Звіт директора(завідувача) Янцер О.В. за 2020-2021 навчальний рік

 

ЗВІТ

директора (завідувача) Конотопським дошкільним навчальним закладом (ясла-садок) №14 «Калинка» Конотопської міської ради Сумської області Янцер О.В.

за 2022-2023 навчальний рік

Заклад дошкільної освіти №14 “Калинка” та його функціювання

Робота закладу дошкільної освіти №14 «Калинка»  у 2022-2023 навчальному році проводилась відповідно  Законів України «Про освіту»,  «Про дошкільну освіту», «Про охорону праці», «Про дитяче харчування», «Про основні засади державного нагляду( контролю) у сфері господарської діяльності», Конвенції про права дитини,  Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 №305, із змінами та доповненнями  затвердженими постановою  Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 86, Концепція освіти дітей раннього та дошкільного віку 2020р., методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.06.2005 р. № 1/9-306 «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах»,  листа МОН від 27.07. 2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році», Плану роботи закладу на 2022-2023 навчальний рік,  з урахуванням плану роботи управління освіти Конотопської міської ради та інших розпорядчих документів.

У зв’язку з веденням воєнного стану у 2022-2023 навчальному році:

– з 29 вересня 2022 року заклад працював у 5,5 – годинному режимі;

– з 3 квітня 2023 року  заклад працював у 9,5-годинному режимі без організації денного сну (батьки забирали дітей з 13.00 до 14.00).

Структура закладу була наступна: 3 групи для дітей дошкільного віку та 1 група для дітей раннього віку

    КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Заклад дошкільної освіти  станом на 31.05.2023. повністю забезпечений педагогічними кадрами, але один вихователь з жовтня 2022 знаходиться за кордоном у зв’язку з воєнним станом.

Якісний склад педагогічного колективу

Категорія

пед.

працівника

А т е с т а ц і я О с в і т а
Пед.

звання

2 1 вища ВЗП,

т.р.

 

Спеці-

аліст

Не-повна вища Базова вища Вища Заг.

к-сть

Директор (завідувач) 1 1 1
Вих.-методист 1 1 1
Психолог (сумісник)
Вихователі  4 2 1 1 1 7 8
Музичний керівник 1 1 1
Всього 4 3 2 2  0  2 0 9 11

 

Назва посади Молоді спеціалісти

до 3-х р.

До  5 р. 5 – 10 р. 10 – 15 р. 15 – 25 р. 25 – 35 р. Більше 35 р. пенс.
Директор  1
Вихов.-методист  1
Психолог
Вихователь 2 5 1
Музичний керівник 1
Всього 2 5 2 2

 

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Організація освітнього процесу здійснювалася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мови», «Про захист дитинства», згідно з  Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, листа МОН від 06.06.2005 р. № 1/9-306 «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах», на виконання листа МОН від 27.07. 2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році, листа МОН про перелік навчальної літератури, рекомендованої МОН України для використання у закладах освіти у 2022-2023н.р.; листа МОН №1)3371-22 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій»; листа МОН №1)3737-22 від 29.03.2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану»; «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» (наказ МОН від 20.04.2015 № 446); наказу МОН від 16.01. 2020 р. № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти»; листа МОН № 1/9-344 від 07.07.2021 «Про планування закладів дошкільної освіти на рік»; листа МОН №1/3845 від 20.04.2022р. «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»; Листа Державної служби якості освіти України №01/01-22/419 від 18.03.2022р. «Про надання інформації»; наказу управління освіти Конотопської міської ради та інших розпорядчих документів.

В організації освітньої роботи з дітьми усіх груп вихователі використовували блочно- тематичне планування освітнього процесу. Розклад організованої освітньої діяльності  відповідав  вимогам гранично  допустимого навчального навантаження на дитину.

В  освітньому процесі педагоги використовували  наступні  педагогічні технології:

Технології   математичного  розвитку дітей:

– палички Кюізенера – молодша група.

Технології  мовленнєвого  спілкування:

 – коректурні таблиці Н.Гавриш –  всі вихователі;

 – мнемотаблиці під час вивчення віршів – всі педагоги;

 –  методика використання  схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям – всі вихователі.

Технології в зображувальній діяльності та нові техніки малювання:                     – малювання за схемою, методика Л.Шульги та методика Л.Ликової –  середня та старша групи.

Сенсорне виховання дітей раннього віку у педагогічній спадщині М.Мантессорі – група раннього віку.

Чудеса на піску – практичний психолог.

Аналіз  свідчить про те, що  труднощів  в узагальненні матеріалів педагогічних технологій  не виникало. Заняття та тематичні дні, які були заплановані – проведені всі.

Всі проєкти висвітлені на груповій сторінці  сайту ЗДО.

В освітньому процесі вихователі використовували заздалегідь складені презентації та пізнавальні відеофільми, наочний матеріал та дидактичні посібники, особливо під час тижнів БЖД.

Освітній процес відбувався в процесі всього перебування дитини в ЗДО. Вихователі проводили різні види занять: предметні, тематичні, комплексні, узагальнені з використанням інтегрованої зображувальної діяльності.  В проведенні занять використовували ігри та ігрові завдання, ІКТ (презентації та відеофільми), дослідно-пошукову роботу (середні та старші групи), елементарні досліди. Освітній процес продовжувався на прогулянці  шляхом проведення спостережень, дослідів, праці дітей та індивідуальної проботи.

Відповідно до наказу ЗДО №14 «Калинка» від 29.09.2022.  № 76-од заклад переведено в звичний режим,  до цього часу  освітній процес здійснювався в режимі ОНЛАЙН.

На виконання ст.22 Закону України «Про дошкільну освіту»,  наказу МОН №54 від 16.01.2020 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», плану роботи ДНЗ №14 «Калинка» на 2022-2023 навчальний рік, наказу № 90-од від 03.10.2022року  «Про організацію та проведення внутрішнього моніторингу результатів навчання та розвитку дітей по ДНЗ №14 «Калинка» у 2022-2023 навчальному році»  в дошкільному закладі був проведений узагальнюючий етап моніторингу динаміки змін у розвитку дітей раннього та дошкільного віку. Узагальнюючий етап моніторингу проводився у період з 01.05.2023 р. по 15.05.2023 року з використанням матеріалів методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» третє видання, зі змінами за редакцією Киричук Т.В., Кулик О.М., Шаповал Н.М. Завданням моніторингу було визначення рівня сформованості базових компетентностей дошкільників згідно освітніх напрямків Базового компоненту.

Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали результати художньо-продуктивної діяльності дошкільнят (малювання, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).

Отримані результати дали педагогам змогу визначити, які з освітніх напрямків засвоєні дітьми на відповідному рівні, порівняти з результатами початкового етапу та відстежити динаміку засвоєння дітьми компетентностей, а також дали змогу визначити рівень засвоєння компетентностей в кожній віковій групі та по закладу в цілому. Рівні визначалися відповідно до параметрів оцінки якості освітнього процесу.

 Параметри оцінки якості освітнього процесу (%):

       – нижче 50% – початковий рівень;

       – 50-75% – середній рівень;

       – 75-85% – достатній рівень;

       – 85-100% – високий рівень.

Отже, в результаті проведеної роботи, на кінець навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ЗДО.

Порівняльний моніторинг якості освіти на початку та вкінці

20222023 навчального року по ДНЗ №14 «Калинка»

 

 

 

Вікова група

(кількість дітей)

Освітні напрямки
«Особис-тість

дитини»

%

«Дитина у соціумі»

%

«Дитина в природному довкіллі»

%

«Дитина у світі мистец-

тва»

%

«Гра дитини»

%

«Дитина в сенсорно-пізнаваль-

ному просторі»

%

«Мовлен-

ня

дитини»

%

І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ
Група раннього віку

«Сонечко»

90 75 50 75 90 75 60 75 90 75 70 75 50 37,5
Молодша

«Бджілка»

22 55,5 33 66,6 44,4 77,7 44,4 77,7 66,6 66,6 22 55,5 33 44,4
Середня

«Метелики»

40 80 80 100 60 80 60 70 100 100 20 100 30 70
Старша

«Капітошка»

69,2 100 46,1 100 38,6 100 61,5 100 100 100 23 100 38,4 100

Зведена таблиця показників засвоєння програми та БКДО по ДНЗ №14 «Калинка» на кінець 2022-2023 навчального року.

 

Освітні лінії

Рівень засвоєння програми %
Група раннього віку «Сонечко» Молодша група «Бджілка» Середня група «Метелики» Старша група «Капітошка» По ДНЗ
Особистість дитини 75 55,5 80 100 77,6

Д

Дитина у соціумі 75 66,6 100 100 85,4

В

Дитина в природному довкіллі 75 77,7 80 100 83,1

Д

Дитина у світі мистецтва 75 77,7 70 100 80,6

Д

Гра дитини 75 66,6 100 100 85,4

В

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі 75 55,5 100 100 82,6

Д

Мовлення дитини 37,5 44,5 70 100 63

С

Рівень виконання програми, БКДО в групі в цілому 69,6

С

63,5

С

85,7

В

100

В

79,7

Д

Показники засвоєння програми та БКДО по ДНЗ №14 «Калинка» на кінець 2022-2023 навчального року показав достатній рівень, що свідчить про те, що робота ведеться на належному рівні. Аналіз засвоєння програмових вимог в кожній віковій групі показав: група раннього віку «Сонечко» та молодша група «Бджілка» мають середній рівень, середня група «Метелики та старша група «Капітошки» – високий. Більшість дітей раннього та дошкільного віку володіють знаннями і навичками відповідно до освітніх напрямів Базового компонента та вимог Освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина». Моніторинг знань, умінь та навичок по закладу за освітніми напрямами розвитку у дітей раннього та дошкільного віку показав, що найкращі результати належать таким освітнім лініям, як: «Дитина у соціумі» – 85,4% і «Гра дитини» – 85,4%, що вказує на те, що діти здатні до прояву особистісних якостей, соціальних почуттів, любові до Батьківщини, готовності до посильної участі в соціальних подіях, що відбуваються в дитячих осередках, громаді, суспільстві та спрямовані на покращення спільного життя, а також здатні до вільної, емоційно насиченої спонтанної активності з власної ініціативи, прагнення дитини до участі в житті дорослих шляхом реалізації інтересів в ігрових та рольових діях в узагальненій формі.

Найнижчі показники належать таким освітнім напрямам: «Мовлення дитини» – всі вікові групи; «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» – молодша група «Бджілка».

Це обумовлено:

-адаптацією малюків групи раннього віку;

-низьким рівнем відповідних знань дітей – новачків, які раніше не відвідували ДНЗ та дітей які часто хворіють;

-недостатністю завдань для дітей молодшої групи сенсорно-пізнавального напрямку, дитина в соціумі та особистість дитини.

Фізкультурно-оздоровча робота

Одним з пріоритетних завдань роботи колективу щорічно є оздоровчий напрямок. Впродовж 2022-2023 року тривала робота по удосконаленню фізкультурно-оздоровчої діяльності через оптимізацію рухового режиму та організацію самостійної рухової діяльності дітей.

Протягом року проводились такі форми роботи з дітьми: заняття, ранкова гімнастика, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри, піші переходи по території ДНЗ, спортивні свята та розваги, Дні здоров’я тощо. Піші переходи за межі дошкільного закладу протягом року не проводилися через введення воєнного стану у країні. Спортивний зал у закладі відсутній, тому вихователі всіх вікових груп працювали над створенням умов для фізичного розвитку дітей. Заняття та інші види фізичного виховання проводилися в групах та на свіжому повітрі з дотриманням всіх гігієнічних вимог. У кожній віковій групі наявні спортивні осередки, у доступних місцях розміщене різноманітне фізкультурне обладнання: м’ячі, кульки, обручі, палиці, скакалки, дуги, торбинки з піском, тощо.

В організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми вихователі особливого значення надавали роботі з батьками вихованців, планували заходи з попередження порушення постави у дітей та вірусних інфекційних захворювань, проводили консультації.

В закладі систематично проводився  медико – педагогічний контроль фізичних занять у всіх вікових групах, що дає змогу прослідкувати моторну щільність заняття, санітарно-гігієнічні умови проведення занять тощо. За результатами вивчення рівня фізичного розвитку дітей на кінець року маємо  висновки, що вказують на якісну організацію фізкультурно – оздоровчої роботи в дошкільному закладі.

Організація медичної роботи відповідає вимогам чинного законодавства та вимогам санітарно – епідемічного та медичного контролю. Обладнання групових кімнат та ігрових майданчиків відповідає анатомо-фізіологічним особливостям дітей різних вікових груп, їх антропометричним показникам, санітарно – гігієнічним нормам, завданням з активізації рухової діяльності дошкільників, принципу естетизації. Цілеспрямована робота колективу протягом року  сприяла фізичному розвитку дошкільників, формуванню їх здоров’я. Оздоровча спрямованість навчально – виховного процесу та фізичного виховання, зокрема, забезпечувала зміцнення здоров’я дітей та спрямовувалася на підвищення опірності організму несприятливим факторам внутрішнього і зовнішнього середовища.

Проведений аналіз захворюваності  дітей за 2022-2023 навчальний  рік показав, що її рівень в порівнянні з минулим  роком зменшився. Це пояснюється тим, що через воєнний стан у країні кількість відвідувань дітей зменшилася. Середньорічна чисельність дітей у 2022-2023 навчальному  році склала 48 (ясла – 21 (група раннього віку та молодша група), сад –27 (середня та старша група).  У 2021-2022 навчальному році число днів пропущених по хворобі 1 дитиною складав 1,8%, 2022-2023 навчальному році 1,47%. Протягом 2021-2022 навчального року зареєстровано 14 випадків захворюваності: з них 10 – ГРВІ, бронхіти – 4. У 2022-2023 навчальному році всього зареєстровано 11 випадків захворюваності: з них 7 – ГРВІ, 4 – бронхіти. Відсоток захворювань за 2021-2022 навчальний рік становить 3%, за 2022-2023 навчальний рік 2,8%.

Протягом 2022-2023 навчального року травматизму по закладу не було, постійно проводилась фізкультурно – оздоровча робота щодо зміцнення та збереження здоров’я дітей засобами валеологічного виховання, формування культурно – гігієнічних навичок під час занять та в повсякденному житті.

Методична робота

Методична робота з педагогічними кадрами протягом року була побудована на принципах доступності, рівності умов для кожного педагогічного працівника, безперервності їх професійного вдосконалення.  У 2022-2023 н.р. методична робота в ЗДО здійснювалася відповідно до методичного листа Міністерства освіти і науки України від 27.07. 2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році», розпорядчих документів Сумської ОДА, управління освіти  міської ради про функціонування ЗДО в умовах карантину та воєнного стану, інших нормативно-правових актів. Структура роботи сприяла реалізації поставлених завдань; підвищення рівня професійної майстерності кожного педагога. Всі форми методичної роботи планувались з урахуванням загальної та професійної компетентності педагогів.

Протягом року педагоги ЗДО підвищували свій кваліфікаційний рівень шляхом самоосвіти, участі в онлайн-семінарах та вебінарах, на курсах Сумського ОІППО, а також в рамках атестації.  Як і щороку, педагоги реєструвались на курси, проходили перепідготовку і отримували відповідно посвідчення про підвищення курсів кваліфікації або сертифікати.

Для всіх педагогів були проведені консультації з планування та ведення  обов’язкової документації, з даних питань проведено наради  та методичні оперативки. Протягом року систематично проводились тематичні наради при директору (завідувачу) та вихователю-методисту.

На початку року була створена   методична рада закладу, складено план роботи на 2022-2023 навчальний рік. У 2022-2023 н.р. методична робота   включала роботу двох методичних об’єднань: педагогів старших груп (жовтень 2022) та для директорів (завідувачів) міста (квітень 2023).

Зміст освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі реалізувувався відповідно до вимог  Програми розвитку, виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина».

З метою забезпечення умов для успішного вдосконалення й окреслення змісту професійної діяльності педагогів у навчальному році проводилась робота за напрямами:

– перегляд вебінарів, в режимі ОНЛАЙН ;

 – вивчення  Базового компоненту дошкільної освіти через проведення круглого столу, презентації та перегляд вебінарів;

– педагогічних консультацій з вивчення діючих навчальних програм, відбір програми для наступного навчального року.

З метою подальшого підвищення професійної компетентності педагогічних працівників, вихователем-методистом велась постійна робота щодо забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників,  індивідуальне консультування, давались завдання для самостійного опрацювання новинок педагогічної літератури та педагогічної періодики.

Аналіз результатів роботи ЗДО за 2022-2023 навчальний рік свідчить про виконання в цілому річного плану роботи. За навчальний рік згідно з річним планом було проведено 4 педради, 5 семінарів-практикумів, 9 нарад при директорові (завідувачу),  де було розглянуто близько 45 питань роботи ЗДО, проведені 9 консультацій для вихователів та батьків,  перевірено виконання всіх запланованих заходів, відповідно до положення про атестацію педпрацівників проведено атестацію  педагогів. Організовано  та проведено заходи з початку та закінчення навчального року. Велика робота проводилася по організації роботи закладу в умовах карантинних вимог та в умовах воєнного стану.

На достатньому рівні проводились засідання методичних об’єднань ЗДО.  Проведена необхідна робота по приведенню у відповідність до вимог документації з HACCP.

Протягом року  працівники закладу брали участь у різноманітних конкурсах:

– III місце у міському конкурсі на кращий куточок  з безпеки життєдіяльності (квітень 2023);

– II місце у обласному конкурсі  у номінації «Краща методична розробка» з досвіду роботи педагогічних працівнивників  (травень 2023).

 Однак, деякі заплановані заходи виконано на недостатньому рівні:

– недостатня робота з організації вивчення ППД педагогів міста  та вивчення і узагальнення  системи роботи  вихователів дошкільного закладу;

– проблема досягнення дітьми належного рівня мовленнєвого розвитку.

У серпні 2022 проведено огляд з підготовки груп та ЗДО  до нового навчального року.  Метою  огляду було створення безпечного середовища для  перебування дітей, а також створити умови для різнобічного розвитку дітей дошкільного віку з урахуванням їхніх вікових та індивідуальних особливостей; мотивувати педагогів і помічників вихователів до активної участі і творчої підготовки до навчального року; поліпшити співпрацю педагогів, помічників вихователів і батьків з метою гармонійного розвитку дітей дошкільного віку. Завдання, які були поставлені,  виконані.

Всі групові та інши приміщення ЗДО готові до проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану та карантинних умов.  Враховано  завдання Базового компоненту дошкільної освіти щодо  освітнього простору ЗДО.

Вихователі всіх вікових груп  проявили  креативність, інноваційність та  естетичність  у оформленні  груп, документації, а також простого укриття.

Заходи, передбачені річним планом роботи закладу, виконано на 100 %.

Курси підвищення кваліфікації пройшли 2 педагога: директор (завідувач) Янцер О.В. (150год) та вихователі Нерода Н.Ю. (150год)

Атестацію успішно пройшли  2 педагога.

Атестовано комісією І рівня  2 педагоги  присвоєна  кваліфікаційна  категорія «спеціаліст другої категорії» вихователю Нероді Н.Ю. та Биркун А.А.

Робота з охорони життя і зміцнення здоров’я дітей.

         Пріоритетними у 2022- 2023 навчальному році були і залишаються здоров’я наших дітей. Удосконаленню системи фізичного виховання узакладі дошкільної освіти сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний  контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком та руховою активністю дітей.

       Заклад дошкільної  освіти має медичний кабінет, кабінет фізіотерапевтичних процедур та ізолятор відсутній. Обладнання відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей ЗДО №14 «Калинка» забезпечує  сестра медична старша  Безнощенко Т.В. Сайт нашого закладу містить сторінку медсестри, на якій висвітлюється широкий спектр інформації щодо оздоровлення та здоров’язберігаючих заходів  для наших дітей та батьків.

          У кожній віковій групі, за результатами  антропометричних вимірюваннь, наявний листок здоров’я дітей, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

    Упродовж навчального року педагогами враховувався стан здоров’я дітей під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму упродовж дня, підбору рухливих ігор.

Відсоток виконання дітоднів складає 82% . Причина – робота ЗДО в карантинному режимі та запроваждення в Україні воєнного стану.

На диспансерному обліку діти знаходять у свої дільничих педіатрів

   Вся обов’язкова медична документація велась своєчасно, за встановленою формою.  Проводилася санітарно-просвітницька робота з батьками медичними працівниками через вайбер-групи та на сайті ЗДО у зв’язку з карантином на COVID-19 та запроводженням воєнного стану.

      Робота сестри медичної старшої  на протязі 2022-2023 н.р. була проведена на належному рівні.

Освітній процес направлено на валеологічну спрямованість. Проведено 7 днів здоров’я під час яких вихователі проводили заняття валеологічного змісту, а щоденно проводились міні-тренінги  з миття рук валеогогічні дидактичні,сюжетно-рольові ігри та інші форми роботи з дітьми.

Всі педагоги використовували  здоров’язберігаючі, здоров’я формуючі технології. Постійно велась робота з формування правильної постави, профілактики плоскостопості. До  ранкової та гігієнічної гімнастики введені вправи на попередження плоскостопості та постави.

Дієвого значення для збереження здоров’я вихованців та профілактики різного роду захворювань в закладі має  наявність у кожній групі кварцової лампи, які знижують рівень розповсюдження інфекційних захворювань та доповнює обов’язкове дотримання правил по влаштуванню та утриманню приміщень. Отже пріоритетним завданням педагогічного колективу ЗДО та медичної сестри у 2022-2023 н.р. було  зміцнення здоров’я дітей шляхом комплексного використання різноманітних здоров’язберігаючих технологій, активних форм і методів формування здоров’язберігаючої компетентності дошкільників. Дана задача вирішувалась через організацію різноманітних форм роботи з дітьми, батьками з питань щодо виховання у дітей дбайливого ставлення до власного здоров’я, впроваджуючи інтеграційні методи оздоровлення.

Систематично директор(завідувач) та сестра медична старша контролювали дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, кварцування, рухового режиму, санітарного  стану, та виконання протиепідемічних заходів щодо профілактики захворювання  на COVID-19, що теж відіграє невід’ємну роль у збереженні здоров’я вихованців. Вся обов’язкова медична документація велась своєчасно, за встановленою формою. Сестра медична старша контролює дотримання термінів проходження медичних оглядів працюючими.

Впродовж року  в закладі проведено  Тижні  безпеки життєдіяльності дитини:

– Тиждень безпеки вуличного руху  «Безпечні вулиці нашого міста» (листопад 2022);

– Тиждень охорони праці та безпеки життєдіяльності (квітень 2023);

– День БЖД Безпека дитини в літній  період (заплановано н 02.06.2023);

–  Тиждень безпеки життєдіяльності в літку (липень 2023).

Аналіз стану харчування

Організація харчування дітей в ДНЗ здійснюється  відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р.№ 305 «Норми харчування у закладах   освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерством охорони здоров’я України 17.04.2006р.№298/227 та інших нормативно-правових актів з питань організації харчування дітей.

З 11.06.2021р. в закладі впроваджено систему  HACCP  відповідно  до ст.20,21 Закону України №771  «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» і постійно підтримується функціонування принципів системи HACCP на харчоблоці.

Протягом 2022-2023н. р. стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку та груп відповідав достатньому рівню та санітарно-гігієнічним вимогам (харчоблок забезпечений посудом та кухонним інвентарем, обладнання знаходиться у справному стані).

Укладені  договора  з постачальниками продуктів харчування та харчової сировини. Продукти харчування постачають регулярно (1 раз на тиждень) в повному обсязі, відповідно до заявок. Але сестра медична Т.В.Безнощенко та комірник В.П.Редько не завжди прораховують  доставку продуктів та продовольчої сировини на 100% відповідно до примірного чотиритижневого меню.

-ТОВ ФУД-ТОРГ-2020 – постачає молочні продукти (кефір, молоко, сметану, масло вершкове); продукти бакалії (філе курки бройлера замор., яловичину та свинину заморожені), а також рибу свіжоморожену;

– Конотопський хлібокомбінат –хліб  цільнозерновий, хліб подовий;

–  ФОП ЯРЕМЕНКО В.Д., ФП ФРОЛОВА О.М.- овочі та фрукти свіжі, сухофрукти, соки фруктові.

Продукти   харчування та продовольча сировина приймається у заклад від постачальників гарантованої якості з супровідними документами (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідемічної експертизи).

У закладі організоване 1 разове харчування дітей (обіди), харчування дітей  здійснюється відповідно до норм основних груп харчових продуктів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року №305  «Про затвердження норм та порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Фінансове  забезпечення харчування в закладі здійснюється за рахунок бюджетних та батьківських коштів. Дітей пільгової  категорії в ДНЗ всього -17 із них:

  • діти з малозабезпечених сімей – 2
  • діти з багатодітних сімей – 3
  • діти, батьки яких є учасниками бойових дій -11
  • діти зі статусом ВПО-1

Вартість одноразового харчування дітей в день в закладі становить:

1-4 років-25.00 грн. Та 4-6(7) років – 30.00грн.

Батьківська плата :

1-4 років -21.25грн.; 4-6(7) років-25.50 грн.

Фактична вартість 1дня в середньому за I квартал 2023 року -30.77 грн.

На виконання пунктів 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11 рішення виконавчого комітету Конотопської міської ради від 17.05.2023 №106 «Про встановлення вартості харчування дітей у закладах дошкільної освіти Конотопської міської ради Сумської області», відповідно до наказу управління освіти Конотопської міської ради від 24.05.2023 №178-од «Про  організацію літнього оздоровлення дітей в закладах дошкільної освіти міста у 2023 році» та з метою забезпечення змістовного літнього відпочинку та оздоровлення дітей дошкільного віку,

– з 01.06.2023 вартість харчування 1 вихованця закладу дошкільної освіти при 5,5 годинному режимі роботи та одноразовому харчуванні у розмірі:

– 48,00 грн. для дітей віком до 4 років, (батьківська плата за одне відвідування закладу дошкільної освіти 28,80 грн.);

– 51,00 грн. для дітей віком від 4 років (батьківська плата за одне відвідування закладу дошкільної освіти 30,60 грн.).

Збільшились на 10% витрати на харчування у закладах дошкільної освіти в літній оздоровчий період 2023 року в межах коштів, виділених на харчування за рахунок місцевого бюджету. З 01.06.2023 по 31.08.2023 вартість харчування 1 вихованця закладу дошкільної освіти на літній період при 5,5 годинному режимі роботи та одноразовому харчуванні у розмірі

– 52,80 грн. для дітей віком до 4 років (батьківська плата за одне відвідування закладу дошкільної освіти  31,68 грн.);

– 56,10 грн. для дітей віком від 4 років (батьківська плата за одне відвідування закладу дошкільної освіти  33,66 грн).

З метою організації раціонального харчування дітей у закладі проводиться щоденний контроль за санітарним станом харчоблоку та групових приміщень, за станом кухонного інвентарю, умовами зберігання та терміном реалізації продуктів, що швидко псуються, за закладкою основних продуктів харчування,правильною їх кулінарною обробкою, правильністю виходу страв і смаковими якостями готової  їжі, а також щомісячний аналіз виконання норм харчування дітей. Для контролю виконання норм основних груп харчових продуктів ведеться журнал обліку виконання норм, підрахунок яких виконується у кінці кожного місяця. За результатами аналізу виконання норм основних харчових продуктів в ЗДО 2022- по 31.05.2023року показав, що у цілому харчування дітей здійснювалося на  90,6%  – (сад), 88 % – (ясла).

На 100%- виконали  норми  харчування по таких продуктах: овочі різні, фрукти, злакові, бобові, картопля, хліб  цільнозерновий, риба, свинина, яловичина, масло вершкове, олія соняшникова, молоко, йогурт.

Більше 100% – перевиконані норми за такими видами продуктів: сухофрукти, птиця, соки фруктові. Недовиконані норми за такими видами продуктів: на 50% –  яйцє  курячє, цукор, какао; від 70% до 100% – сметана, кефір, ряжанка, сир твердий. Причиною невиконання норм основних груп харчових продуктів, послужив ріст цін на продукти харчування та розходження між затвердженими грошовими  нормами    харчування і вартістю продуктового набору.

В продовж  2022- 2023навчального року не було зафіксовано жодного випадку порушення технології приготування страв кухарями, порушення режиму харчування дітей. Всі працівники, які забезпечують харчування дітей в ЗДО ретельно виконують вимоги до організації харчування дітей згідно «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», постанови Кабінету Міністрів України №305 від 24 березня 2021 року.

03.04.2023р. –  була  проведена перевірка в складі представників управління освіти  та управління  Держпродспоживслужби за станом харчування дітей на харчоблоці та по групах  в ЗДО. Порушень не виявлено, запропонували придбати та встановити  витяжний зонт на  харчоблоці. Відсутність суттєвих порушень свідчить про систематичний та дієвий контроль з боку  адміністрації закладу, щодо забезпечення повноцінного, безпечного та якісного харчування дітей.

перевірка

Найважливішою   умовою   правильної організації харчування в ЗДО є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог на харчоблоці та процесу приготування і зберігання їжі.

Адміністративно- господарська робота

Вся адміністративно- господарська  робота була побудована на створенні відповідних, безпечних умов для виховання,навчання та розвитку дітей в період карантину на COVID-19 та запровадження в Україні воєнного стану.

 

Впродовж 9 місяців виконано наступні роботи :

Всі групи та майданчики готові до літнього оздоровлення :

– облаштовано та пофарбовано  ігрові споруди;

–  оновлено великий ігровий матеріал;

– проведена робота із закриття дерев’яними кришками пасочниць на всіх майданчиках ЗДО.

– завезений пісок;

– в групах облаштовано ігрові зони;

– оновлено зелену зону, подвір’я квітами;

– закуплений шланг для поливання майданчиків, клумб.

– впродовж року проводилась закупка миючих засобів, дезинфекторів, медичних препаратів.

Заклад повністю забезпечений м’яким та твердим інвентарем, посудом, миючими засобами, медикаментами.

Аналіз роботи закладу за 2022-2023 н.р., самооцінювання  освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти показали сильні та слабкі сторони діяльності ЗДО та окреслити коло питань, які необхідно усунути в наступному навчальному році та намітити завдання закладу на 2023-2024 навчальний рік.

В закладі створені якісні умови для навчання, розвитку та виховання дітей. Заклад освіти щоденно  надає якісну освіту дітям. Режим роботи закладу задовільняє всіх учасників освітнього процесу, але разом з цим виявились слабкі сторони роботи ЗДО:

  1. Недостатня комп’ютерна грамотність музичного керівника, сестри медичної старшої, завгоспа.
  2. Низький рівень застосування ІКТ в освітньому процесі – молодша група.
  3. Не всі напрями варіативної частини Базового компоненту дошкільної освіти виконувались впродовж року.
  4. Педагогічна діагностика дітей на кінець року показала середній рівень мовленнєвого розвитку дітей (20% дітей мають середній або низький рівень).

 

ЗАВДАННЯ НА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК :

1.Продовжити розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти ЗДО №14 «Калинка», напрям «Фахова діяльність педагогічних працівників».

2.Посилити роботу з національно-патріотичного виховання з усіма членами освітнього процесу ЗДО.

3.Оптимізувати роботу зрозвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку за допомогою інноваційних методів навчання.

4.Зміцнювати здоров’я дітей шляхом комплексного використання різноманітних здоров’язберігаючих технологій, активних форм і методів формування здоров’язберігаючої компетентності дошкільників.

  1. Удосконалювати комп’ютерну грамотність педагогам та фахівцям закладу.

 

ЗВІТ

директора (завідувача) Конотопським дошкільним навчальним закладом (ясла-садка) № 14 «Калинка» Конотопської міської ради Сумської області Янцер О.В. за 2020-2021 навчальний рік

Даний звіт зроблений відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005року № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».

Завдання звітування:

1.Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління дошкільним закладом.

2.Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління дошкільним закладом.

Проаналізувавши роботу, Конотопського ДНЗ №14 «Калинка» за 2020-2021 навчальний  рік, можна відмітити, що колектив закладу створював необхідні умови для охорони життя та зміцнення здоров’я дітей, їх повноцінного всебічного розвитку.

Конотопський дошкільний навчальний заклад №14«Калинка» загального типу діє згідно з:

– основними положеннями Конституції України,

– Законом України «Про дошкільну освіту»,

–  Положенням «Про дошкільний навчальний заклад»,

– «Про охорону дитинства»,

–  Конвенцією «Про права дитини»,

– Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234),

– Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2016 № 446 та іншим процесуальним законодавством та нормативно – правовими актами, які регламентують діяльність закладів дошкільної освіти в Україні,

–  згідно Базового компоненту дошкільної освіти,

– Колективним договором між адміністрацією,

– профспілковим комітетом та трудовим колективом,

– Правил внутрішнього розпорядку, посадових інструкцій,

– Статуту закладу,

– за освітньою програмою для дітей від  2 до 7 років «Дитина» та «Впевнений старт»

Загальні відомості про дошкільний навчальний заклад

Заклад освіти  Конотопський дошкільний навчальний заклад  №14«Калинка» Конотопської міської ради Сумскої області

Власністькомунальна

Контакти дошкільного навчального закладу 41600, Сумська область,  м.Конотоп, Проспект Миру, 58

Е-mail: [email protected]

Тип дошкільного навчального закладу Загального розвитку
Прізвище, імʼя, по-батькові керівника Янцер Оксана Володимирівна
Рік побудови 1964
Проектна потужність   75 місць
Мовний режим українська
Режим роботи дошкільного навчального закладу З 10, 5 годинним перебуванням

Початок роботи – 7.30 год.,

кінець роботи – 18.00 год.

Кількість груп,

кількість дітей за списком

4 групи

92 вихованців

Кількість груп для дітей раннього та дошкільні групи 1 група для дітей раннього віку

3 групи дошкільного віку

Спеціальні групи Відсутні
Санаторні групи Відсутні
Додаткові освітні послуги Гурток з фізичного виховання з елементами хореографіі (за рахунок батьківських коштів)
Робота гуртків, секцій Гурток  «Дивоцвіт»     (народознавчий)

Гурток «У світі почуттів і емоцій» (емоційно-ціннісний розвиток)

Гурток «Умілі рученята»    (нетрадиційне малювання)

Гурток «Кольорові долоньки»   (образотворча діяльність)

Гурток «Паростки добра»   (за спадщиною В.О.Сухомлинського)

Гурток «Мовні перлинки»  (мнемотехніка – новітня технологія ефективного засвоєння інформації) – всі гуртки безоплатні

 

 

 

 

 

 

Пріоритетний напрямок роботи закладу освіти:  загальний .

Склад вихованців

У 2020-2021 році навчальний заклад відвідувало 94 дитини. Групи комплектуються переважно у серпні-вересні, за віковими ознаками.  Черга відсутня.

Кадрове забезпечення

В садочку працює 12 педагогічних працівників, з них вищу освіту мають 10  осіб, 1 – базову вищу, 1 – неповну вищу. Всі педагоги проходять атестацію раз в 5 років. На даний час в садочку працює вихователь-методист (0.5 ст.),  практичний психолог (0,5 ст.), інструктор з фізичного виховання (0,5ст), керівник гуртка (0,5ст), сестра медична старша та сестра з дієтичного харчування (1,25ст).    Музичний керівник у дошкільному закладі відсутній.

Колектив ДНЗ складається з 27 осіб, з них 15 обслуговуючого персоналу. 4 працівника знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до 3 років.

Заклад укомплектований педагогічними кадрами на 90 % (відсутній музичний керівник), їх розстановка умотивована: педагоги призначені на посади відповідно до педагогічної освіти за дипломом. При розстановці кадрів керівник враховує досвід працівників, їх психологічну сумісність, рівень емоційного комфорту, індивідуальну спрямованість.

Безпосереднє керівництво роботою дошкільного закладу здійснює директор (завідувач) Оксана Володимирівна Янцер.

Дошкільний навчальний заклад здійснює освітню діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Статуту ДНЗ, Базового компоненту дошкільної освіти. Програмове забезпечення освітнього процесу в ДНЗ №14 «Калинка» в 2020-2021 навчальному році складалось з інваріантної частини, сформованої на державному рівні в межах Базового компоненту. Зміст дошкільної освіти в 2020-2021 навчальному  році визначався Освітніми програмами «Дитина» та «Впевнений старт» для молодшого та середнього дошкільного віку.

Організація діяльності дошкільного навчального закладу здійснювалась відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році»  (лист МОН України від 30.07.2020 № 1/9-411),  для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу педагоги керуватись Переліком навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2020/2021 навчальному році.

Аналіз роботи протягом  2020-2021 навчального року у ДНЗ №14 «Калинка»

Впродовж 2020 – 2021 навчального року діяльність педагогічного колективу ДНЗ була спрямована на створення належних умов для ефективного та розвивального  навчально – виховного процесу, зокрема :

–    Забезпечити формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення  багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного предметно-просторового середовища, сприятливого  для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини;

– Продовжувати розвивати основи патріотичної свідомості дошкільників з високими морально-духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками  національно – патріотичного виховання;

–   Удосконалення роботи щодо формування математичної компетенцій дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій; (математична компетенція — враховуючи, що 2020/2021 оголошено Роком математики).

Стратегічні завдання, які виконувалися у 2020-2021 н.р.:

1.Виконання Закону України „Про освіту”, „Про дошкільну освіту”, Базового компоненту дошкільної освіти.

2.Збереження та зміцнення здоров’я, формування здорового способу життя дошкільнят, активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки – один із пріоритетних напрямів роботи сучасного дошкільного навчального закладу.

3.Створення безпечних умов для формування всебічно розвиненої творчої особистості дитини.

4.Формування елементарної компетенції з питань безпеки у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

5.Виховання основ безпечної поведінки дітей в різних життєвих ситуаціях, а також культури безпеки у дорослих, відповідального ставлення до життя і здоров’я малят.

6.Підготовка дошкільників до реального життя, насиченого різними подіями, непередбачуваними ситуаціями тощо.

7.Формування гармонійно-розвиненої особистості здатної орієнтуватися у сучасних реаліях.

Упродовж 2020-2021 н.р. вихователі спрямовували освітню діяльність на вирішення таких завдань:

§  розвиток пізнавальних процесів, як засобу інтелектуалізації особистісного розвитку дошкільників;

§  сприяння створенню умов для гармонійного та всебічного розвитку особистості дитини;

§  забезпечення адаптації новоприбулих дітей до умов дитячого садка;

§  сприянню формування усіх компонентів психологічної готовності дошкільників до шкільного навчання;

§  підвищення рівня психологічної грамотності батьків і педагогів;

§  забезпечення психологічного комфорту та умов для відвідування дітей з особливими освітніми потребами;

§  забезпечення психологічного супроводу дітей з особливими потребами та дітей і їх сімей, батьки яких є учасниками бойових дій.

Як директор, основну увагу  приділяю   зміцненню та оновленню матеріально-технічної бази, розвитку методичної та психологічної служби, покращенню харчування та медичного обслуговування в ДНЗ.

При активній допомозі  управління освіти міської ради,  значно покращилась  матеріально-технічна база дошкільного закладу у цьому навчальному  році.  Під час підготовки до нового навчального року зроблено наступне:

Придбано:

– оновлені столи для приготування їжі на харчоблоці (1200грн),

– медикаменти (1750,00грн),

– господарчі товари, фарба (33776,00грн)

– миючі засоби (22961,00грн)

– електросушарки – 3шт (3600грн),

– заміна шаф для рушничків молодшої віку  (3500грн),

– шафи для зберігання інвентарю для всіх вікових груп  (5122,00грн);

– лампочки (980грн)

– придбано вогнегасників ВП-5 (3000,00грн)

– канцтовари (2261,00грн)

Загальна сума складає: 78150,00грн

Протягом року:

– проводились заходи з дезінфекції та дератизації (653,00грн);

–  провелась атестація робочого місця кухарів;

– послуги Інтернет (1800грн)

-перезарядка вогнегасників ВП-6 4шт (480,00грн)

– перезарядка вогнегасників ВВК-2 4шт (360,00грн)

– придбання хлорантоіну 20кг (5800,00грн)

– придбання біологу 8 л (1280грн)

– поточний ремонт комп’ютерної техніки (заправка картриджів – (1000,00грн)

– вивезення сміття (4419,00грн)

Загальна сума складає: 15792,00грн

Силами працівників дошкільного закладу:

– проводиться поточний  ремонт приміщення ванних кімнат молодшої та групи раннього віку (за приписом Держпродслужби від 17.01.2021);

– придбання спецодягу для працівників дошкільного закладу (за приписом Держпродслужби від 17.01.2021);;

– проведена гаряча вода у ванні кімнати молодшої та середньої групи та у медичний кабінет (за приписом Держпродслужби від 17.01.2021);

Постійно проводиться підготовка території та приміщень до безпечного перебування дітей.

– очищення території закладу від сухоцвіту та опалого листя.

–  обрізання дерев , скошування трави,

–  посипання доріжок в період ожеледиці,

– спилювання старих та сухих дерев,

– висаджений розарій на центральних клумбах.

Є  ще багато проблем, які плануємо вирішувати  це:

– встановлення витяжного зонта на харчоблоці;

–   капітальний ремонт твердого покриття на території закладу;

– капітальний ремонт підлоги в групі раннього віку;

– заміна старих вікон на енергозберігаючі.

Маю надію в подальшому на плідну співпрацю управління освіти міської ради, працівників ДНЗ, щоб  усі проблеми  були  вирішенні.

Я  вдячна усім: начальнику управління освіти міської ради, працівникам ДНЗ, батькам за спільну роботу, покращенні матеріальної бази, проведенні ремонтних робіт. Заходи які ми зробили протягом року направленні на створення комфортних умов перебування дітей в дошкільному закладі, збереження здоров’я дітей, підготовку дітей до школи, до майбутнього життя в соціумі.  Як ми сьогодні дбаємо про майбутнє дітей, так вони подбають про нас в майбутньому.

Організація харчування

Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі здійснюється у відповідності до Закону України «Про дошкільну освіту» (ст. 35. Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі), чинного Статуту закладу та з урахуванням Постанови Кабміну України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», за № 1591 від 22.11.2004р., Наказу МОЗ і МОН України за № 242/329 від 01.06.2005р. «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах». Персональну відповідальність за організацію харчування в закладі несе сестра медична старша з дієтхарчування Безнощенко Т.В.

У дошкільному навчальному закладі протягом навчального року значна увага приділялась харчуванню дітей, а саме:

§  відпрацюванню режиму й графіка харчування дітей

§  прийому продовольчої продукції гарантованої якості

§  збереженню та дотриманню термінів реалізації продуктів

§  дотриманню технології приготування їжі

§  складанню перспективного меню

§  організації збалансованого харчування у відповідності з натуральними та грошовими нормами.

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Відповідно до рішення виконачого комітета Конотопської міської ради від 25.03.2021 року №83 з 01.04.2021 року збільшилась вартість харчування у дошкільному навчальному закладі у розмірі:

– 36 грн. 00 коп. для дітей віком від 3 років;

– 32 грн. 00 коп. для дітей віком до 3 років.

Батьківська плата за одне відвідування дошкільного навчального закладу становить у розмірі 70 відсотків, що складає при 10,5 годинному режимі роботи:

– 25 грн. 20 коп. для дітей віком від 3 років;

– 22 грн. 40 коп. для дітей віком до 3 років.

Збільшені об’єми страв, норми харчування дітей дошкільного віку.

Ведеться постійний контроль за виконанням відповідних норм. Щомісяця аналізується стан харчування дітей в ДНЗ.

Для правильної організації харчування на основі примірного двотижневого сезонного меню складається щоденне меню з вживанням  овочів, фруктів та соків та відповідно картотеки страв. Протягом року в дошкільному закладі було організовано якісне раціональне: до 01.04.2021 – 4-ри разове харчування; з 01.04.2021 3-х разове харчування (в літній період 2 сніданок о 10.00 год. – сік чи фрукти)

Відповідно до поданих документів:

– 100 % звільнені від батьківської плати в ДНЗ діти, батьки яких є учасниками бойових дій в зоні АТО (10 дітей),

–  малозабезпеченим сім’ям  ( 7 дітей);

– діти-інваліди (1 дитина)

– діти, які постраждали внаслідок ЧАЕС (2 дітей)

Зменшено розмір плати на 50 % за харчування дітей багатодітних сімей – це 3 дітей.

Щодня відбираються  проби, зберігаються 24 години  при температурі від +4 до +8 в окремому холодильнику. Дотримується товарне сусідство.

Постійний контроль за правильною організацією харчування дітей здійснюється  директором(завідувачем), сестрою медичною старшою, працівниками Держпродслужби та працівниками управління освіти міської ради.

Постачання продуктів харчування здійснює:

– крупи – ФОП Тарасенко В.С.

– фрукти – ФОП Петренко Н.Є.

– овочі – ФОП Яременко В.Д.

– молочні продукти – «Сумська продуктова компанія»

– м’ясо – «Сумська продовольча  компанія»

-хлібобулочні вироби – Приватне підприємство» Хлібзавод Дубовязівський».

Всі продукти, що надходять відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються документами, що засвідчують їх якість.

Періодичний контроль за постачальниками та якістю продуктів проводять працівники Держпродспоживслужби, представники управління освіти та адміністрація дошкільного закладу.

У закладі  наявні накази про організацію харчування, бракераж, безпеку, про дотримання норм харчування. У всіх працівників ДНЗ проходять медичні огляди 2 рази на рік, про що ставиться відмітка в  санітарних книжках, відмітки про допуск до роботи.

Постійно здійснюється контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання харчоблоку, миття посуду, технології приготування їжі, термінів реалізації продуктів харчування.

За результатами перевірок Держпродспоживслужби  грубих порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено (протоколи від 17.01.2021).

Педагоги  постійно формують  у дітей трудові та  культурно-гігієнічні навички, вивчають правила поведінки за столом, вчать користуватись столовими приборами (виделки, ножі в старших групах).

У навчальному році середнє відвідування дітьми дошкільного навчального закладу по групах представлено у таблиці:

Моніторинг відвідування дітьми Конотопського ДНЗ №14 «Калинка»  за 2020 – 2021 навчальний рік (вересень 2020 – травень 2021)

Група Відвідування

               (%)

Захворюваність

               (%)

Група раннього віку         52%           4,9%
ІІ молодша група         55%             3,8%
Середня група           68%              2,7%
Старша група            67%                2,9%
всього          61%

3,6%

 

 

 

На початок року всі діти проходять медичний огляд. Кожного кварталу проводиться аналіз стану захворюваності, відповідно до довідок  в основному це ГРВІ. Частота захворювання впливає на відвідування дітей в ДНЗ. Протягом цього року було досить часті захворювання ( група раннього віку), що значно відобразилось на відвідуванні дітей.

 На виконання Постанов Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» Указу Президента України від 13 березня 2020 року №87/2020 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 березня 2020 року «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19 спричиненої коронавірусом SARS-coV-2», протоколів засідань міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 16.03.2020 року, відповідно до листів Міністерства освіти і науки України, дошкільний заклад працював в умовах карантину, під час якого дотримувались заборони проведення масових заходів, проводили інформування батьків та працівників щодо заходів профілактики, проявів хвороби та дій у випадку захворювання, проводили у закладі профілактичні та дезінфекційні заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19, виконували рішення тимчасових протиепідемічних комісій, дотримувались  профілактичних заходів, щодо  масового розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом та гострих респіраторних інфекцій, педагогічними працівниками проводилась освітня, організаційно-методична та просвітницько-роз’яснювальна робота.

Розвивальне та освітнє середовище дошкільного закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. Для занять дітей створені всі умови, а саме, обладнані спеціальні приміщення, куточки:

·  ізолятор;

·  педагогічний кабінет;

·  куточоки книги в кожній віковій групі,

·  прогулянкові майданчики для кожної вікової групи;

·  ігрові та розвивальні осередки в кожній групі.

Парціальними  програмами:

«Радість  творчості», програма художньо-естетичного розвитку,  дітей раннього та дошкільного віку;

«Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі;

«Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років;

Для роботи  з дітьми стала необхідність створення відповідної матеріальної та навчальної бази (добір та розробка ігор, конспектів занять, наочності, обладнання тощо).

Протягом навчального року систематично проводились різноманітні форми  роботи з педагогами з різних питань організації освітньої діяльності згідно відповідних розділів річного плану.

Для вирішення річних завдань були підготовлені змістовні консультації для педагогів відповідно до річного плану, педагогічні ради, виробничі наради, оперативні наради.

Заклад дошкільної освіти в цілому забезпечений нормативно-правовою базою, зокрема актами законодавства про освіту, про працю, про охорону дитинства тощо.

Також, згідно плану, педагоги  займаються самоосвітою, реєструються на вебінарах.

Вся ділова документація  працівників в закладі велась державною мовою з дотриманням нормативних вимог.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також проведена підписка на періодичні видання: «Практика управління дошкільним закладом» «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Методична скарбничка вихователя»,  «Практичний психолог».

Отже, слід зазначити, що робота педагогічного колективу проводилася на достатньому рівні, її результатом є такі показники:

–        підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;

–        високий рівень вихованості та розвитку дітей;

–        сприятливий психологічний клімат у колективі.

–       проводиться певна робота щодо підвищення зовнішнього іміджу закладу.

Головна мета нашого закладу є реалізація прав маленьких громадян на  здобуття дошкільної освіти, а пріоритетним напрямком є – виховати здорову, розумну,  щасливу  дитину.

Крім основної програми в своїй роботі педагоги використовують інноваційні технології Л. Шульги (вихователі Оникієнко Т.І., Маленко Я.І.) – Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання, аплікації. Суть технології –  діти зображають навколишнє тільки після емоційних зустрічей з ним у процесі спостереження, розгляду картин, слухання музики, читання, розповідання. Головне завдання організації зображувальної діяльності – виховання естетичних почуттів, а допоміжне – навчання технічним прийомам. Чим більше органів чуття беруть участь у сприйманні навколишнього, тим повнішими будуть уявлення, глибшим – пізнання,  нетрадиційна зображувальна діяльність.

Спадщина В.Сухомлинського (вихователі Биркун Н.В., Литвиненко Т.С.). Суть технології – основоположною у науково-теоретичних працях і практичному досвіді В.Сухомлинського є його філософсько-педагогічна система ідей та поглядів на дитину як на найвищу цінність. Педагогіка В.Сухомлинського – це педагогіка серця, дитиноцентризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення навчально-виховного процесу до природи конкретної дитини.

В 2020-2021 н.р. проатестовано вихователів Литвиненко Т.С., Поляченко Н.Ю. – відповідають займаній посаді, встановленно «Спеціаліст першої категорії» та Верезуб В.А. – відповідає займаній посаді.

Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ДНЗ функціонує методичний кабінет, який є науково-методичним осередком для педагогів та батьків. Педагоги закладу мають вільний доступ для користування методичними матеріалами, та можливість задовольняти свої потреби у професійному самовираженні й самореалізації, саморозвитку та самовдосконаленні.

Методична служба у своїй роботі керується наступними принципами:

– принцип гуманізації, що вимагає врахування можливостей, особливостей та  потреб виховання. Усунення всього, що негативно впливає на працездатність та здоров’я співробітників,  створення здорового соціально–психологічного мікроклімату;

–  принцип науковості, який полягає в удосконаленні методичної роботи на   основі сучасних досягнень психолого–педагогічної науки та передового педагогічного досвіду;

– принцип індивідуалізації – створення умов для розвитку творчого потенціалу кожного педагога;

– принцип економного використання робочого часу;

– принцип колективізму.

З метою забезпечення ефективності та якості управління педагогічним процесом, спонукання вихователів до творчої діяльності, вихователь-методист практикує в своїй роботі ефективні форми роботи, а саме: педагогічні дискусії, методичні ринги, методичні тренінги, ділові ігри, педагогічні виставки тощо.

У 2020-2021 н.р. педагогічний колектив приймав участь у різноманітних обласних і міських заходах, а саме:

1. Участь у конкурсі «Новорічна сніжинка», організований управлінням освіти Конотопської міської ради та отримали звання лауреата конкурсу за оригінальність та нестандартний підхід (грудень 2020р.);

2.Литвиненко Т.С., вихователь, приймала участь у заочному практикумі до Року математики в Україні «Цікава ЛОГОматематика» та друкувалась у журналі «Розкажіть онуку» з творчою доробкою «У пошуках кольорів веселки» (грудень 2020);

3.Участь педагогічних працівників у «Педагогічному профтесті», організованому інтернет-порталі рейтингу освітніх закладів України та отримали сертифікати (І рейтингове місце): Янцер О.В., директор (завідувач), вихователі: Оникієнко Т.І., Маленко Я.І., Поляченко Н.Ю., Кручініна Т.С., Биркун Н.В., Литвиненко Т.С., Верезуб В.А., Кириленко Т.В. (лютий 2021)

4.Поляченко Н.Ю., вихователь, опублікувала на сайті vseosvita.ua методичну розробку: конспект заняття з розвитку мовлення для дітей першої молодшої групи «Казкова подорож» (лютий 2021);

5. Поляченко Н.Ю., вихователь, опублікувала на сайті vseosvita.ua методичну розробку: конспект заняття для дітей молодшого дошкільного віку з пріоритетом сенсорного розвитку «Друзі у цирку» (лютий 2021);

5. Поляченко Н.Ю., вихователь, опублікувала у журналі «Бібліотечка вихователя дитячого садка» конспект заняття для дітей молодшого дошкільного віку з розвитку мовлення «У казку на чарівній кульці» (лютий 2021);

6.Участь у обласному конурсі  «Світ дошкілля», номінація краща методична розробка «Організація роботи групи дошкільного віку «Вільні долоньки»» за методикою раннього розвитку дітей Марії Монтессорі та отримали II місце (травень  2021р.);

7.Участь у конкурсі «Великодній кошик», організований управлінням освіти Конотопської міської ради (квітень 2021р.) та отримали ІI місце.

8.Участь у конкурсі, організованому Конотопською міською організацією профспілки працівників освіти, підготували флешмоб «#Dancechallenge» (травень 2021).

Окремою ланкою методичної роботи стала організація взаємодії з родинами вихованців. Провідною формою роботи з батьками є батьківські збори. Впродовж навчального року були проведені групові батьківські збори, під час яких батьки систематично ознайомлювалися із завданнями, новим змістом і напрямками навчально-виховного процесу, отримували інформацію про нормативно-правове підґрунтя нововведень в освіті. Особливу увагу приділяли індивідуальним формам роботи з батьками. Велика увага в закладі приділялася забезпеченню якісної підготовки дітей до навчання в школі.

Одним з напрямів інноваційної діяльності педагогів є впровадження медіа-технологій в освітній процес. Вагомих результатів досягнуто вихователями у оволодінні інформаційно-комунікативними технологіями. Використання медіатехнологій в освітньому процесі з дітьми робить процес пізнання яскравим, цікавим і таким, що надовго запам’ятовується (електронні презентації, розвиваючі завдання та ігри, мультфільми тощо).

В усіх групах облаштовані розвивальні життєві осередки, завдяки яким опановують науку життя, стають компетентними особистостями з притаманними їм індивідуальними особливостями.

Навчальний процес здійснюється протягом дня на заняттях, іграх, повсякденному житті. На базі садочка   в цьому році було проведено засідання методичної ради Вороновицької ОТГ для  вихователів в співпраці з психологічною службою садочка.

При здійсненні реалізації програмових завдань вихователі намагалися розвивати у дітей пізнавальні дії: практичні, сенсорні, за допомогою яких виділяються, усвідомлюються, узагальнюються різноманітні математичні уявлення. У дітей сформувалися вміння узагальнювати, порівнювати, знаходити загальне й відмінне, розрізняти фігури, вибудовувати ряд величин, оперувати цифрами, уточнювати знання про час, орієнтуватися в просторі, складати ціле із частин і ділити ціле на частини.

Ігрова діяльність планується і проводиться щоденно протягом дня. Більшість вихователів майстерно поєднують вплив гри на виконання освітніх завдань і одночасно зберігають  притаманні грі властивості. Рівень сформованості ігрового партнерства також відповідає віку дітей.

Фізкультурно-оздоровча робота з дітьми велась у відповідності до листа МОН України «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» від 02.09.2016 № 1/9-456.   Фізкультурно-оздоровчу роботу проводить інструктор з фізичної культури Кириленко Т.В. та вихователі.

Для повноцінного фізичного розвитку дітей в закладі створені всі умови, але на привеликий жаль, відсутня спортивна зала. В усіх вікових групах в наявності спортивні куточки, в якому раціонально розміщено спортивне обладнання та  інвентар: шведські стінки, гімнастичні лави, похилі та ребристі дошки, дуги, обручі, м’ячі, гімнастичні палиці, прапорці,  канат, нестандартне спортивне обладнання та інші переносні атрибути.

Матеріально-технічна база закладу забезпечена фізкультурним обладнання та інвентарем на 78%. Весь  інвентар знаходиться в гарному стані та відповідає санітарно-гігієнічним нормам і естетичним вимогам, гарантує безпечне виконання вправ.

Фізкультурно-оздоровча робота проводиться як в групових кімнатах так і на вулиці (заняття, розваги, ігри, спортивні свята). В теплу пору року проводяться традиційно піші переходи до водойми, лісу, за межі ДНЗ. Всі  заходи, що проводяться в закладі намагаємося висвітлити на фото в соцмережі ФБ  та власному саті  https://dnz14.osvita-konotop.gov.ua/, в групах. Огляд посібників, дидактичних ігор, матеріалів,  які виготовили вихователі власноруч.

Колектив ДНЗ спрямовує свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, патріотично налаштованої особистості.

За підсумками роботи колективу під час 2020-2021  навчального року  можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано.

На завершення бажаю всім міцного здоров’я, гарного настрою, успіхів, благодаті. Вдячна за увагу та підтримку!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *