях всіх вікових груп розміщені фотостенди, інформаційні куточки для батьків, виставки  дитячих робіт, поради психолога.

В усіх вікових групах у наявності є сучасні яскраві іграшки та ігрові посібники, які відповідають віковим особливостям дітей. Вони достатньо зручно розміщені в різноманітних ігрових осередках, що створює сприятливу атмосферу для розвитку особистості дошкільника, його творчих здібностей тощо.  Іграшки та предмети для ігор зберігаються на відкритих поличках. Іграшки дрібного та середнього розміру зберігаються у коробках і розміщені у доступних для дітей місцях. Педагоги для організації роботи з дітьми мають необхідні демонстраційні та роздаткові матеріали, літературний матеріал, дидактичні та розвивальні ігри тощо.

У кожній групі  закладу наявні технічні засоби навчання. Заклад дошкільної освіти має 4 телевізори, 4 комп’ютери, 1 ноутбук,  2 принтера (3 в 1), підключення до мережі Інтернет.

Педагоги закладу постійно спрямовують свої зусилля на створення сприятливих умов для розгортання дошкільниками свого буття, заохочують творчу активність дітей у специфічних для дошкільного віку видах діяльності: сюжетно-рольовій грі, продуктивній діяльності, спілкуванні з дорослими та однолітками. З цією метою вони створили відповідне розвивальне середовище, яке забезпечує умови для того, щоб діти набували навичок практичного життя, збагачували свій індивідуальний досвід з різних освітніх напрямів БК, розвивали загальні здібності: розумові, комунікативні, організаторські, конструктивні тощо. У кожній віковій групі є ігрові осередки сюжетно-рольових, театралізованих, настільно-друкованих, будівельних ігор. Також функціонують бібліотечний, художній, музичний, етнографічний осередки.  У групах є куточки природи, де проводяться самостійні та організовані спостереження, праця, чергування, нескладні досліди, є живі об’єкти, зібрані квіти відповідно до віку дошкільників, різні необхідні матеріали та обладнання для проведення експериментування, пошуково-дослідницької діяльності. У групах також облаштовані куточки чергових, є спортивні осередки, де зберігається необхідне обладнання для проведення загартовуючих процедур, фізкультурних комплексів на повітрі, рухливих ігор, ігор-естафет, матеріали з валеологічного виховання дошкільників.

Територію закладу прикрашають яскраві квітники, клумби. Кожна вікова група має  ігровий майданчик з трав’яним покриттям для проведення прогулянок з дітьми. На майданчиках розташовані альтанки, столи та лави для дошкільників, різноманітні спортивні та ігрові споруди, нетрадиційне ігрове обладнання для забезпечення рухової активності дітей  протягом дня.  Спортивний майданчик відсутній.

 РОЗДІЛ V. ІНСТРУМЕНТИ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

У закладі дошкільної освіти проводяться моніторингові дослідження аналізу рівня обізнаності, вмінь та вправності дітей, відповідно до вимог Базового компонента та освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

РОБОЧА ГРУПА З ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ:

керівник групи  —  Биркун Н.В., вихователь-методист;

члени групи:

– Безнощенко Т.В., сестра медична старша;

– Биркун А.А., вихователь;

– Верезуб В.А., вихователь;

– Кириленко Т.В., вихователь;

-Колесникова О., музичний керівник;

– Литвиненко Т.С., вихователь/практичний психолог;

– Нерода Н.Ю., вихователь;

– Оникієнко Т.І., вихователь.

ВІКОВА ГРУПА ПІБ ПЕДАГОГІВ ТЕХНОЛОГІЯ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
 

І молодша група «Сонячні зайчики»

Вихователі:

Верезуб В.А.

За моделлю  Херсонської академії неперервної освіти

(Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти: методичний посібник/упоряд.: Н.М.Шаповал, В.О.Левченко, Г.М.Остапюк та ін.; за заг.ред. Н.М.Шаповал, О.М.Кулик, Т.В. Киричук. – 3-тє вид., зі змін. – Тернопіль: Мандрівець, 2021. – 184с.)

ІІ молодша група «Перлинка» Вихователі:

Оникієнко Т.І.

Середня група «Веселка» Вихователі:

Биркун А.А.

Нерода Н.Ю.

Старша група «Метелики» Вихователі:

Литвиненко Т.С.

Кириленко Т.В.

 

 РОЗДІЛ VІ. ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДОШКІЛЬНИКА
Психофізіологічний розвиток:

▪         відносна стабільність та рухливість нервової системи

▪         проявляє достатню рухову активність

▪         проявляє умілість рук, практичну вправність

▪         здорова, не має хронічних хвороб

▪         володіє основними гігієнічними навичками

▪         знає свою статеву належність, усвідомлює її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представників протилежної статі

▪         володіє основами безпеки життєдіяльності

▪         працездатна, втомлюється лише після чималого навантаження

▪         користується як провідною правою/лівою рукою

▪         не заїкається і не має інших невротичних проявів

Інтелектуальний розвиток:

▪         володіє елементарною системою знань про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими простими поняттями

▪         уміє концентрувати увагу, виконує вимогу за інструкцією дорослого

▪         диференційовано сприймає різноманітну інформацію (візуальну, аудіальну, тактильну)

▪         здійснює елементарні операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації

▪         усвідомлює основні зв’язки між явищами

▪         має розвинене логічне запам’ятовування – добре запам’ятовує і відтворює

▪         встановлює логічну послідовність подій

▪         відтворює зразок на вимогу

▪         робить припущення, висуває гіпотези, виявляє елементи креативності

▪         розрізняє звуки мовлення, співвідносить їх з буквами, синтезує звуки у слова; знаходить потрібні слова для вираження думки, використовує складні речення

▪         диференціює числа, додає і віднімає у межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядів

▪         розрізняє реальне і уявне, зовнішнє і внутрішнє

Мотиваційний розвиток:

▪         хоче йти до школи

▪         вирізняється високою допитливістю — розвинена пізнавальна мотивація

▪         може поступитися «хочу» заради «необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого

▪         має сформовану мотивацію досягнення, прагне досягти успіху

▪         свідомо й відповідально ставиться до майбутнього шкільного життя

▪         зацікавлено ставиться до спілкування з новими дорослими та однолітками

▪         у соціально прийнятний спосіб самореалізовується, самостверджується

▪         має сформовану первинну систему матеріальних і духовних потреб

 

Емоційний розвиток:

▪         переживає глибоко, виражає почуття щиро, яскраво

▪         сприйнятлива, диференціює емоційно-смисловий характер зовнішніх впливів, чутлива до нього

▪         знає основні емоції, особливості їх вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу

▪         адекватно виражає свої ставлення, настрій, стан

▪         утримується від імпульсивних реакцій, негативних емоцій

▪         чутлива до значущих людей, виявляє чуйність, намагається бути суголосною стану та настрою інших

▪         оптимістично ставиться до проблем і складностей, має сформоване почуття гумору

▪         володіє елементарною емоційною культурою, самовиражається у соціально прийнятний спосіб

Розвиток вольової сфери:

▪         свідомо приймає та утримує мету, діє цілеспрямовано

▪         концентрує увагу на завданні, певний час не відволікається

▪         мобілізує себе на виконання завдання

▪         розраховує на власні сили, розмірковує і поводиться самостійно

▪         звертається по допомогу лише в разі об’єктивної необхідності

▪         конструктивно розв’язує проблеми, долає труднощі

▪         доводить розпочате до кінця

▪         може відстояти власну точку зору

▪         визнає свої помилки

▪         дотримується своїх обіцянок

Соціальний розвиток:

▪         приймає соціальний статус школяра, усвідомлює його важливість

▪         відкрита контактам, комунікабельна

▪         прихильно, доброзичливо ставиться до рідних, знайомих, товаришів

▪         уміє налагоджувати взаємодію, працювати в команді

▪         узгоджує індивідуальні інтереси з груповими

▪         реалізує основні моральні принципи, прагне дотримуватися в поведінці та діяльності соціальних норм і правил

▪         намагається уникати конфліктів, мирно розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися

▪         орієнтується у поведінці на вимогу дорослого та на совість як внутрішню етичну інстанцію

▪         усвідомлює межі схвалюваної і соціально неприйнятної поведінки;

▪         володіє більш-менш адекватною самооцінкою

▪         поважає себе та інших

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *