Річний звіт про діяльність закладу освіти

Річний звіт про діяльність Конотопського дошкільного закладу освіти (ясла-садок) №14 «Калинка» за 2022-2023 навчальний рік

            Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2011 №2628-ІІІ (із змінами),  Базовим компонентом дошкільної освіти (2021 р.), відповідно до наказу МОН від 03.06.2022 «Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України»; постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025роки»; положенню про заклад дошкільної освіти із змінами внесеними згідно з Постановою КМ №86 від 27.01.2021р.; санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 р. за № 563/28693); гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446); про перелік навчальної літератури, рекомендованої МОН України для використання у закладах освіти у 2022-2023н.р.; листа МОН №1)3371-22 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій»; листа МОН №1)3737-22 від 29.03.2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану»; листа МОН №1/8504-22 від 27.07.2022 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»; розпорядчих документів Сумської ОДА, управління освіти і науки Сумської міської ради про функціонування закладу освіти в умовах карантину та воєнного стану, інших нормативно-правових актів, відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України від 27.08.2004 р. № 1/9-438 «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі», методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.06.2005 р. № 1/9-306 «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах», на виконання листа МОН від 27.07. 2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»,відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти на 2022-2023 навчальний рік, по закінченню навчального року  був підведений підсумок  відповідності результатів діяльності ДНЗ стандартам і вимогам дошкільної освіти  та  підведені  підсумки роботи ЗДО  за навчальний рік.

Заклад дошкільної освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту. Освітній процес відбувався відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, за Програмою виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина». Протягом року діти відвідували заклад  у першу половину дня, з 7.30 до 13.00, з 1 квітня 2023 року, додатково були організовані прогулянкові групи з 14.00 до 18.00.

На початок 2022-2023 навчального року в ЗДО було  4 вікових групи, де вихованці знаходились на очній формі навчання – педагогічний патронаж –  4 вихованця. Мова навчання – українська. Станом на 31 травня 2023 року  кількість вихованців становила 40. Середня наповнюваність дітей у вікових групах    складала – 9-10 чоловік.

Більшість вихованців мають навчальні досягнення   середнього та достатнього  рівня.

Усі випускники старшої групи 2022-2023 навчального року продовжать навчання у першому класі ліцеїв м.Конотопа.

У 2022-2023 навчальному році працювало 10 педагогів ( 9 основних та 1 сумісник), у тому числі директор, вихователь-методист та практичний психолог.

На кінець 2022-2023 н.р. якісний склад педагогічного колективу становить:

Спеціаліст вищої категорії- 2;

Спеціаліст  І категорії – 3;

Спеціаліст ІІ категорії – 4;

Спеціаліст – 0;

Спеціаліст 8 тарифного розряду – 1.

Непедагогічні працівники:

Допоміжний персонал- 4,

Технічний персонал – 10 .

З вихованцями дошкільного закладу протягом навчального року постійно проводились бесіди, заняття  з безпеки життєдіяльності. Під час сезонів (осінніх, зимових, літніх)  проводились заняття з безпеки життєдіяльності, на яких  розглядались  пам’ятки «Заходи з безпеки життєдіяльності». З усіма працівниками закладу проводилися інструктажі  з безпеки життєдіяльності та  Інструкції з ОП, про що робилися відповідні записи  в журналах інструктажів.

Питання щодо запобігання дитячого травматизму розглядались на нарадах, оперативках, батьківських зборах (онлайн). Цікавими були предметні тижні із безпеки життєдіяльності дітей (жовтень 2022, квітень 2023).

Організація фізкультурно – оздоровчої роботи у ДНЗ планувалася згідно інструктивно-методичного листа МОН України від 02/09/2016 № 1/9 – 456, Базового компоненту дошкільної освіти, при реалізації завдань освітньої лінії «Особистість дитини», Програми виховання та навчання дітей від двох до семи років «Дитина».

Протягом року проводились такі форми роботи з дітьми: заняття, ранкова гімнастика, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри, піші переходи по території ДНЗ, спортивні свята та розваги, Дні здоров’я тощо. Піші переходи за межі дошкільного закладу протягом року не проводилися через введення воєнного стану у країні. Спортивний зал у закладі відсутній, тому вихователі всіх вікових груп працювали над створенням умов для фізичного розвитку дітей. Заняття та інші види фізичного виховання проводилися в групах та на свіжому повітрі з дотриманням всіх гігієнічних вимог. У кожній віковій групі наявні спортивні осередки, у доступних місцях розміщене різноманітне фізкультурне обладнання: м’ячі, кульки, обручі, палиці, скакалки, дуги, торбинки з піском, тощо.

В організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми вихователі особливого значення надавали роботі з батьками вихованців, планували заходи з попередження порушення постави у дітей та вірусних інфекційних захворювань, та провели консультації: «Попередження сколіозу у дітей дошкільного віку», «Профілактика порушення постави», «Розвиток дрібної моторики у дітей дошкільного віку» та інші.

В закладі систематично проводився  медико – педагогічний контроль фізичних занять у всіх вікових групах, що дає змогу прослідкувати моторну щільність заняття, санітарно-гігієнічні умови проведення занять тощо. За результатами вивчення рівня фізичного розвитку дітей на кінець року маємо  висновки, що вказують на якісну організацію фізкультурно – оздоровчої роботи в дошкільному закладі.

Організація медичної роботи відповідає вимогам чинного законодавства та вимогам санітарно – епідемічного та медичного контролю. Обладнання групових кімнат та ігрових майданчиків відповідає анатомо-фізіологічним особливостям дітей різних вікових груп, їх антропометричним показникам, санітарно – гігієнічним нормам, завданням з активізації рухової діяльності дошкільників, принципу естетизації. Цілеспрямована робота колективу протягом року  сприяла фізичному розвитку дошкільників, формуванню їх здоров’я. Оздоровча спрямованість навчально – виховного процесу та фізичного виховання, зокрема, забезпечувала зміцнення здоров’я дітей та спрямовувалася на підвищення опірності організму несприятливим факторам внутрішнього і зовнішнього середовища.

Проведений аналіз захворюваності  дітей за 2022-2023 навчальний  рік показав, що її рівень в порівнянні з минулим  роком зменшився. Це пояснюється тим, що через воєнний стан у країні кількість відвідувань дітей зменшилася. Середньорічна чисельність дітей у 2022-2023 навчальному  році 48 (ясла – 21 (група раннього віку та молодша група), сад –27 (середня та старша група) дітей. Протягом 2021-2022 навчального року зареєстровано 14 випадків захворюваності: з них 10-ГРВІ, 4-бронхітим. У 2022-2023  навчального року всього зареєстровано 11 випадків захворюваності: з них 7-ГРВІ, 4- бронхіти. Відсоток захворювань за 2021-2022 навчальний рік становить 3%, за 2022-2023 навчальний рік 2,8%.

Протягом 2022-2023 навчального року травматизму по закладу не було, постійно проводилась фізкультурно – оздоровча робота щодо зміцнення та збереження здоров’я дітей засобами валеологічного виховання, формування культурно – гігієнічних навичок під час занять та в повсякденному житті.

  У 2022-2023 н.р. методична робота в ЗДО здійснювалася відповідно до методичного листа Міністерства освіти і науки України від 27.07. 2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році», розпорядчих документів Сумської ОДА, управління освіти  міської ради про функціонування ЗДО в умовах карантину та воєнного стану, інших нормативно-правових актів.

Протягом року педагоги ЗДО підвищували свій кваліфікаційний рівень шляхом самоосвіти, участі в онлайн-семінарах та вебінарах, на курсах Сумського ОІППО, а також в рамках атестації.  Як і щороку, педагоги реєструвались на курси, проходили перепідготовку і отримували відповідно посвідчення про підвищення курсів кваліфікації або сертифікати.

Для всіх педагогів були проведені консультації з планування та ведення  обов’язкової документації, з даних питань проведено наради  та методичні оперативки. Протягом року систематично проводились тематичні наради при директору (завідувачу) та вихователю-методисту. Із переходом на дистанційну форму роботи у період із 01.09.2022  по 29.09.2023 року вся методична робота  проводилася онлайн.

На початку року була створена   методична рада закладу, складено план роботи на 2022-2023 навчальний рік. У 2022-2023 н.р. методична робота   включала роботу двох методичних об’єднань: педагогів старших груп (жовтень 2022) та для директорів (завідувачів) міста (квітень 2023).

Зміст освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі реалізувувався відповідно до вимог  Програми розвитку, виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина».

З метою перевірки виконання навчальних планів  протягом навчального року проведені співбесіди з педагогами, перевірені перспективні та календарні  плани, у всіх педагогів відвідано заняття з усіх розділів Програми «Дитина» та інші режимні моменти, проведено моніторинг засвоєння рівня знань (вересень 2022 та травень 2023).

Протягом навчального року ЗДО був укомплектований на 90% педагогічними кадрами (відсутній музичний керівник).

Календарні плани були складені з урахуванням вікових особливостей дітей та  забезпечення Базового компонента дошкільної освіти. Дотримано норми  гранично допустимого навчального навантаження на дитину, дотримувались домірних віку норм тривалості занять, раціонального чергування видів діяльності (розумової, рухової, практично-прикладної).

Під час дистанційного навчання уся робота була адаптована до вимог онлайн навчання: скорочено тривалість занять, більше часу відводилося на пояснення матеріалу, педагоги використовували різні навчальні платформи та ресурси. З дітьми та їх батьками проводилися бесіди про безпеку в інтернет – просторі та захист персональних даних.

Проведення моніторингового дослідження у групах дітей дошкільного віку дало змогу відстежити динаміку розвитку особистості дошкільника, встановити загальну картину розвиненості вихованців, що дозволить педагогам більш плідно і ефективно працювати над проблемами виявленими в ході вивчення. Всього, протягом 2022-2023 навчального року в  дошкільному закладі було продіагностовано: на початок року 42 дитини, на кінець року 40  дітей.

          Показники засвоєння програми та БКДО по ДНЗ №14 «Калинка» на кінець 2022-2023 навчального року показав достатній рівень, що свідчить про те, що робота ведеться на належному рівні. Аналіз засвоєння програмових вимог в кожній віковій групі показав: група раннього віку «Сонечко» та молодша група «Бджілка» мають середній рівень, середня група «Метелики та старша група «Капітошки» – високий. Більшість дітей раннього та дошкільного віку володіють знаннями і навичками відповідно до освітніх напрямів Базового компонента та вимог Освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина». Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали результати художньо-продуктивної діяльності дошкільнят (малювання, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).

У 2022-2023 навчальному році адміністрацією ЗДО було проведено:

  1. Перевірку методичного стану проведення занять.
  2. Надання методичної, практичної допомоги вихователям.
  3. Створення оптимальних умов для навчання і розвитку дітей.
  4. 4. Здійснено контроль за виконанням програм, Указів Президента, Законів України: Закону України «Про охорону дитинства»; Ст. 35 Закону України «Про освіту»; Положення про індивідуальну форму навчання (педагогічний патронаж) в дошкільних закладах.

Щоквартально контролювалося ведення планування,  постійно контролювалося відвідування вихованцями дошкільного закладу.

За підсумками перевірок підготовлені довідки, накази, які заслухані  на педагогічних радах та нарадах при директору (завідувачу).

На початок 2022-2023 навчального року в ЗДО використовувалися  3 комп’ютера. У березні придбано за бюджетні кошти та встановлено Starlink. Мережа  Інтернет наявна та працює  безперебійно. Загалом ЗДО потребує заміни комп’ютерів та зміни провайдера. Усі педагоги  володіють навичками роботи з ПК, мережею Інтернет.

Аналіз результатів роботи ЗДО за 2022-2023 навчальний рік свідчить про виконання в цілому річного плану роботи. За навчальний рік згідно з річним планом було проведено 4 педради, 5 семінарів-практикумів, 9 нарад при директорові (завідувачу), де було розглянуто близько 45 питань роботи ЗДО, проведені 9 консультацій для вихователів та батьків,  перевірено виконання всіх запланованих заходів, відповідно до положення про атестацію педпрацівників проведено атестацію  педагогів. Організовано  та проведено заходи з початку та закінчення навчального року. Велика робота проводилася по організації роботи закладу в умовах карантинних вимог та в умовах воєнного стану.

На достатньому рівні проводились засідання методичних об’єднань ЗДО.  Проведена необхідна робота по приведенню у відповідність до вимог документації з HACCP.

Протягом року  працівники закладу брали участь у різноманітних конкурсах:

– у міському конкурсі на кращий куточок  з безпеки життєдіяльності (квітень 2023) де посіли ІІІ місце;

– у обласному конкурсі на кращу методичну розробку (травень 2023) де посіли ІІ місце.

 Однак, деякі заплановані заходи виконано на недостатньому рівні:

– невиконаний капітальний ремонт на харчоблоці;

– недостатня робота з організації вивчення ППД педагогів міста  та вивчення і узагальнення  системи роботи  вихователів дошкільного закладу;

-проблема досягнення дітьми належного рівня мовленнєвого розвитку.