СТАРША ГРУПА “МЕТЕЛИКИ” Тема: “Рухи в природі”, “Рухи для здоров’я”

31.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на мовленнєву діяльність “Я говорю, ми говоримо”

Завдання 1. Вивчіть з дітьми скоромовки: “Черепаха чаплю ввечері пригощала чаєм з печивом”, “Великі мурахи грали у шахи, а маленькі мурашки – у шашки”.  Запропонуйте дітям промовити у різний спосіб скоромовки: повільно, швидше, тихо, голосно.

Завдання 2. Мовленнєва гра “Знайди звук”

Завдання 3. Мовленнєва гра “Скажи навпаки”

Завдання 4. Запропонуйте виконати завдання № 13 – 15 в Книзі дошкільника на стор.84-87.

Завдання 5. Перегляньте відео про планети Сонячної системи.

Завдання 6. У АЛЬБОМІ з художньо-творчої діяльності створіть космічну композицію на стор. 50-51

 

30.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на дослідно-експериментальну діяльність “Приховані рухи мого організму”.

1. Дихання. Проведіть бесіду про значення дихання для життя людини

2. Думки. Думки з’являються в нашій голові. Вони найшвидші в нашому організмі.

3. Пам’ять. Ще одним особливим “механізмом” нашого організму є пам’ять.. Вона допомагає зберігати наші знання, приємні спогади, щасливі моменти та багато іншого, важливого для людини.

4. Око. Зір – це великий скарб людини. Проведіть бесіду про важливість зору для людини та можливості ока. Око – рухливий орган людини. Рухи ока достатньо швидкі. Переконайтеся, що очі можуть дивитися ліворуч-праворуч-вниз-вгору-по колу.

5. Запропонуйте виконати завдання у Книзі дошкільників на стор. 83-84 №11-12

 

 

27.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на художньо-естетичну діяльність “Краса рухів у танці і спорті”

Завдання 1. Вступна бесіда. Розпитайте дітей, чи люблять вони  танцювати, під яку музику. Скажіть, що танцювальне мистецтво зародилося дуже давно, і з тих пір з’явилося багато різновидів танців (бальні, латиноамериканські, народні, сучасні та інші), деякі з них дуже популярні, і ми їх теж танцюємо.

Завдання 2. Розгляньте картину О.Кулаков “Етюд танцюючої дівчинки” стор.81 у Книзі Дошкільника

Запитайте, чим займається героїня картини. Який танець вона може танцювати? Чи можна словами описати характер українського таночка – який він?

Розгляньте репродукцію картини Н.Папірної “Український танець” (красивий, швидкий, яскравий)

Розкажіть, що у кожного народу свої традиційні танці – за його музикою і рухами можна багато чого розповісти про людей. Що ж можна розповісти про українців, слухаючи їх танцювальну музику? (українці – привітні,яскраві, приємні, веселі, активні тощо)

Завдання 3. Перегляньте відео українського народного таночку “Гопак”

Завдання 4. Запропонуйте виконати завдання 9, 10 на стор. 82-83

Руханка “Гопачок”

 

26.05.2022

Консультація для батьків «Готовність дитини до школи»

Готовність до навчання в школі розглядається на сучасному етапі розвитку психології як комплексна характеристика дитини, якій розкриваються рівні розвитку психологічних якостей, що є найбільш важливими передумовами для нормального включення в нову соціальну середу і для формування навчальної діяльності.

Фізіологічна готовність дитини до школи.

Цей аспект означає, що дитина повинна бути готова до навчання в школі фізично. Тобто стан її здоров’я повинен дозволяти успішно проходити освітню програму. Фізіологічна готовність передбачає розвиток дрібної моторики (пальчиків), координації руху. Дитина має знати, в якій руці і як потрібно тримати ручку. А також дитина при вступі в перший клас повинна знати, поважати та розуміти важливість дотримання основних гігієнічних норм: правильна поза за столом, постава тощо.

Психологічна готовність дитини до школи.

Психологічний аспект, який включає в себе три компоненти: інтелектуальна готовність, особистісна і соціальна, емоційно-вольова.

1. Інтелектуальна готовність до школи означає:

– до першого класу у дитини повинен бути запас певних знань (мова про них піде нижче);

– вона повинна орієнтуватися в просторі, тобто знати, як пройти в школу і назад, до магазину і так далі;

– дитина має прагнути до одержання нових знань, тобто повинна бути допитливою;

– повинні відповідати віку розвиток пам’яті, мовлення, мислення.

2. Особистісна та соціальна готовність передбачає наступне:

– дитина повинна бути комунікабельною, тобто вміти спілкуватися з однолітками і дорослими; у спілкуванні не повинно проявлятися агресії, а при сварці з іншою дитиною повинна вміти оцінювати і шукати вихід із проблемної ситуації; дитина повинна розуміти і визнавати авторитет дорослих;

– толерантність – це означає, що дитина повинна адекватно реагувати на конструктивні зауваження дорослих і однолітків;

– моральний розвиток, дитина повинна розуміти, що добре, а що – погано;

-дитина повинна приймати поставлену педагогом завдання, уважно вислуховуючи, уточнюючи неясні моменти, а після виконання вона повинна адекватно оцінювати свою роботу, визнавати свої помилки, якщо такі є.

3. Емоційно-вольова готовність дитини до школи передбачає:

– розуміння дитиною, чому вона йде в школу, важливість навчання;

– наявність інтересу до навчання і отримання нових знань;

– здатність дитини виконувати завдання, яке їй не зовсім до душі, але цього вимагає навчальна програма;

– наполегливість – здатність протягом певного часу уважно слухати дорослого і виконувати завдання, не відволікаючись на сторонні предмети і справи.

• Пізнавальна готовність дитини до школи.

Даний аспект означає, що майбутній першокласник повинен володіти певним комплексом знань та вмінь, який знадобиться для успішного навчання в школі. Отже, що повинен знати і вміти дитина у шість-сім років?

1) Увагу.

• Займатися якою-небудь справою, не відволікаючись, протягом двадцяти-тридцяти хвилин.

• Знаходити подібності та відмінності між предметами, картинками.

• Вміти виконувати роботу за зразком, наприклад, з точністю відтворювати на своєму аркуші паперу візерунок, копіювати рухи людини і так далі.

• Легко грати в ігри на уважність, де потрібна швидкість реакції. Наприклад, називайте жива істота, але перед грою обговоріть правила: якщо дитина почує домашня тварина, то він повинен плеснути в долоні, якщо дике – постукати ногами, якщо птах – помахати руками.

2) Математика.

• Цифри від 0 до 10.

• Прямий рахунок від 1 до 10 і зворотний рахунок від 10 до 1.

• Арифметичні знаки: « », «-«, «=».

• Поділ кола, квадрата навпіл, чотири частини.

• Орієнтування у просторі і на аркуші паперу: «праворуч, ліворуч, вгорі, внизу, над, під, за і т. п.

3) Пам’ять.

• Запам’ятовування 10-12 картинок.

• Розповідання по пам’яті віршиків, скоромовок, прислів’їв, казок і т.п.

• Переказ тексту з 4-5 речень.

4) Мислення.

• Закінчувати речення, наприклад, «Річка широка, а струмок…», «Суп гарячий, а компот…» і т. п.

• Знаходити зайве слово з групи слів, наприклад, «стіл, стілець, ліжко, чоботи, крісло», «лисиця, ведмідь, вовк, собака, заєць» і т. д.

• Визначати послідовність подій, щоб спочатку, а що потім.

• Знаходити невідповідності в малюнках, віршах-небылицах.

• Складати пазли без допомоги дорослого.

• Скласти з паперу разом з дорослим, простий предмет: човник, літак.

5) Дрібна моторика.

• Правильно тримати в руці ручку, олівець, кисть і регулювати силу їх натиску при письмі та малюванні.

• Розфарбовувати предмети і штрихувати їх, не виходячи за контур.

• Вирізати ножицями по лінії, намальованої на папері.

• Виконувати аплікації.

6) Мова.

• Складати пропозиції з декількох слів, наприклад, кішка, двір, йти, сонячний зайчик, грати.

• Розуміти і пояснювати зміст прислів’їв.

• Складати зв’язну розповідь по картинці і серії картинок.

• Виразно розповідати вірші з правильною інтонацією.

• Розрізняти в словах букви і звуки.

7) Навколишній світ.

• Знати основні кольори, домашніх і диких тварин, птахів, дерева, гриби, квіти, овочі, фрукти і так далі.

• Називати пори року, явища природи, перелітних і зимуючих птахів, місяці, дні тижня, свої прізвище, ім’я та по батькові, імена своїх батьків і місце їх роботи, своє місто, адресу, які бувають професії.

Завдання для діток.

 

 

25.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на здоров’язберігальну, рухову діяльність “Як стати здоровим”

Завдання 1. Гра “Впізнай…” (на дотик, на слух, на смак тощо). Запропонуйте дітям поміркувати, який орган чуття що може розказати про предмет, чого без цього відчуття дізнатися неможливо.

Завдання 2. Гра “Корисно-шкідливо”

Завдання 3. Запропонуйте дітям пригадати вправи та ігри, які допомагають зберігати здоров’я кожного органу (вправи для очей, для язика, для пальчиків, для мязів рук тощо).

Акцентуйте увагу дітей на тому, що одноразове виконання вправ не зміцнює здоров’я. Для того, щоб бути здоровим, треба постійно тренуватися.  Поміркувати над висловом: “Тренування – запорука здоров’я”. Чому так кажуть?

Завдання 4. Виконайте веселу зарядку:

Завдання 5. У Книзі дошкільника запропонуйте виконати завдання 5, 6  на стор.79

 

24.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на сенсорно-пізнавальну діяльність “Математика для рук”

Завдання 1. Бесіда про те, що можуть робити руки і ноги. Пограйте у гру на увагу “Голова, руки, коліна, пальці”: дорослий називає одне, а показує – інше.

Завдання 2. Гра “Ручна арифметика”. Запропонуйте дітям вирішувати завдання за допомогою рук, для цього приготуйте картонну коробку, в якій зробіть отвори для рук, а з іншої сторони коробки покладіть в середину різноманітні дрібні предмети (грецькі горіхи, цукерки, геометричні фігури, кубики тощо). Дитина занурює руки в отвори коробки, намагається намацати предмети, називає, що там лежить (кількість, матеріали, з яких ці предмети зроблені), лічить предмети кожної групи у коробці. За цими даними складає арифметичну задачу або приклад.

Завдання 3.  Запропонуйте діткам спробувати розв’язати приклади з Їжачком Жекою.

Завдання 4. У Книзі дошкільника виконайте завдання 3, 4 на стор.77-78

Завдання 5. Нейропсихологічна гра “Майстерні руки”

 

 

23.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на мовленнєву діяльність “Все живе рухається”

Завдання 1. Почніть з бесіди, ранкових спостережень: Яка сьогодні погода? Яка пора року? Який зараз місяць і день тижня? Чим відрізняється живе від неживого? (головна ознака живого – рух). Запропонуйте переглянути відео “Жива-нежива природа”

Завдання 2. Покажіть дітям картину Є.Гапчинської “Моя улюблена шоколадка” стор. 76 Книга дошкільника.

Обговоріть, що на ній відбувається. Підсумуйте, що зміни у організмі людини теж позначають рух і це добре видно на прикладі зображених дівчаток на картині: ми народжуємося немовлятами, ростемо і стаємо дитиною, а потім – дорослою людиною. Запитайте дітей, за якими ознаками вони відрізняють на картині меншу і старшу дитину (зріст, величина частин тіла, довжина волосся, розмір одягу тощо).

Завдання 3. Запропонуйте виконати завдання №1 та №2 стор.76 у КНИЗІ ДОШКІЛЬНИКА, це допоможе усвідомити різноманітність напрямів рухів.

Завдання 4. Створіть гарний настрій, пограйте з мильними бульбашками. Нехай діти поспостерігають за рухами бульбашок. Запитайте: бульбашки рухаються, то чи можна їх вважати живими? Поясніть, що бульбашки рухаються тільки завдяки людині, яка їх надуває.

 

20.05.2022

Сторінка для батьків: Консультація для батьків: “Як допомогти дитині подолати страх?”

Всі ми чогось боїмося – і це нормально. Адже, в деяких випадках страх захищає нас від необдуманих і небезпечних дій. Але так буває не завжди, оскільки межа між страхом, де існує реальна загроза, і фобією, дуже тонка. Особливо актуальною проблема страху стає в період катаклізмів, пандемій, і в дитинстві. Сьогодні зупинимося на страхах дітей і шляхах їх подолання. Адже всі ми були дітьми і у кожного з нас є хоча б один страх який «переслідує» нас. І кожного разу ми відчуваємо себе дітьми, які нічого не можуть вдіяти із тими емоціями, які виникають у нас, коли ми лише подумаємо про «дитячий страх».
Отже, серед основних причин виникнення дитячих страхів можна виділити наступні:

  • конкретні ситуації, які налякали дитину (вкусила якась тварина, потрапила в лікарню тощо). Стійкий характер страхів, які зумовлені конкретною ситуацією, характерний для тривожних, невпевнених у собі дітях;
  • дитяча уява, фантазія. Діти часто під впливом фантазії та сильної уяви можуть вигадувати чудовиська, які ховаються під ліжком чи інших темних місцях;
  • недостатня фізична активність може призвести до виникнення страхів у дітей, тому потрібно пам’ятати, що ігри є кращими «ліками» від страхів;
  • стосунки з однолітками. Так, через негативні стосунки з однолітками, цькування, відсутність друзів у дітей може виникати страх і небажання йти в школу;
  • стосунки з батьками і рідними (негативна внутрішньо сімейна атмосфера; надмірне піклування, гіперопіка; емоційне неприйняття чи відсутність контакту з дитиною; принциповість і велика кількість заборон; наявність страхів і тривожності у батьків; склад сім’ї; ранній вихід матері на роботу; наявність неврозів тощо).

Для того, щоб допомогти дитині подолати страх потрібно враховувати причини його виникнення і дотримуватися наступних правил:

Не применшуйте і не знецінюйте страх дитини. «Тут нема чого боятися, подумаєш, якийсь жук!» – такого типу твердження переконує дитину в тому, що її почуття неправильні, недоречні, а отже, з нею щось не так. Це призводить до виникнення напруженості і тривоги. Тому, краще визнати той факт, що дитина злякалася і поговорити про її почуття. Це допоможе їй швидше звикнути до незнайомого і страшного об’єкту, і страх поступово зникне.

Не переконуйте дитину в протилежному. «Мамо, цей собака злий! Я його боюся!» Часом так хочеться швидко переконати дитину: «Ну чого ти! Собака добра! А ти великий та сміливий, і зовсім не боїшся, правда?» У цьому випадку дитина може розгубитися. З одного боку вона відчуває страх, а з іншого – впевненість у тому, що мама краще знає. Можливо, зараз дитині вдасться побороти відчуття страху, але пригнічений страх повертається з подвійною силою.

Не закликайте до мужності. «Ти ж чоловік! Води він боїться! Іди купайся і не будеш боятися!». Іноді батьки залишають дитину в темній кімнаті, щоб побороти страх темряви. Тоді страх може перерости у жах, адже найближчі люди замість того, щоб захистити, зраджують. В дитини може сформуватися розуміння того, що допомоги немає звідки чекати, довіряти нікому не можна, більш того, це навіть небезпечно.
Не проявляйте агресію. Перелякана дитина потребує підтримки, розуміння. А якщо батьки в такий момент самі поводяться агресивно – кричать, штовхають, смикають за руку – дитина переживає подвійний страх. На рівні інстинкту їй хочеться втекти геть від страшного, а отже, небезпечного об’єкта. Така дилема поставить у глухий кут навіть дорослу людину, а в дитячому мозку це викликає буквально «коротке замикання».

Не прирівнюйте страх до примхи. Дитина не може регулювати свій страх вольовим зусиллям. Тому не можна розглядати дитячий страх як форму капризу. Для дитини її переживання – реальність.

Не карайте дитину за страх. Покарання завжди викликає страх. Страх помножений на ще один страх не навчить дитину мужності. Мужність народжується зсередини як здатність визнати, прожити свій страх і діяти в ситуації свідомо, а не під впливом чужого вольового впливу.

Не ізолюйте дитину від зовнішнього світу. Бажання повністю захистити дитину від страхів – ще одна помилка. Часом дорослі намагаються уникати будь-яких ситуацій, коли дитина може зустрітися з об’єктами, що можуть її налякати. Пам’ятайте, що варто дозволяти дитині «зустрітися» з тим, чого вона боїться, але при цьому обов’язково підтримуйте її, проявляйте турботу і спокій, озвучуйте усе, що відбувається. Це може виглядати приблизно так: «Я бачу, що ти боїшся підходити до цього великого пса! Він справді величезний і дуже сильний порівняно з тобою. Але ми можемо роздивитися його звідси, з безпечної відстані. Давай постежимо. Може, він і не злий? Бачиш, виляє хвостом – значить вітається! Так, він дуже голосно гавкнув! Я теж здригнулася від несподіванки! У нього дуже сильний голос! Може, він каже «здрастуйте» або кличе своїх друзів погратися?».

Якщо ви не можете самостійно допомогти дитині подолати страх – зверніться до спеціаліста. У цивілізованому світі звертатися до психолога чи психотерапевта цілком нормально. Хоча, ми звикли думати, що для того, щоб бути здоровим достатньо харчуватися здоровою і корисною їжею, займатися спортом, вести активний спосіб життя і не мати шкідливих звичок. Але ми забуваємо, що є ще психологічне здоров’я, проблеми з яким позначаються на якості життя і на функціонуванні організму людини. Тому, дбаючи про здоров’я дітей не забувайте про психологічну його складову.

Пам’ятайте, що кожен епізод страху, з яким зустрічається дитина, може допомогти їй повірити в себе, стати сміливішою, навчити довіряти вам і навколишньому світу, але тільки якщо ви точно знаєте, як допомогти їй пройти цей досвід.

Завдання 1. Дидактична гра “Що зайве?”

Завдання 2. Дидактична гра “Знайди помилки художника”

Завдання 3. Підвести підсумки та зробити висновки за темою допоможуть сторінка досягнень за темою та сторінка вражень. Запропонуйте виконати завдання на стор. 74-75 в Книзі дошкільника.

 

19.05.2022

Сторінка для батьків: Поради “Чому сучасні діти не хочуть вчитися, не вміють чекати і важко переносять нудьгу”

Завдання 1. Запропонуйте малятам переглянути відео “Цікаві факти про тварин”

Завдання 2. Запропонуйте дітям виконати завдання 1-2 на стор. 94-95 у КНИЗІ ДОШКІЛЬНИКА

 

 

18.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на ігрову діяльність “Ігри птахів”

Завдання 1. З метою актуалізації знань дітей про птахів пограйте в гру “Я знаю п’ять назв…”. Запропонуйте дітям пригадати назви осілих і перелітніх птахів, водоплавних, великих, маленьких птахів тощо.

Завдання 2. Відгадайте загадки.

Завдання 3. Гра “Назви пташку”

Завдання 4. Запропонуйте пограти в рухливу гру “Перелітні та зимуючі птахи”

Завдання 5. Організуйте роботу з виготовлення птаха у техніці орігамі, при необхідності допоможіть діткам.

 

 

17.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на мовленнєву діяльність “Корисний раціон”

Завдання 1. Ігрова ситуація “Вереда”. Дорослий зображає вереду, а дитині потрібно вмовити вереду поїсти. Але треба нагодувати вереду корисною їжею. Діти мають обрати відповідну картинку із зображенням овоча або фрукта та розповісти, що вони з цього приготують і чому це смачно і корисно. Завершіть гру думкою про те, що, на жаль, багато хто  з дітей схожий на вереду. Запросіть дітей висловитися щодо важливості вживання корисної їжі. Мотивуйте присвятити день вживанню здорової їжі.

Завдання 2. Гра “Корисна-шкідлива їжа”

Завдання 3. Запропонуйте виконати завдання № 13, 14 на стор.72-73 у Книзі дошкільника.

Завдання 4. Запропонуйте намалювати у Альбомі художньо-творчої діяльності (стор. 44-45) багато маків у незвичний спосіб – перетворюючи плями на квіти.

Завдання 5. У вільний час перегляньте мультфільм “Корисні підказки. Смачні та корисні”

 

16.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на дослідно-експериментальну діяльність «Спробуй повтори» 

Завдання 1. Запросіть дітей перетворитися на якусь тваринку та відтворити характерні рухи. Під час рухів діти повинні називати рухи, звертайте увагу на вживання у мові дитини дієслів (стрибаю, повзаю, бігаю як…), прикметників (швидкий, косолапий, хижий, стрімкий як…)

Поясніть дітям, що рух для тварини – здатність переміщатися з одного місця на інше – відіграє величезну роль в їхньому житті. Пересуваючись вони шукають їжу, тікають від хижаків, бавляться і так далі.

Завдання 2. Розгляньте картинки з зображенням тварин, птахів в русі.

  • Що робить птах?
  • Що робить…?
  • А навіщо він це робить?
  • А чи змогла б якась тваринка (назва) літати?
  • Чому?
  • На кого з цих тварин чи птахів ти хотів би бути схожим? (Серію запитань можна продовжити своїми)

Завдання 3. Прослухайте запис французької популярної композиції «Жайворонок» у виконанні оркестру Поля Моріа (саунд-трек «У світі тварин»

Запитайте чи чули діти цю мелодію раніше, якщо так то де. Що вони уявляють, коли слухають цю мелодію, на що вона надихає. Наголосіть на тому, що цю мелодію можна чути в передачі про тварин, де можна знайомитися із життям тварин. Одна з таких передач «У світі тварин», «Discovery channel» та інші.

Запропонуйте переглянути частинку відео, щоб діти мали уявлення про ці передачі. Можна будь-яке відео та переглянути у вільний час.

 

Завдання 4. Розгляньте картину Е.Тінгатінга «У джунглях» (Книга дошкільника ст.. 69), дайте відповідь на запитання. Виконайте завдання 11 на сторінці 70. У вільний час запропонуйте завдання 12 у Книзі дошкільника на сторінці 70.

Завдання з грамоти:

13.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на художньо-естетичну діяльність «Краса рухів» 

Завдання 1. Розгляньте з дітьми картини із зображенням об’єктів природи, що знаходяться в русі. Обговоріть ці картини, наголосіть що в природі все рухається. Ці рухи ми можемо спостерігати та помічати.

 

Але бувають рухи в природі повільні і зовсім не помітні нашому оку, ось наприклад проростання насіння.

 

(Можна проробити дослід з насінням вдома поклавши його на мокру марлю в тарілочку)

Завдання 2. Рухи природи можна відтворити самому вдома, виготовивши книжку-мультик «Пташка»: коли швидко гортати її сторінки, складається уявлення, що пташка летить. Покажіть дітям як створити таку книжку: у маленькому товстому блокноті на кожній сторінці слід малювати на одному й тому ж місці пташку з різним розміщенням крил, або також міняючи і місце пташки.

Завдання 3. Розкажіть малятам, що не всі рослини та тварини можуть бути безпечними для людини, особливо ті про які ти нічого не знаєш. Існують дуже красиві квіти, які швидко закривають пелюстки, поглинаючи комах, або рибки піранії, які нападають на тварин.

 

Завдання 4. У Книзі дошкільника виконайте завдання 9 та 10 на сторінках 68,69.

 

У вільний час пропонуємо трішки згадати математику.

 

 

 

12.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на господарсько-побутову діяльність «Домашні рослини для нас і ми для них»

Вихователі: Биркун Н.В., Литвиненко Т.С.

Завдання 1. Поговоріть з дітьми, що будь-яку сумну та нецікаву кімнату можна змінити та прикрасити кімнатними рослинами. Існує безліч кімнатних рослин. Якщо є вдома квіти розгляньте їх закріпіть назву. У світі є дуже багато різновидів кімнатних рослин, розгляньте ілюстрації, зачитайте назви кімнатних рослин, зверніть увагу на будову рослини (корінь, стебло, листочки, квіточки), в чому росте рослина та оберіть якийсь цікавий факт про цю рослину з тексту.

Завдання 2. Перегляньте відео догляду за рослинами.

Після перегляду закріпіть правила догляду.

Під час догляду за своїми кімнатними рослинами залучайте дітей працювати з Вами, доглядаючи за рослинами закріплюйте назву, будову рослини та як доглядати.

Завдання 3. Попрацюйте у Книзі дошкільника на сторінці 67 завдання 7. Запитайте чим відрізняються між собою кімнатні рослини у вазоні (у першому рослина проростає, у другому молода парость, у третьому доросла рослина)

У вільний час запропонуйте виконати завдання 8 на сторінці 68.

 

11.05.2022

Інтегроване заняття з пріоритетом на здоров΄язберігальну, рухову діяльність «Сонце, повітря, вода – наші найкращі друзі»

Завдання 1. Розгляньте малюнок. Що роблять дітки? (загартовуються)

  • Що означає загартування?
  • За допомогою чого можна загартовуватися?
  • Яку користь приносить загартування?

Завдання 2. Запропонуйте дітям апробувати один із способів загартування з застосуванням води контрастної температури. Поставте дві посудини: зі шматочками льоду із теплою водою (38 градусів). Запросіть дітей опускати пальчики послідовно у посудину з льодом і в посудину з теплою водою. Після кількох повторень діти мають потерти долоньки та витерти їх паперовим рушником. Розпитайте про відчуття. Запитайте у дітей, на їхню думку, чи можуть сонце, повітря та вода бути шкідливими для здоров’я. Розгляньте з малюками загальні правила загальні правила загартування.

Завдання 3. Запитайте у дітей, чи різна вода корисна для здоров’я всього живого? Перегляньте відео про забруднення водойм, як така вода шкодить всьому живому, поговоріть як можна уникнути забруднення.

Завдання 4. Запросіть дітей виконати завдання №5 в Книзі дошкільника на сторінці 66.

Фізкультхвилинка:

Завдання 6. Розкажіть малятам, що чиста вода є унікальним середовищем для життя різних риб, тварин, рослин у морях і океанах. У альбомі з художньо-творчої діяльності (ст..43) розгляньте з дітьми картину Д.Міллера «Підводний світ»

Запитайте:

  • Чи рухаються тварини і чому діти так думають?
  • Які умови життя у мешканців водойм та у людей, порівняйте у чому схожість у чому відмінність?

Допоможіть створити рельєфну аплікацію на сторінці 42. Похваліть дитину.

 

У вільний час можете з дитиною прочитати оповідання “Купання ведмежат” В.В. Біанкі

Наш знайомий мисливець йшов берегом лісової річки і раптом почув гучний тріск гілок. Він злякався і вліз на дерево.З гущавини вийшли на берег велика бура ведмедиця, з нею два веселих ведмедика і пестун – її однорічний син, ведмежа нянька. Ведмедиця села. Пестун схопив одного ведмедика зубами за комір і давай занурювати його в річку. Ведмедик верещав і борсався, але пестун не випускав його, поки добре не виполоскати в воді.Інший ведмежа злякався холодної ванни і пустився тікати в ліс. Пестун наздогнав його, надавав ляпасів, а потім – в воду, як першого. Полоскав, полоскав його так ненароком і впустив у воду. Ведмедик як закричить! Тут в одну мить підскочила ведмедиця, витягла синочка на берег, а пестуну таких плюх надавала, що він, бідний, завив.

Опинившись знову на землі, обидва ведмедика залишилися дуже задоволені купанням: день був спекотний, і їм було дуже жарко в густих кошлатих шубках. Вода добре освіжила їх. Після купання ведмеді знову зникли в лісі, а мисливець зліз з дерева і пішов додому.

 

Запитайте у дітей:

  • Як ти вважаєш, розповідь В. Біанкі смішний чи сумний?
  • Про кого йдеться в цьому оповіданні?
  • Скільки було ведмедів?
  • Навіщо ведмеді прийшли до річки? Хто купав ведмежат?
  • Розкажи, як ведмідь-пестун купав ведмежат.
  • Що трапилося, коли пестун впустив ведмедика в річку?
  • Чим закінчилася історія про купання ведмежат?
  • Хто сподобався тобі в оповіданні найбільше?

Яка частина розповіді тобі здалася

 

10.05.2022

Реалізуємо освітні завдання за темою “Рухи в природі” підтема  «На землі, над землею, під землею»

(інтегроване заняття з пріоритетом на сенсорно-пізнавальну діяльність)

Вихователі: Литвиненко Т.С., Биркун Н.В.

Завдання №1. Запропонуйте дітям пограти в імітаційну гру: діти можуть показати за допомогою рухів образи тварин, комах (котик, сердитий котик, зла собачка, швидкий хрущ, красиве сонечко, веселе козеня, метелик і так далі). Після гри знайдіть вдома стрічки, шнурівки, палички і запропонуйте викласти метелика, змію тощо. Помилуйтеся разом з дітьми.

Завдання 2. Перегляньте мультфільм «Про черепаху»

Обговоріть з дітьми, чому черепаха не встигла вчасно вийти на прогулянку, пригадайте тварин, які також рухаються повільно (равлик, лінивець, коала, черв’як).

Завдання 3. Попросіть дітей пригадати, які тварини живуть під землею, які на землі, які можуть знаходитись в повітрі та у воді. Діти можуть продовжити перелік.

  • Які особливості, здібності й можливості надає життя під та на землі?
  • Які здібності й можливості втрачають ті тварини, які живуть на землі?
  • Чому це відбувається?

Дозвольте дітям пофантазувати, що було б, якби люди мали можливості ті, що й тварини, які вміють літати, жити під землею, плавати в воді.

Завдання 4. Пограйте в гру «Швидкий-повільний». Знайдіть іграшки тварин, або ілюстрації з зображенням різних тварин. Запропонуйте в ігровій формі потренуватись у визначенні швидкості/повільності руху різних тварин. На аркуші з одного боку можна намалювати черепаху, з іншого ягуара та групувати тварин відносно швидкості їх руху.

Фізкультхвилинка з тваринками:

Завдання 5. У Книзі дошкільника виконайте завдання 3, 4. Обговоріть чому тваринам, які живуть в тропічному кліматі не потрібна домівка (там тепло, вони займають певний ареал – власну територію)

Під час виконання завдань зверніть увагу на правильність постави під час роботи.

Завдання 6. На кінець роботи можна послухати пісеньку про Левеня та Черепашку мовою оригіналу.

 

09.05.2022

Реалізуємо освітні завдання за темою “Рухи в природі” підтема “Вони і ми: світ людей і світ тварин” 

Вихователі: Литвиненко Т.С., Биркун Н.В.

Завдання 1. Відгадування загадок про тварин. Домовтесь, що діти не називатимуть слова, а показуватимуть рухами відповіді.

Завдання 2. Гра-бесіда “Люди і тварини: ми і вони”. Розпитайте, які головні ознаки людей (парні органи, прямоходіння, мовлення тощо) та ознаки звірів, птахів, комах (6 лапок, крильця, малий розмір особин тощо). Запропонуйте назвати спільне “Ми, як і вони…”, і відмінне “Ми – не вони, тому що…”.

Завдання 3. Поговоріть про рухи людей, які схожі з рухами тварин: які рухи вони виконують майже однаково (повзання, лазіння); які рухи тварин люди виконують по-іншому: ходять, бігають, стрибають, кидають, котять тощо. За бажанням можна імітувати рухи та дії тварин.

Завдання 4. У книзі дошкільника виконайте завдання №1 стор.64 (допоможе краще усвідомити особливості рухової діяльності тварин і людей. Допоможіть дітям з’ясувати, чому у тварин різні ноги, які функції вони виконують(заєць – стрибає задніми лапками; лиса швидко бігає; ведмідь – великі косолапі лапи, ступні всередину – не бігає; слон – крупні лапи, бо велика вага; їжак – коротенькі маленькі лапки, бо перетворюється в клубочок; крокодил – короткі лапи, він не бігає, не треба долати великі відстані)) та завдання 2 стор.65 (це завдання містить проблемний контекст: легко чи складно. Заохочуйте дітей пояснювати власну думку, обгрунтувати її)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Завдання 5. Запропонуйте для огляду світлину із зображенням керамічного носорога С.Герасименка (Книга дошкільника стор. 64). Попросіть назвати ознаки схожості з справжньою твариною, і такі, що свідчать про її наближеність до казкової істоти. Запропонуйте зліпити свого носорога, що стоїть або йде із пластиліну, а потім – розмалювати гуашшю (дивіться вкладку 5 Альбому з художньо-творчої діяльності Частина ІІ)

Завдання 6. Перегляньте відеоказку “Братик Кролик і братик Лис”. Після перегляду порівняйте рухи і дії лиса і кролика: що спільного і що відмінного між ними.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *