28.04.2022 Консультація для батьків “Як організувати дозвілля дитини вдома”/ Методичний кабінет

Як організувати дозвілля дитини вдома

Дитині дошкільного  віку, на відміну  від школяра, потрібно допомогти організувати власну діяльність.

Обов’язково слід  забезпечити дитині чіткий режим  дня. Скласти  разом з нею детальний розклад, що включатиме: сон, прийом їжі, прогулянку, гру, заняття і звичайні домашні обов’язки та згодом намагатись дотримуватися цього розкладу.

Насамперед дорослі мають  організувати свій день так, щоб якнайменше  змінити  розпорядок  дня  дитини від  розпорядку дня в  дитячому закладі. Батькам потрібно розуміти, що  змінилося тільки  місце перебування  більшої  частини  дня дитини, а її діяльність  повинна  і надалі бути  такою, як і була, або трішки змінена.

День повинен починатися з  гігієнічних  процедур,  ранкової  гімнастики,  сніданку. Протягом  дня  батьки (або інші  дорослі, які  будуть знаходитися з  дитиною  вдома) повинні  організувати  освітню,  ігрову, самостійну  діяльність  дитини.

Якщо це  дитина старшого  дошкільного  віку,  то  вона  більш  самостійна і  тому  контролювати  самостійну  діяльність  не обов’язково, а  з малюкам  молодшого  дошкільного  віку  потрібна  допомога. Освітню  діяльність  можна організувати як до обіду,  так  і  після  денного  сну (денний  сон  теж  бажано  не  відміняти).

 

Яку діяльність запропонувати дошкільнику

Пізнавальна діяльність – це складне особистісне утворення, яке складається під впливом найрізноманітніших чинників: і суб’єктивних (допитливість, наполегливість, воля, мотивація, старанність і т.д.), і об’єктивних (навколишні умови, прийоми і методи навчання та виховання).

У період дошкільного дитинства завдяки пізнавальній активності дитини  відбувається зародження уявлень про оточуючий світ. Ці уявлення формуються  в процесі розвитку пізнавальної сфери, яка складається з 3-х компонентів:

  1. Пізнавальні процеси ( сприйняття, увага, пам’ять, уявлення, мислення).
  2. Інформація (досвід і досягнення накопичені людством на шляху пізнання світу).
  3. Ставлення до світу ( емоційна реакція на окремі об’єкти, предмети, явища,і події нашого світу).

Всі компоненти  пізнавальної сфери тісно пов’язані між собою.

Тому радимо, батькам, долучатися до занять в дистанційній формі, аби підвищувати пізнавальну активність дітей.

Ігрова.

Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивне емоційне тло, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо.

Трудова.

У дошкільників є бажання самостійно діяти з предметами зі «світу дорослих» — мити посуд, накривати на стіл, підмітати тощо. Тож малюкам неодмінно слід давати посильні трудові доручення. Для дітей це спосіб самоствердження, втілення своїх бажань і можливостей. У старшому дошкільному віці у дітей з’являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності — зробити для інших. Дитина проявляє ініціативу, у неї з’являється об’єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов’язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов’язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі.

Художньо-продуктивна.

У різних видах художньо-продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності.

Фізична активність.

Перебуваючи вдома, можна більше часу приділити дітям і навчити їх гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них.

Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці. Ось декілька ідей:

  • Грайтеся в «Гарячу лаву»: розкидайте по підлозі диванні подушки й уявіть, що підлога – це потік розпеченої лави. Дитина може переповзати, переходити чи перестрибувати з подушки на подушку.
  • Використовуйте покривало як парашут (розкрийте покривало над головою, а потім повільно опустіть на підлогу»
  • Використовуючи простирадла, ковдри, подушки, стільці і таке інше, побудуйте фортецю. Не поспішайте, нехай головними «будівельниками» будуть діти. Ваша фортеця не обов’язково має бути красивою, головне – безпечною!

Обов’язково робіть з дитиною зарядку та руханки!

Художня література

Корисно розглядати разом з дитиною дитячі книжечки, аналізувати малюнки, визначати на них об’єкти, місце їх розташування, форму, колір та інше.

Почитайте щось разом чи окремо (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях).

Уявіть це! Перед читанням книги разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками.

 

 Підготувала: вихователь-методист Андрієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *